Miért van az, hogy egyesek azért mennek tanárnak, mert anno csak oda vették fel őket?
Konkrétan van olyan kollégiumi nevelők, aki büszkén hirdeti, hogy ő ilyen. Folyamatosan képzi magát a magasabb fizetésért, de ha megkérdezi tőle valaki, hogy tulajdonképpen miért melyik részét szereti legjobban a munkájának, akkor kijelenti, hogy azt amikor ügyeletes az egyik szinten, egyedül van az irodában és még a kollégák sem járnak arra.
Meg példa okáért volt egy csomó olyan tanárom, aki még nem olyan idős, hogy befásukt legyen, max három éve taníthat, de látja rajta a vak is, hogy utálja, mint a szrt.
Ilyen emberek miért mennek tanárnak?
Jól írja az első.
amúgy meg nyugi, aki meggyőződésből megy tanárnak - mert azért van olyan is - az ugyanide jut elég hamar. Szóval végül is mindegy, miért ment oda.
Azért mennek oda, mert viszonylag normális munka, nem kell 3 műszakot nyomni egy gyárban, vagy éjszakában vendéglátózni. Van viszonylagos szabadság. Tényleg sokan lébecolni mentek/mennek oda.
Persze van pár igazi pedagógus is. Sajnos ők vannak kisebbségben. Nálunk a családban és a baráti körben is volt több tanár. Imádtak tanítani, szerették a gyerekeket. De a többi tanárt nem tudták elviselni. Borzalom, amiket művelnek. Egymással is, meg a diákokkal is.
Mondjuk a kollégiumi nevelő nem feltétlen dolgozik tanárként, elég hozzá előzetesen valamilyen sima főiskolai pedagógiai végzettség.
Jó kérdés, én jelenleg tanárszakos vagyok, de van egy csomó szaktársam, aki csak azért jött tanárképzésre, mert kutató szeretne lenni, de emellett szeretne egy normális hivatást, amolyan "B" tervként, ha esetleg mégis inkább dolgozni szeretne a köznevelésben.
Aztán van az a típus, akit máshová nem vettek fel, de ők az első két félévben kihullanak, olyan mennyiségű a tananyag.
Vannak olyanok is, akiknek csak a jól hangzó diploma miatt tanulnak itt, és a másik szakjuk valamilyen idegen nyelv, így el tudnak menni különféle multi cégekhez dolgozni, aztán ha az nem jönne be, marad a tanárkodás.
Belsősként mondom, nagyon rosszul van jelenleg megcsinálva az osztatlan pedagógusképzés. Konkrétan egy fizika - töri szakos hallgató ugyan azt tanulja, mint a fizika és történelem alapszakos hallgató, csak elosztva 5-6 évre, és mellé jönnek a pedagógiai tárgyak. Emiatt tele van olyan felesleges tárgyakkal a képzés, amit az ember közoktatásban soha a büdös életben nem fog használni.
Eleinte én is nagyon rajongtam a szakomért, viszont most úgy vagyok vele, hogy befejezem a sulit, elmegyek tanítani kb 5 évig, aztán ha megtetszik, maradok a pályán, ha meg nem, akkor elmegyek valamilyen multi céghez dolgozni.
Kicsit sem motiváló az a tudat, hogy egy kezdő, mesterképzeses tanár fizetése 5-6 év egyetem után nettó 130 ezer forint. Ebből vidéken - szülői segítséggel - egyedül még csak ki tudsz fizetni egy albérletet, meg rezsit, de hónap végéig eléggé be kell osztani a pénzt.. És ennyi pénzért viseld el a gyerekek szemtelenkedését, leszarom hozzáállását, stb.
Sokan pont azért mennek oda, mert csak oda vették fel őket. Vagy pedig lehet mehettek volna másra is, de az még annyira se érdekelte őket, mint a tanárság. És akkor inkább már úgy voltak vele, hogy legyen akkor a tanári, hogy legalább legyen valami diploma, vagy valami. A rokonaim közül is van, aki tanárira ment, azért, mert pl. nyelvekből nem jó, matek, fizika, ilyenekből sem. És most kizárásos alapon mire menjen. Emiatt elment tanárira, mert hogy azt nem utálná csinálni. De sokan lehet azért is utálják meg az egész tanárságot egyetem alatt, mert tényleg sok a tanulás, és a fizetés ahhoz képest nevetséges...
De középsuliban nekem is volt olyan tanárom, aki anno azt mondta, hogyha újra kezdhetné az egészet, akkor nem tanárira megy. Ahogy mondta, én úgy vettem le, hogy anno ő szerette ezt a pályát, csak az évek során megutálta.
Tanárszakos vagyok, érettségin 473 pontom volt, 317 kellett. Most átlagban 4,6-os átlagom van az egyetemen. Negyedik éve járok ide.
Azt látom, hogy az a 10%, aki tényleg okos, annak semmi kedve tanárként dolgozni, mivel nyelvszakosok, mást fognak csinálni. A többiek közül 90% nem akar tanár lenni, a maradék 10% pedig csaknem a legalja még ezeknek az embereknek is. Ez így van sajnos... Buta, érdektelen tanárnok lesznek, akik nem tanítanak rendesen, még butább embereket fognak csinálni.
Nekik az "ezaz, megvan a kettessss" attitűdjük van.
Most nem fényezem magam, de meg tudom ítélni és szomorú vagyok
Szeretek tanítani, de amit Magyarországon oktatásnak neveznek, attól sírva fakadok, félek, undorodom.
Rabszolgákat nevelnek, akik nem gondolkodhatnak, erre képzik őket 5 éves koruk óta.
Tesznek róla, hogy aki tehetséges, kihulljon, megdögöljön, vagy drogos hajléktalan lesz, vagy elmegy az országból, vagy valami csoda történik, bár olyant nemigazán láttam még.
Igen, rászorultam, hogy tanítsak, mert zenészként nem lehet megélni, hacsak nem vagy Havasi. Nagyon szerettem tanítani, de mostmár utálok. Ezt a rendszer hozta ki belőlem. Az orvosok is ugyan így lehetnek.
Az egyedüli ok, ami miatt maradok: a nyári vakációk:)
A fizetésem miatt 10 emberből 9 nem kelne fel az ágyból. 7 év egyetem, külföldi mesterkúrzusok: 140000ft nettó, 3 év után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!