Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » A tanárok miért nincsenek...

A tanárok miért nincsenek tekintettel a diákok személyiségére és lelki egészségére?

Figyelt kérdés
Én introvertált, csendes és visszahúzódó típus vagyok. Kicsi gyerekként is mindig inkább elvoltam egyedül és csak egy-két jó barátom volt, akikkel beszélgettem, játszottam, elvoltam a saját kis világomban. Viszont érdeklődő voltam, szorgalmas, kíváncsi, szófogadó, segítőkész, barátságos, jó tanuló stb., tehát egyáltalán nem voltam sem problémás, sem rossz természetű. Ugyanakkor a tanárok mindig azzal azonosítottak, hogy csak melegedni járok az iskolába, reggel bevisznek és a nap végén hazavisznek, nem érdekel semmi, alszok az órán stb. Folyamatosan behívták a szüleimet olyan "problémákkal", hogy pl. nem szeretnék verset mondani a nem tudom milyen rendezvényen, nem vagyok aktív az órákon, miért mindig ugyanaz a lány mellé ülök le és hasonlók. Az egyik tanárom még mindenféle vizsgálatra is elküldött, mert nem jelentkeztem az óráján és szerinte ez szellemi fogyatékosságra utalhatott (aztán nyilván kiderült, hogy nincsen semmi bajom). Gimiben is folytatódott ugyanez, hogy miért vagyok ennyire mogorva, miért nem barátkozok többekkel, miért nem szeretnék kiselőadást tartani vagy részt venni valamilyen közösségi tevékenységben, miért vagyok ennyire zárkózott, miért nem jelentkezek, nem fogok tudni leérettségizni, ez nem lesz elég semmire stb., stb. Most pedig egyetemre járok és azt gondoltam, hogy itt már felnőtt emberek között leszünk és ennek megfelelően fognak kezelni. Ugyanakkor most is ezt kell hallgatnom, hogy miért nem jelentkezek, miért nem veszek részt a beszélgetésben, miért mindig ugyanazokkal szeretnék párban lenni csoportos munkáknál, miért nem szeretek előadást tartani, miért nem beszélek többet stb. Sőt, most már ott tartunk, hogy nem is ismerik el a kézzel fogható teljesítményt sem és pl. meggyanúsítanak azzal, hogy csaltam a vizsgán vagy másoltam egy beadandót, mert az órai munkám alapján ők nem hiszik el, hogy erre képes vagyok. Nagyon sokszor sértő dolgokat vágnak az ember fejéhez, vagy megalázó szituációkba hoznak és úgy kezelnek mintha valami léhűtő lennék, holott nem erről van szó. Én nagyon szerettem tanulni, de már kezd elmenni a kedvem a tanulástól, mert kb. egy kezemen meg tudom számolni, hogy tanár bánt velem rendesen.
2020. szept. 21. 12:43
 1/9 anonim ***** válasza:
71%

Mert buták hozzá.

Szerintem általános és középiskolai tanárnak manapság leginkább csak az megy, aki híján van minden olyan képességnek, amikkel más munkahelyen érvényesülni tudna.

(Pont az imént akartam kiírni erről egy kérdést, de meggondoltam magam...).

