Félelem a telefonhívásoktól munkahelyen?
Kérd meg, hogy ismételje meg és ha úgy sem megy akkor passzold le másnak.
Eddig mindegyik ügyfélszolgálat olyan volt ahol dolgoztam ha nem tudod add oda olyannak aki igen.
Én is akkor féltem amikor nem tudtam valamit. Idegennyelven fix hogy félnék én is mert nem vagyok jó benne, pl nekem csak egy angol nyelvű tréning volt ahol kicsit beszélni is kellett és rendesen görcsben voltam előtte meg aznap. Én magyarul fogadtam hívásokat egy előző helyemen és mielőtt belejöttem volna én is mindig féltem, illetve akkor amikor mellettem ült a supervisorom és belehallgatott mit csinálok. Olyan értékelést írt rólam hogy amikor visszahallgatja akkor magabiztos vagyok de ha mellettem ül akkor izgulok és nem jól csinálom. Nos ez azért van mert ha nem sok esély van arra hogy visszahallgatják pont azt a hívást akkor azt mondok amit akarok, az ügyfél elhiszi én meg reménykedek hogy jól mondtam és nem kerülök bajba. Ha meg hallgatja akkor úgy érzem semmit nem tudok és eddig is mindent rosszul csináltam. Ugyanezen a helyen betanítottak egy idő után olyan részlegre amiben kva sok volt a tananyag, és az elején még mellettem is ültek. Nem egyszer kaptam meg az ügyfelektől, hogy "jó akkor adjon olyat aki ért is a munkájához". Na nem csoda hogy rettegésben éltem még abban a két hónapban amennyit ott voltam...
Az hogy nem tanítanak be nem általános, jobb helyeken beszoktak, de azért gyakori, én is voltam ilyen helyen és én voltam a szar alkalmazott, mert nem kértem meg őket, hogy tanítsanak be (jobb helyeken nem kérni kell hanem maguktól csinálják előre eltervezett menetrenddel).
Biztos, hogy itt akarsz maradni? Nem baj ha nem, van más munka is, olyan, ahol nem kell mindent azonnal tudni, tehát back office telefon nélkül, hogy tudj segítséget kérni, legyen időd rá, ne azonnal kelljen a válasz.
Nagyon jó kérdés, hasonló volt az első munkahelyem, némettel. Nálunk a tréning is szuper volt, sokan is voltunk, volt is kitől segítséget kérni, viszont a nyelvtudásomat akkor és most is hiányosnak éreztem, éles helyzetekben pedig azonnal kellett döntenem. Egyre jobban utáltam és a helyzetemet az oldotta meg hogy átraktak abba a csapatba amibe eredetileg is pályáztam. Ott jóval kevesebb hívás volt, német és nemzetközi is, és jóval több időnk volt kiscsapatosan megkonzultálni minden egyes ügyet. Volt, amit 3-an, 4-en oldottunk meg, úgy hogy mute-ra raktuk magunkat és együtt hallgattuk az ügyfelet. Ezzel együtt is nekem óriási stressz volt és a mai napig van egy telefon parám, rosszul vagyok ha megszólal, betelefonálós munkahely nekem tabu.
Neked is azt javasolnám hogy rövidebb távon próbálj meg olyan helyre átkerülni ahol kevesebb a hívás, ha van rá lehetőség. Ha nincs, akkor engedd el, 1 évet próbálj meg valahogy kihúzni aztán tipli. Hosszabb távon pedig ugródeszkaként tekints erre az egészre. Munkalehetőségek tömkelege fog előtted megnyilni, az ügyfélszolgálat kemény meló, ezt mindenhol értékelik, és a franciatudásodad is megerősíti.
Amit pedig máris megtehetsz és a mai eszemmel én is ezt tenném (sajnos annak idején én minden mással foglalkoztam), hogy hallgass minél több féle akcentusos anyagot, és próbáld meg a tréninganyagot és az eddigi hivásaidat is valamilyen formaban rendezni, hogy neked áttekinthető legyen. Gondold át, milyen jellegű hívásaid voltak eddig, mik a lehetséges forgatókönyvek. Ha van pár ilyen a fejedben, a hívást is könnyebben tudod irányítani, visszakérdezni. Az is segíthet ha a feletteseid közül valakivel beszélsz erről, ők is azért vannak ott, hogy segítsenek. Szégyent és hasonlókat semmiképp ne érezz és ne is engedd hogy eluralkodjon rajtad, ahogy mondtam ez egy kemény meló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!