Nyíregyháziak! Mit szóltok hozzá, hogy Nyíregyházán a déli ipari parkban most már hivatalosan is akkumulátorgyár épül?
30. Augusztus 3-án 17. órától az utcafórumon, csütörtöki munkanapon, nyáron, amikor sokan nyaralnak vagy a kerttel foglalatoskodnak, alsó hangon 1000 ember gyűlt össze Nyíregyháza belvárosában, egyébként a lakosság 1%-a, ami az említett tényezők fényében nagyon jó eredmény. Az aláíróívekkel is kitelepültek 2-3 pulttal, azokhoz meg folyamatosan járultak az emberek és több civil felszólaló is volt. Az esemény után sokan ott maradtak beszélgetni az elhangzottakat, kérdezgetni, akit csak lehetett a beruházással kapcsolatban. Látod, ezt a feladatot sem a városvezetés és a gyár látja el.
Egyébként mégis a lakosság hány százaléka lenne az szerinted, amelynek a véleményével a városvezetés végre foglalkozna, ha az sem érdekli őket, hogy több mint százezer ember mit fog inni, miből fog főzni, fürödni, mosni, öntözni 5-10 év múlva?
Egy népszavazáshoz Nyíregyházán több mint 15.000 aláírás kell.
Ez mindenképp egy meghatározó viszonyszám.
A városvezetés távolmaradását iszonyú nagy hibának (és pofátlanságnak) tartom!!! (feltéve, ha meg lettek hívva)
Ugyanakkor viszont így kiktől lehetett kérdezni?
Schmuck Erzsébettől? Vagy az LMP más, "messze-földön híres szakértői"?
Még Debrecenben kérdezte meg a közmeghallgatáson egy polgár, hogy volt-e valaki, látott-e már valaki akkumulátorgyárat?
Nemleges volt a válasz...
Azt biztos te is tudod, hogy a Nyíregyházi Konzervgyár - amíg szét nem lopták - több vizet fogyasztott, mint az akkugyár fogyasztani fog? Akkor miért nem aggódtatok?
Mennyibe fogadsz, hogy a helyhatósági választások után az összes Zöld, meg Más, meg egyéb pártok azonnal kifarolnak a téma mögül?!
Én rühellem a Fideszt (Orbánt meg pláne), de egyelőre senki más nem állt elő jobb ajánlattal mint az e-mobilitás alapjainak lerakása! (vagy csak én nem tudok róla).
32. Meg volt hívva a városvezetés, nem mentek el. Ezernyi kérdést intéztek nekik önkormányzati képviselők és szervezetek, választ nem kaptak.
Helyi vízügyis volt a felszólalók között, őt kérdezték. Ő egyébként a közmeghallgatásra is elment, miután elolvasta a tartó-takarólemezgyár bő 200 oldalas környezetvédelmi hatástanulmányát (ami ezesetben egyáltalán nincs!), ami cseppet sem nyugtatta meg. Nagyon jó kérdéseket tett fel, és egy csomó hiányosságra, ellentmondásra fény derült a tanulmányban közölt adatokat illetően. Helyesbítésre, kiegészítésre nyújtottak be kérelmet a helyi zöldhatóságnál, ez nem történt meg kielégítően.
Amikor 1962-ben megépült a konzervgyár, én még nem éltem. Akkor több volt a víz, mint most, felelős vezetés alatt egy ilyen vízigényes gyár jelenleg nem épülhetne meg. Egyébként az még az államszocializmus alatt épült. Az oroszoknak nem volt skrupulusuk azzal kapcsolatban, hogy Magyarország természeti kincseit gazdasági célokra zsákmányolják ki. Egy elvileg demokratikusan megválasztott magyar kormánytól ennél jobbat várnék.
Ha már itt tartunk, 2022 áprilisa előtt miért nem lehetett erről a nagy országos akkumulátorgyártási boomról hallani? Talán csak nem a választásokhoz igazította a fidesz az időzítést, és most másokat ekéz azzal, amit a kormánypártok tesznek? Kristálygömböm meg nincs, de minden pártnak az lenne a feladata, hogy felkarolja a polgárokat érintő, érdeklő ügyeket, megszervezni azokat, ezzel miért lenne másképp? Mint írtam, szakértőknek is van lehetősége, felszólalni ezeken az eseményeken, és meg is tették, tőlük is lehetett kérdezni.
És még egyszer, mert ez a legfontosabb közlendőm:
Az akkumulátorgyárak ügye nem pártpolitika kérdése, minden helyi lakost érint.
