Miket kell tudni nagyjából, ha az álláshirdetésben
középszintű/magas szintű Powerpoint, Word, Excel
ismeretek szerepelnek?
Nekem különböző teszteket kellett csinálni, összedobni egy ppt bemutatót, excelben pedig komolyabb függvényes feladatok, több excelből összehozva. Mindezt egyébként banki ügyintéző munkakörre :D Felvettek, már 2 éve, de egyszer sem kellett használnom ezeket.
2023. aug. 17. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Nagyon. Fkeres, pivot alap.
2023. aug. 17. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
Tanulj meg kb. 10 alap függvényt, meg pivotot, jó eséllyel ezekre gondolnak.
2023. aug. 17. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem is alap függvények, pivot, plusz pár ügyes fogás filterekkel, adattípusokkal, duplikátumok törlésével sem árt. Erre már azt mondják magas szint, ami efölött van oda már VBA-t kérnek (amíg a power megoldások ki nem szorítják... esetleg nézz utána ezeknek is.)
Fontos hogy be is gyakorold ezeket és azonnal legyen valami excel ötleted egy egyszerűbb problémára. Velem előfordult igaz még covid előtt hogy bezártak egy 19 fokos szobába fél órára aminek a második felében még be is ültek mellém bámulni. Ilyen helyzetben nem tudsz guglizni de még gondolkozni se mint egy otthoni teszt esetében tudnál.
Power Pointról és Wordről el nem tudom képzelni mi lehet az ami napi szintű operációban kellhet és nincs egyértelműen ott a menüsoron vagy a gugliban. Ha tartasz tőle csinálj meg pár tutorialt.
Javaslom egyébként az elemzői munkákat mert jó buli, csak az a veszélyük hogy átmennek operatívba, főleg akkor amikor már elég egy "magas" excel tudás. Olyat érdemes nézni ahol min SQL kell.
2023. aug. 17. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
Köszi, a válaszokat. Megnyugodtam, hogy nincs ebben semmi ördöngösség.
F keres meg pivot, persze.. az összes excel függvényt tudnod kell használni, és legfőképp kombinálva (logikailag végig gondolod hogy milyen értéket akarsz megkapni és hogyan). De én pl programozok is, makókat írok, sql adatbázisokat kezelek, powet bi-t használok. A word-öt nekem arra kell használnom ha pl dokumentumot, leírást, szabályzatot kell írjak/ vagy szerkesszek. A Powerpoint ismerete meg azért fontos egy elemzőtől sok helyen prezentációk készítését is elvárják (tőleg legalábbis el). Pl havi eredmény ismertetése, ezeket általában a felsővezetés kéri.
2023. aug. 17. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
Előző vagyok, a függvényekhez még annyit hogy én nem ritkán 50 soros függvényeket is írok :) Szerintem ezt takarja a magas szintű excel használat
2023. aug. 17. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
Mindig van magasabb szint, ezt senki nem tagadja :) én csak azt írtam le, amit tapasztalataim szerint magas szintnek írnak le a munkahelyek. Az 50 soros függvénynél én azért megállnék egy percre, hátha van jobb megoldás 🤔 Azzal viszont végsőkig egyetértek hogy ezeket kombinálni, alkalmazni kell tudni, szinte biztos hogy nem olyan teszt elé állítják amit 1 függvénnyel vagy táblával meg lehet oldani. De egy 3-4 lépéses feladványnál többet nem látnék bele egy ilyen interjúba.
2023. aug. 17. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
50 soros függvény, persze:)
2023. aug. 18. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: