Szerintetek nagyot nyertek a tanárok az online oktatással?
Sehogy se nyertek vele.
A fiam gimis, az ő tanárai lelkiismeretesen készülnek, videót csinálnak, 0-24 válaszkészek, szerintem többet dolgoznak, mint eddig.
A lányom 5.-es. Ott a tanárnő elküldi, hogy innen odáig, ez még az a lecke. Olyan anyuka is leül a gyerekkel, akinek csak a 8 általánosa van meg, és őszintén szólva nagyon ügyesen állja a sarat, jól érti a fia, amit átvesznek. Ilyen körülmények között a tanárnak nem lesz sok tekintélye, hisz most bizinyosodik be, hogy semmivel se ér többet, mint egy szorgalmas anyuka. Előre látom, hogy ebből még lesz gond, mert eddig K. néni az "Én tanár vagyok" magas lováról beszélt mindenkivel.
Egyáltalán nem.
Te ugyan nem látod, hogy milyen munka van mögötte, meg persze, nyilván tanárfüggő is a dolog, de a többség már nagyon várja a végét.
Azt, hogy valakinek a tevékenysége kimerülne abban, hogy havonta egy darab házi feladatot kiküld, én erősen szkepticizmussal fogadnám. De még ha igaz is, nagyjából ugyanolyan gyakori, mint az, aki rendes órán se tanít semmit. A nagy többség nem ilyen.
És tudod, 8 órát megtartani sokkal könnyebb, mint 8 óra tananyagát emészthető formában közreadni, meg ezt az egészet dokumentálni. Dolgozatot összeállítani meg javítani ugyanúgy kell, mint eddig, azzal nem lesz kevesebb meló. Sőt, sokaknak egyenesen ez többletmunka, hiszen vannak, akik azért távolról sem ápolnak jó barátságot a számítógéppel. Meg aki tényleg törekszik a minőségre, az hamar belátja, hogy online a legtöbb feladat nem jó, hiszen könnyen kipuskázható. Akkor új feladatokat kell kitalálni, új módszereket bevezetni, meg persze közben új technológiákat kell elsajátítani.
Nem, nem könnyebb nekik.
Nem nyertek vele. Szerinted egy tanár hány osztályban tanít? Pl egy magyar tanár simán tanít 4-5 osztályt mindenféle évfolyamon. Amíg óra volt akkor is toppon kellett lenni, hogy kivel hol tart, ráadásul most még feladatokat kell küldözgetni, jóval többet kell rádolgoznia, feladatokat, beadandókat javítania. Ráadásul a számonkérés is jóval nehezebb, ott van nektek az egész internet, szóval nem kap képet a valós tudásotokról.
Ennek majd akkor lesz még a böjtje, mikor a mostani 10-11 esek érettségiznek, mert lesz egy félévnyi szürke rész, amit nem tanultak meg rendesen, később pótolni meg nincs idő, mert így is épp, hogy le tudják adni a teljes anyagot. Persze majd akkor is a tanárok lesznek szidva.
Nem. A gyerekem osztályfőnöke szerint MINDENT elveszítettek, amiért érdemes volt csinálni ezt az egészet. Pont az hiányzik a tanításból, amiért a körülmények ellenére is a pályán maradtak: a gyerek.
Nálunk amúgy csökkentett óraszámban, de tartják magukat az órarendhez, és napi szinten kapcsolat van, még ha nem is élő.
nyilván tanára/iskolája válogatja.
azt a rizsát meg nehogy elhidd, hogy mennyire rossz nekik, annak a kevés tanárnak bizonyára rossz, aki lelkiismeretes, de éppen 1 hete mesélt arról a kolléganőm, hogy az unokahúga iskolájában mik történnek: tanárok 90%-a elküldi a lecke címét, és ennyi.
az egyik válaszolón meg hangosan felröhögtem :D
azt mondja, vannak olyan tanárok, akik nem ápolnak jó kapcsolatot a szgéppel? az igen, 2020ban még mindig itt tartunk?
mi lenne a sok léhűtő tanárral a versenyszférában, ahol a beugró a felsőfokú nyelvtudás és magabiztos számítógép használat? :D persze a kérdésem költői.
úgy látom, hogy egóban és kifogáskeresésben még mindig profik a tanárok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!