A tanárok miért nincsenek tekintettel a diákok személyiségére és lelki egészségére?
Mert buták hozzá.
Szerintem általános és középiskolai tanárnak manapság leginkább csak az megy, aki híján van minden olyan képességnek, amikkel más munkahelyen érvényesülni tudna.
(Pont az imént akartam kiírni erről egy kérdést, de meggondoltam magam...).
Közoktatásban legfeljebb azokra lehet némileg személyre szabni az oktatást, akiket kiemelnek mondjuk fejlesztésre, gyógypedagógushoz irányítanak... stb. Idő sincs egyénekre tervezni.
Anyám fejlesztő pedagógus, neki tényleg minden diákra külön kell tantervet is írnia, mert fejlesztőn nincs egységes tanmenet. Na most ez még neki is hatalmas munka, ráadásul problémás diákokról van szó, sokszor még problémás szülőkkel, családi környezettel (volt olyan diákja, akit a gyámhatóság kiemelt a családból, ez csak egy példa), na most ezt szaktanárok, akik osztályokat tanítanak egyszerre, nem kis csoportos foglalkozás van, nem tudják megtenni, sem idejük, sem kapacitásuk, sem eszközeik nincsenek hozzá. Egy fejlesztős keze alatt legfeljebb 1-2 osztálynyi gyerek van egy iskolában (attól függ, hány fővel számolunk egy osztályt), viszont minden évfolyamról, szóval általános iskolát tekintve elsőtől nyolcadikig, más tananyag, más életkori sajátosságok, és más egyéni problémák, nincs két ugyanolyan eset. Na most a szaktanárok viszont egységesen kell, hogy leadják és visszakérjék a tananyagot, mert őket meg köti a tanmenet. Az már az ő tapasztalatukon, rutinukon, fantáziájukon, fáradtságukon, fásultságukon múlik, hogy mennyire tudják ezt jól csinálni, és azért sok múlik az adott gyerekanyagon is, mert nem mindegy, hogy egy elit iskolában kell tanítani, vagy Borsod legproblémásabb kisebbségi iskolájában.
az elsőnek igaza van.
gyakorlatilag az összes tanárom versenyszférára alkalmatlan, a megbukott poroszos oktatásban hívő, frusztrált ember volt.
se türelmek, se agyuk ahhoz, hogy figyelembe vegyék a különböző képességű és személyiségű gyerekek vannak. egyedül a gyógypedagógusok azok, akik tényleg normálisan végzik a munkájukat.
elég sok tanárral beszélgettem, és semmi értelmeset nem tudtak kinyögni a „lusták a diákok” mantrán kívül. szerintük tényleg nincsenek rendszerszintű dolgok. ők még mindig ott tartanak, h rinyálnak, mert nem olvasnak a gyerekek, vagy mert rövidítenek, miközben sokszor ők maguk is
funkcionális analfabéták, és megmukkanni nem tudnak angolul.
a legnagyobb baromságokat is tanároktól hallottam: „kisajátítják a melegek a szivárványos zászlót”,
„nem tudod megítélni az oktatást, hiszen nem tanultál neveléstudományi elméleteket” :DD
hihetetlen buta emberek taníthatnak ebben az országban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!