Ha valaki újként kerül egy munkahelyre, akkor az az elvárt, hogy minél többet kérdezzen vagy próbálja egyedül megoldani a feladatait?
Egyszer egyik főnököm mondta, amikor egyetem után kezdtem valahol, hogy kérdezzek minél többet főleg az elején és nincs buta kérdés csak buta ember, aki nem kérdez. Meg, hogy ha már 2 éve ott dolgoznék és akkor tennék fel banális kérdéseket, az cikibb lenne, de úgyis valahogy megúszható a dolog, az elején viszont minden további nélkül.
Nekem ez amúgy nagy dilemmám, ha elakadok valahol mennyi idő után kérjek segítséget és a kérdést hogy tegyem fel, hogy lássák azért csak megpróbáltam, beletettem az energiát. Nekem úgy tűnik az emberek többsége azt szereti, ha valaki szabálykövető, nem baj, ha nem szuper intelligens és nem egyből fog fel mindent, de próbál figyelni arra mások hogyan csinálják, udvariasan, transzparensen kommunikál. Hosszútávon ez kifizetődőbb, mint elhallgatni mondjuk egy hibát és akkor utólag nagyobb gáz lesz belőle. Csak persze mégis az a cél, hogy önállóan tudjon megoldani feladatokat.
Kérdezzen és jegyezze meg amit mondanak neki.
2 év után nem kellene megkérdezni az alap dolgokat.
"Nekem úgy tűnik az emberek többsége azt szereti, ha valaki szabálykövető"
. Ez egy nagyon torz interpretáció. Egy dolog, hogy Te tudsz megoldást valamire, ami ugyanannyira valid, mint egy másik, de ha kialakult folyamat van arra, hogy mindenki az egyiket kövesse, akkor neked munkavállalóként is ez a kötelességed. Ennek semmi köze az intelligenciához, legfeljebb olyan értelemben, hogy józan ésszel belátható ennek az előnyei.
Ebből sehol nem következik, hogy később ne tudnád magadtól megoldani.
Mondjuk szerintem az sem mindegy milyen munkakör és milyen szakmáról beszélünk, ugyanis vannak "kötött" szakmák, meg vannak lazábbak.
Ez alatt azt értem, hogy vannak dolgok amiket egyféleképpen lehet megcsinálni, annak pedig vagy ismered a folyamatát, vagy nem. Ha nem, és bele kell kérdezned, akkor nyilván szakmailag megkérdőjelezhető a tudásod.
De vannak olyan szakmák, ahol a végeredmény ugyanaz, de többféleképpen lehet csinálni, ott megér egy kérdést, hogy ők melyik megoldást preferálják.
Az én személyes véleményem (és ebben a munkahelyem is partner), hogy ha valamiben nem vagyok biztos, akkor inkább kérdezek, még ha alapvetően blőd kérdés is, mert nem akarom újracsinálni az adott dolgot. Egy 10 másodperces kérdés, megcsinálom és akkor biztosan jó, mintsem megcsinálom, utána meg "hát inkább úgy kellett volna, hogy....", és kezdhetem elölről.
De ezért írtam, ez szakmafüggő is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!