Jól döntöttem, hogy nem fogadtam el ezt a Vodafone álláslehetőséget?
Sziasztok!
Ma voltam a Vodafone call centeres toborzásán. 2 munkakörbe keresnek embereket. Ügyfélszolgálatos és behajtási csoporthoz.
3 hónapos tanfolyam, hetente vizsga (80% felett teljesíteni)
Nem lehet hiányozni, sem ott hagyni a tanfolyamot, mindkét esetben vissza kell fizetni a 200 ezres képzést. Igaz nem tudom, hogy ha valamelyik vizsga nem sikerül, ez akkor is érvényes-e.
Valamiért olyan nyomasztónak találtam az egész tájékoztatást, olyan műnek.
Az első szűrés még ott helybe megvolt, a másodikra is a héten került volna sor, ami egész napos elfoglaltságot jelentett. Teszt írás, csoportos foglalkozás és interjú.
A tájékoztatás (15 perc) után mindenki eldönthette, hogy ott marad-e, vagy nem.
Sokáig gondolkoztam, hogy belevágjak-e, de elég sok negatív dolgot is hallottam erről a munkáról, s meghátráltam.
Most kicsit lelkiismeret furdalásom van, hogy lehet egy jó munkalehetőséget baltáztam el, hisz manapság nem egyszerű egy biztos munkát találni.
Nektek mi a véleményetek az ilyen munkáról? Van tapasztalatotok, vagy hallottatok róla másoktól?
Nem esett szó a fizetésről!
Negatívumok: nagyon szervezetlen, sokszor változtatják meg a már kiadott beosztásokat (3 műszakban), tehát nem tudsz semmit előre tervezni.
Nagyon fényezik magukat, a fizetéseket, de már amikor ott van az ember, akkor kiderül, hogy sok minden nem igaz belőle.
Egy kommentelő írta pl.:
"Az óránkénti 10 perc szentírás, amint ezt megszeged, mennek a fenyegetőzések a kisfőnökök részéről. Minden hónapban értékelik a munkádat úgy, hogy meghallgatnak kb. 10 beszélgetésedet az ügyfelekkel és különböző szempontok szerint pontozzák. A csókosok persze maguk választják ki, hogy melyik legyen ez a 10 beszélgetés és ugyebár megkapják rá a maximumot, ami pénzt is jelent egyben. Ha mondjuk pikkel rád a főnöknőd, mert sikeresebb vagy nála az életben, mert pl. van már férjed, gyereked, szép házad, kocsid stb., akkor tutira lepontoz. Volt olyan, hogy azért nulláztak le egy beszélgetést, mert nyitva volt a szadságos táblázat az illetőnél, miközben perfekt megoldotta az ügyfél problémáját, aki nem győzött hálálkodni a kedveségéért. Az értékeléseknek is vannak különböző szabályaik -ezt sem tartják be a főnik.
A legjobb a beosztásod. Megkapod 1 hétre előre. Ami aztán szó szerint naponta változik, szóval orvosnál lehetőleg ne kérjél időpontot, baráti összejövetelekről ne is álmodj. A szüneteim zöme azzal telt el, hogy miként tudnék cserélni valakivel műszakot, hogy ne kelljen már megint huszadszorra lemondani ugyanazt a programot. "
Igazából, ami engem megrémített, egyrészt hogy vissza kell fizetni a tanfolyamot (igaz a vizsga bukás esetét nem tudom), másrészt jelentkeztem a munkaügyinél 2 másik tanfolyamra is, ami közelebb áll hozzám.
Csak most meg olyan sz*rul érzem magam, hogy nem mentem tovább. Viszont hirtelen kellett dönteni.
Diákmunkásként dolgoztam hasonló cégnél, mármint telekommunikáció, call center...
komoly szűrés volt (30an voltunk a meghallgatáson, 4en jutottunk be) részt vettem a 2 napos képzésen (ami szerencsére ingyenes volt) majd 2. nap 1 próbaórával záródott. Azt ledolgoztam, és soha viszont nem látásra! Iszonyat ami ott megy! Ne bánd, h nem vágtál bele!