2020. szept. 21. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
86%
Mert az oktatás színvonala a béka feneke alatt van.
2020. szept. 21. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
23%
Munkahelyen sem lesz könnyű dolgod.
2020. szept. 21. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Iskolán kívül eddig soha nem volt semmiféle negatív tapasztalatom ezzel kapcsolatban (sem munkahelyen, sem ügyintézés során, sem hobbi kapcsán, sem hétköznapi teendőkkel, sehol).
2020. szept. 21. 13:47
 5/9 anonim ***** válasza:
84%
Vannak sulik, ahol ezt figyelembe veszik, pl.: a Waldorf-, Buratino sulikban, de a többiben a tanár is belefárad a szélmalomharcokba, így ez egyre jobban elmarad.
2020. szept. 21. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
95%
Nem vagyok elégedett azzal, amit manapság közoktatásként aposztrofálnak, de úgy vélem, azt mindenkinek el kell fogadnia úgy, ahogyan én is megértem, hogy nagy üzemi munka folyamán nem lehet egyénre szabottan tökölni minden egyes tanítvánnyal. Túlzottak az elvárások olyan területeken, amelyeknek semmilyen kihatásuk nincs a hétköznapi életre és alapvető dolgokat nem tanítanak meg a közoktatási intézményekben, de azt én is belátom, hogy nem lehet egyénre szabottan oktatni még akkor sem, ha az lenne az optimális. A jelenlegi közoktatás alap megközelítése szerint az a jó, ha mindenki felső fokon ért mindenhez, - egyfajta életművész és polihisztor egy személyben, nekik nem számít, hogy teljesen felesleges szenvedésnek tesznek ki tömegesen olyan embereket, akik életükben nem fognak találkozni többé olyan dolgokkal, amelyeknek kiteszik őket.
2020. szept. 21. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Közoktatásban legfeljebb azokra lehet némileg személyre szabni az oktatást, akiket kiemelnek mondjuk fejlesztésre, gyógypedagógushoz irányítanak... stb. Idő sincs egyénekre tervezni.

Anyám fejlesztő pedagógus, neki tényleg minden diákra külön kell tantervet is írnia, mert fejlesztőn nincs egységes tanmenet. Na most ez még neki is hatalmas munka, ráadásul problémás diákokról van szó, sokszor még problémás szülőkkel, családi környezettel (volt olyan diákja, akit a gyámhatóság kiemelt a családból, ez csak egy példa), na most ezt szaktanárok, akik osztályokat tanítanak egyszerre, nem kis csoportos foglalkozás van, nem tudják megtenni, sem idejük, sem kapacitásuk, sem eszközeik nincsenek hozzá. Egy fejlesztős keze alatt legfeljebb 1-2 osztálynyi gyerek van egy iskolában (attól függ, hány fővel számolunk egy osztályt), viszont minden évfolyamról, szóval általános iskolát tekintve elsőtől nyolcadikig, más tananyag, más életkori sajátosságok, és más egyéni problémák, nincs két ugyanolyan eset. Na most a szaktanárok viszont egységesen kell, hogy leadják és visszakérjék a tananyagot, mert őket meg köti a tanmenet. Az már az ő tapasztalatukon, rutinukon, fantáziájukon, fáradtságukon, fásultságukon múlik, hogy mennyire tudják ezt jól csinálni, és azért sok múlik az adott gyerekanyagon is, mert nem mindegy, hogy egy elit iskolában kell tanítani, vagy Borsod legproblémásabb kisebbségi iskolájában.

2020. szept. 22. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
67%

az elsőnek igaza van.


gyakorlatilag az összes tanárom versenyszférára alkalmatlan, a megbukott poroszos oktatásban hívő, frusztrált ember volt.

se türelmek, se agyuk ahhoz, hogy figyelembe vegyék a különböző képességű és személyiségű gyerekek vannak. egyedül a gyógypedagógusok azok, akik tényleg normálisan végzik a munkájukat.


elég sok tanárral beszélgettem, és semmi értelmeset nem tudtak kinyögni a „lusták a diákok” mantrán kívül. szerintük tényleg nincsenek rendszerszintű dolgok. ők még mindig ott tartanak, h rinyálnak, mert nem olvasnak a gyerekek, vagy mert rövidítenek, miközben sokszor ők maguk is

funkcionális analfabéták, és megmukkanni nem tudnak angolul.


a legnagyobb baromságokat is tanároktól hallottam: „kisajátítják a melegek a szivárványos zászlót”,

„nem tudod megítélni az oktatást, hiszen nem tanultál neveléstudományi elméleteket” :DD


hihetetlen buta emberek taníthatnak ebben az országban.

2020. szept. 23. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
48%
Ha kell, pszihológussal, de VÁLTOZTASS a termèszeteden
2020. szept. 24. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!