Felelősséget kell vállalnom a céges teherautóért munkaidőn kívül?
12t ponyvás + pótkocsi, és a cég telephelyén nincs hely tárolni, a másik két kolléga pedig hazajár velük. Tőlem 10 percnyi sétára van a telephely, úgyhogy teljesen felesleges hazavinnem, és a szomszédokat sem akarom azzal hergelni reggel fél hétkor, hogy 1-2 percig az utcán rotyogtatom fokozott alapjáraton, amíg lesz elég levegő elindulni.
A főnök azt mondta, hogy akkor a meló után hagyjam valahol az utcán parkolni, és majd reggelenként onnan indulok. Erre kérdeztem, hogy mi van akkor, ha éjszaka megkoccolják, vagy felvágják a ponyvát? Erre azt válaszolta, hogy az én felelősségem, hogy biztonságos parkolót találjak neki.
Főnöködnek föl kéne nyomni a fenekébe a WC-pumpát!
A te felelősséged abban áll, hogy szabályosan, belátható helyen parkold le (pl. ne beláthatatlan kanyar után). Ha éjjel megrongálják, azt a cégnek kell elkárolnia. Egyébként, akik hazajárnak velük, gondolom ők sem járnak be vele az udvarukra, hanem ugyanúgy az utcán állnak vele. Akkor mi a különbség? Ott is éjjel ugyanúgy nekimehetnek vagy megrongálhatják.
Csak nekem van pótkocsim, a másik két kolléga pedig egyébként is csak 7.5 tonnással dolgozik, de azt mondjuk nem tudom, hogy a házuk előtt parkolnak-e, vagy behajtanak az udvarra.
Egyébként ez csak átmeneti probléma, kb még másfél hónapig, amíg építkezés folyik a telephelyen.
7 Ha a munkaszerződésben az áll, hogy teljes felelőséggel tartozik a munkaeszközéért, akkor az az ő sara, mert nem olyan parkolóba volt/vitte a kocsit ahol ... Ezért nem mindegy, hogy ki mit ír alá egy munkaszerződésnél.
Pl. Abban a pillanatban, hogy a sofőr egy árut átvett-ő és a mögötte lévő cég felelős. Addig amig egy fuvar tart. Ha leparkol éjszaka egy olyan parkolóban, ahol feltörik a kocsit, ponyvát felvágják, és lopnak-a sofőr és a mögötte lévő cég felelős.Addig amig tart egy fuvar.Felvételtől-lerakásig. Akár munnka nap, akár hétvége, akár bármi.
Szóval nagyon nem mindegy ki mit ír alá. És nem mindenre fedezet a CMR biztosítás, különösen akkor ha az áru értéke nagyobb mint a biztosítás összege (ahol is van önrész)és ez nincs napi szinten figyelve..és a sofőr cége ezt nem veszi komolyan.
Szóval aki nagyon észnél van az nagyon nem írja alá az egy oldalú szerződést és saját részre is köt felelőségbiztosítást. Nem csak cégest. Ismeri mindenki: a Jog nem ismerete senkit nem mentesít..
6: "Felelős vagy a rád bízott munkaeszközzel(jelen esetben kamionnal) kapcsolatban? Mert ha igen, akkor..."
Ez a felelőssége csak a munkavégzésre terjed ki. Vagyis pl. hogy ne tolasson neki egy oszlopnak, ami kárt tesz a teherautóban (meg persze az oszlopban is). Az még beleférhet, hogy ha többnapos fuvarban van, és éjjelre leparkol útközben, majd másnap folytatja az útját, akkor éjjelre kellően biztonságos helyre parkoljon.
Viszont amikor hazaér a cége telephelyére, a kocsit lerakja és a másnapi munkakezdésig a szabad idejét tölti, az semmiképpen sem fér bele abba, hogy felelősséget vállaljon a cég eszközéért. Hogy a cég nem tudja/akarja megoldani, hogy őrzött parkolóban álljon a járműve, amikor nincs használatban, ahhoz semmi köze a munkavállalónak. (Mert az ugye többletköltség lenne, és természetesen az ilyen főnökök rohadt sóherek.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!