Tovább irányítottam egy ügyfelet, a főnököm most pipa rám, hogy elküldtem. Tényleg rosszul döntöttem ebben a helyzetben?
(Nem szeretném elárulni, hogy pontosan milyen munkahelyről van szó, hogy az ne befolyásolja a válaszokat)
Jó pár héttel ezelőtt telefonon beszéltem az érintett ügyféllel. Már akkor elmondtam neki, hogy mi nem fogjuk tudni ezzel a problémával fogadni, nálunk jobban felszerelt helyre kell mennie, mert elég nagy a probléma és csak nagyobb lesz. Azután nem hallottunk róla.
Múlt héten a főnökömhöz személyesen jött be az ügyfél. Amit korábban tanácsoltam, abból nem csinált meg semmit, így SOS problémával jött be. A főnököm amit tudott, megtett, de ő is elmondta, hogy ezzel a helyzettel tovább kell menni egy jobban felszerelt helyre, azonnal több segítségre van szükség. Ezután derült ki, hogy fizetni se tud az ügyfél, így átutalásos számlát küldtek neki.
Másik kolléga elmesélt nekem, hogy ez történt és hogy a főnök szerint nem fog fizetni. Ezután megint telefonált az ügyfél, hogy nem ment el máshova, mert minden túl drága. De megint bejönne, hogy annyit tegyünk meg amit az előző héten. Elmondtam neki, hogy ahogy előző héten is mondtuk, itt nagyobb a probléma, el kell menni máshova, mert továbbra is az lesz a vége, hogy tovább fogjuk küldeni.
Mikor beszélgettünk erről az esetről, a kollégám olyasmit mondott a főnöknek, hogy én megmondtam, hogy hozzám biztos, hogy nem jönnek. Erre a főnököm kiakadt, hogy nincs olyan, hogy elküldök egy ügyfelet. Mindenkit be kell hívni, látni a helyzetet és csak ezután lehet tovább küldeni máshova.
Akkor ott nem kaptam lehetőséget, hogy megvédjem a döntésem, de szerintem lesz emiatt a későbbiekben még elbeszélgetés. Egyrészt máskor sosincs olyan, hogy majd fizetek, főleg ha soha nem járt korábban nálunk. Tulajdonosként könnyebb azt mondani, hogy mehet későbbi fizetéssel, de én megüthetem a bokám, ha nem fizeti ki. Kiderült, hogy azóta kifizette a számlát, így szerintem ez is benne volt a főnökömben, ha nem fizette volna ki, akkor lehet nem lett volna ebből probléma. Azt érzem, ha fogadtam volna és már 2 tartozása lenne, akkor most amiatt lennék bajba, hogy ha tudtam, hogy nem fizetett, akkor miért csináltam további tartozást. Másrészt bármi van tovább küldtem volna, ha elhárítom a kisebb problémát, a nagyobb probléma még mindig ott lett volna. Más helyen 100-200e ft is várt volna rá, nálunk 20-30e alkalmanként, miért csináljak neki egy ilyen összegű kiadást, ha úgyis tudom, hogy tovább kell mennie.
Ne te döntsd el, hogy az ügyfélnek mi a jó,majd ő eldönti.
Valami autószerelős műhely lehet ez gondolom.
De mindegyis. Ettől megnézhetted volna és a kisebb hibát javítod te amit tudsz és ennyi. Ebben igaza van a főnöknek, hogy látatlanba nem küldünk el senkit sem.
Nem nyert, nem autószerelő, egyelőre hideg.
Azért nem éreztem akkor látatlannak, mert a főnök látta, tovább küldte.
"Mikor beszélgettünk erről az esetről, a kollégám olyasmit mondott a főnöknek, hogy én megmondtam, hogy hozzám biztos, hogy nem jönnek. "
Lehet azt nem tette hozzá hogy ez a macerás ugyfél az akit már maga a főnök is elkuldött pátszor.
Elbeszélgetésnél mondd azt hogy majd máskor a főnökhöz irányítod az ilyeneket telon es döntsön ő arról, hogy fogadja e vagy nem. Ha nem a te kompetenciád akkor intézze el ő.
Mist csak az a tisztázandó akkor jogod van nem fogadni vagy nincs.
Elvégre ebben az irományban is
hol A hol B van írva.
B
"Erre a főnököm kiakadt, hogy nincs olyan, hogy elküldök egy ügyfelet."
A
", meg is kérdeztem a többieket, hogy a nagyobb problémával mi foglalkozunk és mondták."
Ez legyen világosan lefektetve megszűrheted e az ügyfelek fogadását vagy nem. Pont.
Egészségügy?
Ha az ügyfélnek elég, amit ti tudtok nyújtani, hadd menjen akárhányszor, szerintem ne bíráld felül a döntését, főleg, ha a főnököd is ezt kéri... (Tudod, a főnöknek mindig igaza van.)
Amíg kifizeti a szolgáltatást, az ő dolga, a dokumentumra vezessétek fel, hogy mit javasoltatok, így később sem lehet baj, hogy nem fogadta meg.
"... és mondták, hogy nem, ide szoktuk irányítani őket"
(Lemaradt az idézet vége, pótoltam)
Nekem ez úgy tűnik mintha magáneü szolgáltatásról lenne szó.
Egyébként mi elkuldthettunk olyan eseteket, akiket biztosan nem fogunk tudni ellátni, habár telefonon keresztül elég nehéz döntést hozni.
Ha meg tényleg magáneü, akkor jobb ha mihamarabb otthagyod a céget. A vezetőséggel csak a baj van.
Nem releváns a hely a kerdes szempontjábol.
Tisztázni kell kinek mik a komoetenciái ki kuldhet egy ügyfelet fogadás nelkul es kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!