Szoktál nemet mondani egy új feladatra vagy bármire a munkahelyeden? Hogyan?
Maximalista és megfeleléskényszeres vagyok, így gürizek és mindig mindent megcsinálok a munkahelyemen, de elkezdett zavarni, hogy míg a közvetlen kollégáim a fél napjukat csak "bandázással" vagy mások kibeszélésével töltik én a belem is kihajtom és egyébként sem fér már bele plusz feladat a munkaidőmbe, viszont soha nem mondtam még nemet a munkahelyemen, sosem utasítottam vissza új feladatot. Az is igaz, hogy többnyire meg sem kérdezik, hogy belefér-e még a munkaidőmbe, inkább csak vagy célozgatnak, hogy ez is az én feladatom lesz vagy észre sem veszem és kineveznek egy egész terület felelősének vagy csak én csinálom, mert nincs más, aki csinálja stb. Most már nagyon sok! A főnököm nem az a fajta, akivel lehet beszélgetni. Sajnos a múltkor már kifakadtam az egyik vezető előtt és tök értelmetlenül, összeszedetten, bőgve csak annyit nyögtem ki, hogy már nagyon sok a feladat, már nem bírom. Azóta nézegettem "hogyan mondjunk nemet" jellegű önsegítő könyveket, de nem tudom elképzelni, hogy mindez nálunk beváljon, amit ott leírnak.
Figyelgettem, hogy csinálják mások, hülyének tetetik magukat, úgy csinálnak mintha nem értenének hozzá vagy egyszerűen csak nem csinálják meg stb. Vagy ti, hogy szoktátok csinálni? Hogy kerülitek el, hogy rátok "ragadjon" a sok feladat és előbb utóbb, már túl sok legyen?
Közölöm, hogy nincs benne a munkaköri leírsomban. Ha nem nagy a a plusz feledat és a főnök megkér (nem pedig utasít) akkor megszoktam csinálni. De ha nincs kedvem akkor csak egyszerűen azt mondom, hogy 'bocs, de nem'.
Egy nemzetközi fuvarozócégnél vagyok adminisztrátor.
Eleinte elvállaltam és megcsináltam mindent, amíg nem ismertem a cégbeli hierarchiát és én voltam az "új fiú" a csapatban.
Mostanra egyrészt megismertem a kollégákat, tudom ki az akinek elsőre ugrani kell, mert felettesem, vagy csak szimplán jó pont, meg tudom kik azok akiket nyugodtan lekoptathatok. Másrészt megismertem valamilyen szintem magam, ismerem a korlátaimat, és tudom mi fér bele az időmbe és mi nem. Harmadrészt a feletteseim is ismernek, tudják hogy mi az a szint amit el tudok végezni, és mi az amit már úgysem csinálok meg hiába sózzák rám.
Na meg tudok szortírozni, ha azt mondják hogy árajánlatot kell holnap leadni akkor azt le kell adni mert muszáj. Ha valamelyik felettesem elém dobja a rossz telefonját hogy "vigyem szervizbe" akkor mondom hogy oké, majd ha lesz egy kis időm és végzem tovább a munkám. Ők meg megunják és megoldják maguk. Szólni sem szólnak mert látják hogy dolgozom azon amin kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!