Minek egyetemre menni, amikor 8 általánossal is ugyan annyit lehet kereseni?
Ha sokat akarsz keresni és neked a pénzről szól a továbbtanulás akkor vannak olyan szakok amik után ez a kezdő fizetés.
Pl.: Mérnökinformatika Bscvel simán, de Mscvel már az átlag is bőven ennyivel indul.
... de az emberek nem a pénz miatt tanulnak tovább, hanem mert érdekli őket azaz adott téma.
Pl.: A biológusok doktori lerakása után annyit keresnek mint a tanárok, kevés kivétellel.
Meg persze ott a fejlődés lehetősége.
Lehet te most raktári munkásként megkeresed a bruttó 385 ezret, de örök életedben ennyi lesz a kereseted, egyedül az inflációval fog nőni amíg egyátalán létezni fog a munkaköröd és lesz munkád.
Egy szoftver fejlesztő (bocsi tudom mindenki ezzel jön, de mérnökinformatikus hallgató vagyok) a te béreddel indul az életnek diplomával a kezében ha jó és neki fizetés ügyileg a határ a csillagos ég. Vagyis nem igen, de mondjuk 3 szorosa a tiédnek, meg magánvállalkozóként tud olyan technikai dolgokat csinálni, esetleg startupot indítani amivel már tényleg nem igen van teoritikus határa mennyit kereshet.
Meg ott van az is, hogy úgy érzed valami fontosat raksz le az asztalra. Egy kicsi önbeteljesítés. Azaz már úgy bemenni munkába, hogy ha elrontasz valamit potenciálisan 100 ember fogja megérezni, ha meg sikerrel jársz ezrek élvezik gyümölcsét.
Mint hogy dobozokat pakolsz Aból B pontba.
Meg a presztizs, ami nem létező raktárimunkásként.
Ne a pénz miatt tanulj tovább, de ha tényleg ez az egyetlen motivációd már azért is megéri...
Én kettő diplomával 20 évvel a pályán szoc területen 190 bruttót kapok (bértáblás bér)
nem kapok annyit 2 diplomával mint egy 8 elemis teszkós árufeltöltő.
És? Ez van. Remény a változásra? Az van.
Leépítenek és akkor még ez se lesz. Ez a remény.
Kérdésre válasz: Mert nálam van egy plusz szempont: Ne utáljam az életem egyharmadát.
A munka márpedig az iskolák befejezte után, és a nyugdíj közötti életed kb egyharmada.