Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Mennyire probléma ha csak...

Mennyire probléma ha csak emailben küldöm be a felmondásom előzetes megbeszélés nélkül?

Figyelt kérdés

Multinál dolgozom, megvan ennek a menete: egy emailt kell elküldenem a HR-nek + vezető CC-ben.

De a hivatalos útmutató szerint előtte a főnökkel beszélnem kellene és jelezni a felmondás szándékát.


5 éve vagyok a cégnél, nem a mostani vezetőm vett fel engem, kb. alig ismerjük egymást a kötelező körökön kívül soha nem kommunikáltunk.

És őszintén szólva baromira nem szeretnék vele erről dumálni, mert úgyse tudna meggyőzni (ha egyáltalán próbálna).


jan. 4. 22:34
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Mivel valószínűleg van felmondási idő, ami alatt úgyis fog veled beszélni, egyenesebb lenne, szólni neki élőben is.

Kellemetlen, de ez sajnos elkerülhetetlen. Én is utáltam, mikor felmondtam, de muszáj volt megtenni.

jan. 4. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
93%
Szerintem is jobb lenne, ha beszélnél vele erről személyesen is. Egyik fél sem szereti az ilyesmit, mégis így lenne egyenesebb. Meg szerintem jobb lenne így, mintsem egyik nap kapni egy levelet, vagy hívást a főnöktől, hogy "a HR-től értesültem, hogy Ön felmondott. Elmondaná miért, és miért nem követte a protokollt?". Vagy valami hasonló szövegű emailt kapni.
jan. 4. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

A felmondás a főnöknél részt nem fogod tudni megúszni, e-mailbe csak úgy felmondani meg nem ajánlatos és elég furán jön ki, sose tudhatod kivel fogsz még valamikor dolgozni.


A beszélgetésnél meg ha feljön az hogy maradj itt mert XY akkor mondhatod hogy átgondoltad és a döntésed végleges, ennyi.

jan. 4. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A hivatalos útmutatót úgy hívják hogy Munka Törvénykönyve, amely szerint a felmondást írásban kell benyújtani, de ha közös megegyezéssel akarsz távozni (ami azért mindig egy kicsit ajánlatosabb, ez tapasztalat!) akkor a feletteseddel beszéld meg hogy ne legyen belőle valami kellemetlen meglepi. És utána már mehet a belső szabályozás szerinti email, HR papírmunka stb..
jan. 5. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Teljesen egyetértek az utolsó válaszolóval!


Elektronikus úton történő felmondás némileg aggályos lehet. Ugyanis az csak akkor válik "közöltté" (a közléssel válik jogilag a felmondás valóban felmondássá), ha az elektronikus dokumentumhoz a címzett hozzáfért.

Akkor válik hozzáférhetővé, amikor a címzettnek vagy az átvételre jogosult más személynek lehetősége nyílik arra, hogy annak tartalmát megismerje. A közlés akkor is hatályos, ha a címzett vagy az átvételre jogosult más személy az átvételt megtagadja vagy szándékosan megakadályozza.

Tehát amíg ő nem fér hozzá az email-edhez (például rendszerhiba), addig te jogilag nem mondtál fel, hiszen nem jutott az a munkáltató tudomására.

jan. 12. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!