Ha csoportvezetőként dolgoznál egy munkahelyen, az egyik felettesed azt mondaná az egyik dolgozóról, hogy állandóan panaszkodik, rosszul dolgozik. Te elhinnéd?
Nem elhinném. Tudnám, mert egy jó csopvez ismeri az embereit. És ha nem lenne igaza a felettesemnek, udvariasan ugyan, de megvédeném a beosztottam.
(nálunk pont ezt teszik, ezért csípem a csopvezünket)
Ha én csoportvezető lennék, alapból rálátnék a teljesítményére, így meg tudnám védeni, ha olyat mondana a felettesem, ami nem jellemző rá.
Ha pl elmondja, hogy ez a beosztott csak mászkál az irodában és, bár jó a teljesítménye, de azt látja, hogy kvázi mindig mászkál és csak pletykálgat meg ignorálja a munkát, akkor el tudom mondani, azért, mert másoknak segít, ha valamit nem tudnak megoldani, hozzá fordulnak - utána meg leülnék az emberrel négyszemközt és elmondanám, hogy kicsit próbáljon meg visszavenni, máshoz (akár hozzám) irányítani az embereket.
Illetve, ha kiemel konkrét bakikat a munkájában, annak utánanéznék; megesik, amikor a beosztott által vétett hibák nem rögtön a közvetlen feletteséhez, hanem egy nagyon emberhez (országon kívül) vagy a Manager-hez jut el. Van amikor igazából csak annyit közölnek, hogy emiatt ki fogják rúgni XY-t és azon kívül, hogy próbálom győzködni őket, hogy ne, nagyon nem tudok mit tenni.
Ha mázlija van, akkor csak simán megkérnek, beszéljek vele. Akkor leülök vele, elmondom, mit hibázott és hogyan kellett volna csinálnia és ezt egy szóbeli figyelmeztetésnek könyvelik el (Rosszabb esetben jár mellé egy írásbeli figyelmeztetés). Ott legalább azt is megértjük, rossz napja volt vagy a tudatlanság miatt vétette a hibát.
A panaszkodásról nem tudok mit mondani, mivel vezetőként én nem tudok 24/7 figyelni mindenkire. Azt természetesen hallom, ha pár asztallal odébb állandóan panaszkodik és le tudok vele ülni, megbeszélni, hogy mi is lenne számára a megoldás, amitől nem lennének rossz érzései a munkában.
De az, hogy szünetben a büfében sír két mondatot a barátnőjének, amit meghall valaki és szépen visszamondja a managernek vagy akkor panaszkodik, amikor nem vagyok ott vagy egyesnesen a Manager-hez megy, arról én nem tudhatok - és így el is hinném.
Illetve; miről panaszkodik? Ez is egy fontos szempont. Ha egyszerűen csak rossz szájízzel végzi a munkát, akkor, ahogy feljebb írtam, meg kell vele beszélnem, hogy mi lenne a jó neki, hogy ne egy ellenséges hely legyen ez neki.
Ha rám panaszkodik, akkor először is tisztázom magam az ellenem felhozott vádakban a felettesemnél, utána leülök a beosztottal és megbeszélem vele (nem leteremtő stílusban), hogy ezt hallottam és én meg úgy állok a dologhoz hogy; tisztáznám vele a félreértéseket és megpróbálnék pozitív irányba változni.
Ha egyértelmű ökörséget mond valakiről a felettesem, amit a beosztottam biztos nem mondott vagy cselekedett meg se mondhatom, hogy "Nem hiszem el"; de utánajárhatok, hogy megbizonyosodjak az igazamról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!