Egy ilyen gyár megépülése előtt minden helyi lakosnak joga van látni a dokumentációt, megismerni a méréseket, és dokumentumokkal igazolható, hiteles garanciákat kapni arra, hogy a gyár valóban környezetkímélően, fenntarthatóan, a környéken és az országban élők vízhez és energiához való jutását nem sértve, szabálykövetően, átláthatóan és ellenőrizhetően fog működni!
33: "Egy ilyen gyár megépülése előtt minden helyi lakosnak joga van látni a dokumentációt, megismerni a méréseket, és dokumentumokkal igazolható, hiteles garanciákat kapni arra, hogy a gyár valóban környezetkímélően, fenntarthatóan, a környéken és az országban élők vízhez és energiához való jutását nem sértve, szabálykövetően, átláthatóan és ellenőrizhetően fog működni!" - És ha ez így menne (nem így megy!) akkor ki az, aki tudná, hogy milyen anyagot kapott a kezébe? Milyen ismeretek alapján tudnának érdemi véleményt alkotni? Arrafelé mindenki vegyész és atomfizikus?
A világon pillanatnyilag vagy a Kína, vagy a Dél-Korea által kifejlesztett gyártás-technológia szerint gyártják a lítium akkumulátorokat (még maga a TESLA is!) Ők kutatták, fejlesztették, kísérletezték ki ezt a gyártási mechanizmust.
Ki és mi alapján véleményezné azt hitelesen itt Magyarországon?
Szerinted ha egy cég valahol 3000 milliárdot beleöl egy általa kifejlesztett (és pl. Németországban igazoltan hibátlanul működő CATL) gyárba, akkor majd a Mikepércsi Anyák "szakmai" véleményére lesz kíváncsi?
Mindenképp a kormánnyal fog tárgyalni; a kormánynak van betekintési és engedélyezési joga! Ez a világon mindenhol így van!
Az, hogy mi egy szavát sem hisszük el a kormányunknak, az a mi hibánk...
vagy az övék... de kénytelenek vagyunk legalább az EU-s előírásokban megbízni - mert mást nem tehetünk!
Százhalombatta, TVK, Paks, Hankook, Balatonfüred, Richter stb. - és sorolhatnám vég nélkül: hála az égnek, mindenhol normálisan működik a biztonsági rendszer - ha nem működne, a fél Magyarország elszállna...
Aki kimarad, lemarad!
Olvastam egy példabeszédet - neked, mint nyíregyházinak ismerned kell:
Anno Nagykálló volt a megyeszékhelyetek.
Amikor Debrecenig ért el a vasút építése, akkor Nagykállóban a megyeházán összeültek az "okosok", hogy eldöntsék: Debrecentől merre vezessék tovább a vasút nyomvonalát? Nagykálló vezetése tiltakozott a vasút ellen: koszos, büdös, hangos, és sok idegen jöhet vele...
Így aztán a vasutat az akkor még jelentéktelen Nyíregyháza felé vezették...
Ennek következtében Nyíregyháza iszonyú fejlődésnek indult, és ezáltal ő lett a megyeszékhely.
Nagykálló megmaradt kisvárosnak.
A hajdani megyeházából meg elmegyógyintézetet csináltak, ami ma is működik...:)
El lehet gondolkodni...
"Aki kimarad, lemarad"
Nagykálói história
"El lehet gondolkodni"
:D Hát ez gyönyörű, úgy vártam már ezeket a "nemfideszes" üres marketing-PR szólamokat :D
Először is, "Elkondolkodni" meg mindenen és annak az ellenkezőjén is lehet, érdemes és kell. Ez aztán borzalmasan hasznos megjegyzés volt a részedről. :D
A nagykálói sztorit hallottam eleget, általában az ilyen érvelési hibákkal akarják lenyomni az ember torkán a minden logikának, a környezetvédelemnek és az emberi egészség figyelembe vételének fittyet hányó kezdeményezéseket. Ezzel az érvelési hibával meg a másik lózunggal azt állítod, hogy minden fejlesztés/újítás/kísérlet hasznos, jó, eredményre vezet, aki meg kimarad belőle, az "lemarad". Felteszem, az anno a bolognai képzés ellen ágállóknak is ezt mondtad volna?
