Ha gúnyolnak a munkahelyen hogyan reagáljam le?
Olyan szituk pl kérdeznek vmit válaszolok, aztán az egyik elkezdi hogy jaj nem lehet érteni mit mondasz erre megismételten artikulálva jobban, de maradt az hogy egymást közt röhögnek rajtam.
Vagy pl alá kell íratnom vmit, erre lekezelő hangnemben kiabál a másik, hogy jaj most hagyjam már békén menjek később. Én igy nem is mernék beszélni másokkal.
Vagy bejött az igazgató is, de nekem mennem kellett mert ügyfél volt a vonalban de megkérdeztem maradjak e van e vmi olyan hogy nekem is ott kell lennem. Erre az igazgató degradálva válaszolt hogy nem, sőt, isten ments. És röhögtek rajtam.
Egyszerűen nem tudom hogyan kell eteket lereagálni ezért mindig én vagyok a nyuszi aki kedvesen csendesen "eloldalog".
A helyzet rosszabbodik így, egyre többen beszélnek velem úgy mint egy "kutyával", vagy hülyének nézve.
Nem tudod lereagálni, mert nincs hozzá belső eszközöd. Ezért kérdezel itt. Hiába írunk mondatokat, mit mondj, ha nincs mögötte eszköz.
Segítővel, kommunikációs fejlesztéssel a későbbi munkahelyeden helyt állhatsz. Innen meg tipli, mert tovább mérgeznek.
Alíráshoz javasolnám az alábbi fellépést:
Hát ez a munkahely már kuka szerintem, de máshol tiszta lappal kezdhetsz, amihez tényleg kellene egy kis önbizalom. Lehet, hogy érdemes lenne önfejlesztő könyveket olvasni, videókat nézni a témában, otthon panel mondatokat gyakorolni.
Addig néhány példa az ilyen esetekre:
"Nem lehet érteni, amit mondasz." "Sajnálom, menj el hallás-vizsgálatra, ha baj van a füleddel." Semmiképpen se ismételd meg artikulálva, legfeljebb ugyanúgy.
Elhajt, amikor alá akarsz íratni valamit. Ha fontos vagy sürgős, ne tágíts: "Sajnálom, de ez sürgős. A hangnemet, amit megengedsz velem szemben, pedig gondold át, nem szakmai." Az igazgató rázósabb, de megteheted, hogy időpontot kérsz tőle, elmondod neki, hogy rosszul esett a kijelentése, ha úgy érzi, hogy szakmailag fejlődnöd kell, azt mondja el neked segítő szándékkal, te nyitott vagy a fejlődésre, adjon útmutatást, hogy miben kell fejlődnöd, változnod." Ha nagyon szakmailag fogalmazod meg, nem köthet bele, ha kérdéssel zárod, nála lesz a labda, muszáj lesz reagálni.
Nagyjából az a lényeg, hogy bármilyen formában, de úgy kell figyelmeztetni az igazgatót, kisfőnököket, munkatársakat, hogy nyoma legyen (pl. aláíratni az átvételt, vagy ügyvédi levelet küldeni). Ennek sajnos lehet olyan hatása is, hogy ugyan kicsit beijednek, de ők mondanak fel a biztonságuk kedvéért.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!