A főnöknél bepanszoltak? Ez most rosszat jelent?
Mártogasd vissza. Amikor a munkahelyi konfliktusok vagy feszültségek keletkeznek, fontos megfontolni, hogyan reagáljunk rájuk, hogy javítani tudjuk a helyzetet. Az, hogy a főnöködnek vagy a munkatársaidnak valamit jelezel, amit javítani kellene, nem feltétlenül rossz dolog. Azonban a kommunikáció és a problémamegoldás módja nagyon fontos ebben a helyzetben. Itt van néhány tipp, amelyek segíthetnek a helyzet kezelésében:
Kommunikáció: Próbálj meg nyugodtan és tiszteletteljesen kommunikálni a kollégáiddal és a főnököddel. Fontos, hogy kifejezd az aggodalmadat és az észrevételeidet, de tegyed ezt konstruktívan és nem támadóan.
Problémamegoldás: Ha hibát vagy problémát találsz, ne csak azt jelentsd, hanem javasolj megoldást is. A konkrét javaslatok és megoldások segíthetnek a helyzet javításában.
Meghallgatás: Hallgasd meg, amit a kollégáid vagy a főnököd mondanak, és próbálj meg megérteni a nézőpontjukat. Ezzel lehetőséget teremtesz a párbeszédre és a közös megoldásra.
Kritika fogadása: Ne vegyél kritikát személyeskedésnek, hanem próbáld megérteni, hogy a munkahelyen a cél az eredményesség és a hatékonyság, és a javaslatok azokra a területekre irányulhatnak, ahol további fejlesztésre van szükség.
Konfliktuskezelés: Ha a helyzet konfliktusos irányba fordul, próbálj meg higgadtan és kiegyensúlyozottan reagálni. Keress közvetítőt, ha úgy érzed, hogy a probléma nem oldódik meg párbeszéddel.
Felelősség: Mindenki visel valamiféle felelősséget a munkahelyi környezetben. Próbálj a saját szerepedre koncentrálni és hozzájárulni a pozitív munkakörnyezethez.
Fontos megérteni, hogy a munkahelyi konfliktusok normálisak lehetnek, és azok kezelésére van lehetőség. Az, hogy észrevetted és jelezted a problémát, jó dolog, mert a javítás lehetőségét teremtette meg. Ne hagyd, hogy a helyzet negatív hatással legyen az önbizalmadra vagy munkahelyi teljesítményedre. Az idővel és konstruktív kommunikációval a probléma megoldható lehet.
5-re:
A vezérigazgató (ha egyáltalán érdekli annyira a dolog, hogy utána járjon), akkor a főnöködet megkérdezi és akkor kiderül, hogy te helyesen jártál el, ők meg rágalmaznak.
De simán el tudom képzelni, hogy a vezérig. már jól ismeri az ilyenfajta ügyfeleket és annyira se veszi komolyan őket, hogy utána járjon, pontosan mi történt. Látatlanban tudja, hogy ez a cég a tirpák, ti meg csak a munkátokat végeztétek.
Gondold már végig mi történhet.
1. helyesen jártál el, ergo a vezérigazgató (lol), majd szépen megállapítja a főnököd bevonásával, hogy így van. Ezek után szépen, udvariasan lerendezi a vevőt is. Max. megteremtik a módját, hogy az érintett céggel ne kerülj legközelebb kapcsolatba
2. rosszul jártál el. Szintén a főnököddel egyeztet a nagykutya és majd ő kapja a letolást/büntit, mert az ő jóváhagyásával történt minden. Ismét nincs miért aggódnod.
De jó eséllyel még ennyi sem fog történni.
Ha mégsem ez történik, akkor pedig nincs mit bánnod, mert olyan helyen dolgozol, ahol nem vezetőhöz méltóan viselkedik legalább egy ember feletted, nyugodt szívvel távozhatsz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!