Egyetemen a szakdolgozatnál a konzulens segítségével hogy kaphatnak a szakdolgozók elégséges érdemjegyet (részéetek lent)?
Amikor mi voltunk egyetemisták, úgy volt, hogy a konzulens segítette a szakdolgozót, mind ami a szakdolgozat felépítését, mind ami a tartalmát illeti. A konzulens mindig elolvasta, kiemelte, hogy hol rossz a szakdolgozat és ötleteket adott, hogy hogyan lehetne átjavítani. Ha a szakdolgozatot már jónak látta a konzulens, akkor aláírt egy papírt, hogy a szakdolgozat leadható, majd kijelöltek egy opponenst, aki értékelte.
Voltak, akik kettest meg hármast kaptak, mások ötöst vagy négyest.
Azt nem értem, hogy, ha a konzulensnek tetszik a hallgató munkája és a konzulens végig segíti a hallgatót és aláír erről egy papírt, akkor hogy-hogy van olyan hallgató, aki elégséges vagy közepes érdemjegyet kap?
Igazából csak egy tisztább képet szeretnék kapni erről a témáról, látom, hogy sok egyetemi tanár is szokott Gyakorizni és gondoltam, hátha tud valamit erről mesélni.
Előre is nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást!
Az oktatók a tervezésben és a választásban segítenek. Hogy a diák hogy valósítja ezen belül meg az irományát, hogy az módszertanilag, felépítésileg és hivatkozásilag helyes legyen, az nem az ő feladatuk.
A konzulens addig segít, hogy jó - e a téma, milyen módszertant kellene alkalmazni, mit lehetne még belerakni és hogy legyen meg az elméleti háttér-módszerek-eredmények-diszkusszió-következtetések vonal (amennyiben a szakdolgozat kutatás, az esszé jellegűben nincs tapasztalatom). A jegyet az befolyásolja, hogy a diák például mennyire tud a lehetőségeihez mérten igényes módszertant vagy eszközt készíteni, hiteles eredményeket produkálni, hogyan használja a hivatkozási szabványokat, az általa választott cikkeket hogy tudja úgy összerakni, hogy szép logikai ívvel következzen belőle a téma boncolgatásának létjogosultsága, a várt eredmények vagy a várt működési mód, illetve hogy ebből képes legyen tudományos következtetéseket levonni.
A szakdolgozat a legtöbb esetben egy tudományos munka, ahol azt nézik, hogy a tudomány nyelvén, tudományos körökben tud-e valaki elfogadható publikációt készíteni.
Általában egyébként az oktató nem szokta a konkrét munkát olvasni a konzultáció alatt. Nem is feladata. Bevett szokás, hogy a hallgatónak van lehetősége egyszer elküldeni a késznek szánt munkát a végleges leadás előtt valamivel, amire kap visszajelzést és javítással kapcsolatos javaslatokat, amiket ha betart, akár módosíthat is az osztályzaton 1-2 jeggyel. Van, ahol a szakdolgozat elméleti részének felépítését külön el lehet küldeni, hogy stabil alapokom folytassák a többit.
Nem biztos, hogy jó jegy kisülhet abból például, ha valaki "tök mindegy, csak be akarom fejezni a szakot" alapon megy oda. Nyilván lehet így is, de a motivált hallgatókkal máshogy szoktak viselkedni, mint azokkal, akik elvégeztek egy szakmát jóformán, amiben egyetlen olyan területtel nem találkoztak, amivel szívesen foglalkoznának a szakdolgozat keretein belül.
Nálunk egy oktató sem engedett leadni olyan szakdolgozatot, ami nem volt rendben. Az évfolyamon nem egy ember csúszott emiatt. A 3.félévben volt egy projektfeladatunk, ami a szakosodás feltétele volt. A konzulensem 5öst adott rá, az opponensem pedig 1est. A 100 pontból összesen 14-et adott. Írt bírálatot is, amiből egyértelmű volt, hogy maximum a bevezetést olvasta el. Megjártam a tanszékvezetőt, mindenkit, de senki nem akart konfrontálódni a kollégával... Kijelöltek egy új opponenst, mert túl nagy volt a különbség a két bírálat között, és tőle 4est kaptam, sőt javasolta, hogy vigyem TDK-ra a dolgozatomat némi korrekció után. Ennek ellenére figyelembe vették az 1-est is, és nagyobb súlyozással lett beszámítva, mint a 4-es.
Sajnos vannak ilyen paraszt oktatók, akiknek az az élvezet, ha kicseszhetnek a hallgatókkal.
Nagyon szépen köszönöma válaszokat.
Nálunk úgy volt tényleg, hogy megcsináltál egy részt, majd elküldted, ezt átnézte a konzulens és utána leültetek és elmondta a javaslatait.
Átjavítva átküldted, közben haladtál is vele, leültetek, megint átbeszéltétek és így tovább.
Megjegyzem az konzulens nem írt bele, hogy a hallgató az ő munkáját adja be, csak tanácsokat adott.
Van a papír, amit alá kell írnia a konzulensnek, hogy leadhatod a szakdolgozatot. Ő pl silány munkánál alá se írta.
Ezért csidálkoztam el, hogy volt, aki elégséges meg közepest kapott, mert, mintha a konzulenst is becsmérelnék vele.
De így már értem a konzulens feladatát.
Nagyon szépen köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!