(csak a miheztartás végett nem munkaundor miatt nem mentem! jelenleg diplomám van, emberekkel foglalkozok, diákként volt, h szalag mellett 12 óráztam)
Ez a típusú munka 1 órára is sok volt. Tudtam, h szegény emberekkel kiszúrok... mert úgy kell beadni, h azt higgyék, h nekik jó, holott nem feltétlen...
#4: azért nem egészen. Nem mindenhol törekednek arra, hogy a pályázó minél nyomasztóbbnak találja, és minél negatívabbnak ítélje meg magát a munkahelyet, és rajta keresztül az egész vállalatot is.
Nem mindenhol szabják meg feltételnek, hogy végezz el egy "ha nem minden sikerül kitűnőre, fizess egy vagyont" jellegű tanfolyamot.
Én az egyik konkurens telekommunikációs vállalatnál jelentkeztem egy álláshirdetésre (szintén ügyfélszolgálati munkakörbe), és bár ott is sok embert kiszórtak, de az egész folyamat emberséges, barátságos légkörben zajlott, lazán és felszabadultan. Még akit kiszórtak, az is pozitív véleménnyel volt róluk.
Így is lehet csinálni. Az pedig egyáltalán nem mindegy, hogy milyen környezetben fogod eltönteni a mindennapjaidat.
Kérdező: szerintem nem döntöttél rosszul. Persze, a pénz nagy úr, de tapasztalatból mondom, hogy hosszabb távon semmiképp nem jó egy olyan helyen dolgozni, ahol még a munkahelyi légkör is nyomasztó.
Na meg az ilyen "végezd el a tanfolyamot, vagy fizess" dolog eléggé lutri. Persze, azért ezek nem szoktak olyan vészesen nehéz tanfolyamok lenni, amiket egy átlag ember kis szorgalommal ne tudna elvégezni, de azért az esetlegesen visszafizetendő 200 ezer forint miatt én kétszer is meggondolnám, hogy belevágjak-e.
Ha te így láttad jobbnak, ne bánkódj miatta. Azért te magad is látod, hogy nem ez álmaod munkahelye. :)
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Tudom, hogy sok helyen van hasonló, dolgoztam gyárban is 12 órákat, az sem egy leányálom.
Igazság szerint nem tudtam hirtelen dönteni, főleg, hogy másik tanfolyamra is jelentkeztem, ami jobban érdekel.
Lehet kiestem volna így is a szűrön, hisz ma voltunk összesen 250-en egész napra felbontva.
Nem tudom van-e itt esetleg olyan, aki dolgozott már a Vodafone-nál, s vannak tapasztalatai.
Vodafonnál még nem dolgoztam, de ezek után messze elkerülöm őket :)
nos, én egy biztosítónál dolgozom, szintén call center, értékesítés. nyoma nincs a rabszolgatartásos stílusnak, nem kell bejelenteni hogy épp pisilni vagy ebédelni mész. szünetidő az van, de rugalmasan beoszthatod.
természetesen vannak elvárások, értékelnek is havonta 3 beszélgetést, kiemelik jót, és felhívják a figyelmet a hibákra is.
kirúgás csak akkor van ha már a próbaidő alatt látszik h büdös a munka vagy alkalmatlan vagy rá. utána be vagy betonozva ameddig bírod a hajtást, és hajlandó vagy 200%-ot nyújtani, nem miattuk, magadért. ha minden hónapban eléred az alap elvárást, az még édes kevés. nekik elég, te viszont éhenhalsz az alapfizuból.
nekem nagyon bejött, mert emberként kezelnek, segítenek ha valami miatt nem annyira megy a biznisz, motiválnak, tréningelnek, összetartó a csapat is.
sikerül elérni a magam elé tűzött célokat, milliomos nem ebből leszek, de innen legalább nem rúgnak ki van sapka-nincs sapka alapon. no meg azért azt sem rossz elmondani h X biztosítónál dolgozom. az egyik legnormálisabb call center a miénk az országban, tőlünk nagyon kevés ember lép ki a bánásmód miatt. ha a fizu miatt távozik, az sem a cég hibája, hanem a saját szorgalmának hiánya miatt történik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!