Nem, ez nincs így. Minden esetben mérleget kell vonni az adott kezdeményezés előnyeiről és hátrányairól, hogy azok ellensúlyozzák-e egymást. Jelen esetben ez nem így látszik. A vasútról már akkor meg lehetett mondani, hogy valóban a jövő technológiája. Az akkumulátorokról viszont az általad annyira hiányolt szakértők, akiket te nyilvánvalóan nem olvasol és hallgatsz meg, nagy többségében azt állítják, hogy 1-2 évtizeden belül elavulttá válik! Folyamatosan dolgoznak a fenntartható mobilitás újabb lehetőségein, amelyek fel fogják váltani az EV akummulátorokat, és akkor a nyakunkon marad majd egy csomó gyár a veszélyes hulladékokkal, meg a soha többé használatba nem vehető földekkel egyetemben, és még csak a beruházás sem térül meg, a magyar állam és az adófizetők meg generációkra eladósodtak.
Szóval nem, az hogy a helyiek beleláthassanak a tervezetekbe, és eldönthessék, hogy megéri-e nekik a településükre egy ilyet beengedni, az nem valami úri huncutság vagy demagógia, hanem az egészséges környezethez való jog és a beleszólás jogának gyakorlása. Nem te, X "nemfideszes", "nemérdekelt", független, 50.-jére visszajáró kommentelő döntöd el ki tudja hányszáz kilóméter távolságból, hanem az, aki valóban itt él, akit az érint.
Az EU-s szabályozásokban bízni rengeteg esetben nem volt elég, és 5 év múlva hiába állapítják meg egy határozatban, hogy ez a döntés jogsértő volt, és a gyár súlyosan környezetszennyezp, addigra a termőföldeknek, meg a vízkészletek nagy részének lőttek, a kártérítést meg feldughatjuk magunknak.
És még ezerszer is, mert ez a legfontosabb közlendőm:
Az akkumulátorgyárak ügye nem pártpolitika kérdése, minden helyi lakost érint.
Egy ilyen gyár megépülése előtt minden helyi lakosnak joga van látni a dokumentációt, megismerni a méréseket, és dokumentumokkal igazolható, hiteles garanciákat kapni arra, hogy a gyár valóban környezetkímélően, fenntarthatóan, a környéken és az országban élők vízhez és energiához való jutását nem sértve, szabálykövetően, átláthatóan és ellenőrizhetően fog működni!
35 - "úgy vártam már ezeket a "nemfideszes" üres marketing-PR szólamokat"
Nem vártál te semmit.
Kaptad.
Te óbégatsz, hogy nem kellene pártpolitikát csinálni ebből a témából, miközben az első soraidban már ilyenekkel minősítgetsz...
" ...az ilyen érvelési hibákkal akarják lenyomni az ember torkán a minden logikának, a környezetvédelemnek és az emberi egészség figyelembe vételének fittyet hányó kezdeményezéseket."
Leírtam egy megtörtént, valós esetet.
Ezt te érvelési hibának minősítetted...
Vicces ember lehetsz: amire nincs hasonlóan konkrét ellenérved, az "érvelési hiba" - szerinted!
"... a környezetvédelemnek és az emberi egészség figyelembe vételének fittyet hányó kezdeményezéseket." - Honnan tudod, hogy ez a megállapítás igaz, ha nem ismered a technológiát, lila fingod sincs a gyártás-mechanizmusról?!
"Az akkumulátorokról viszont az általad annyira hiányolt szakértők, akiket te nyilvánvalóan nem olvasol és hallgatsz meg, nagy többségében azt állítják, hogy 1-2 évtizeden belül elavulttá válik!" - Milyen szakértőkről hablatyolsz?! Ki az a magyar szakértő, aki részt vett a technológia kidolgozásában, és a gyártás megtervezésében? Akinek valós rálátása van egy ilyen méretű üzem technológiájának áttekintésére?M Nevezd meg, mert különben továbbra is hiteltelen maradsz.
Minden technológia elavulttá válik egyszer! Jó példa erre a BMW debreceni beruházása: amikor a BMW eldöntötte hogy egy új gyárat épít Debrecenben, akkor kifejezetten hagyományos hajtásláncú gépkocsikban gondolkodott. Mire a projekt megvalósul, akkorra kizárólag e-hajtáslánccal épített kocsikat fognak gyártani. És ennek megfelelően építik az üzemet is. És ha kell, akkor módosítanak még rajta. Ugyanez lesz az akkugyárakkal is: folyamatosan fejlesztik és módosítják a gyártást, és nem fogják a horror árú beruházásokat bezárni.
Nekem mindegy, hogy Nyíregyházán mi épül.
Ha nem tetszik, beszéljetek Nagyváraddal: ott egy gigantikus gumigyár épül!
Nagyon örülnének neki, ha náluk épülne az akkumulátor gyár, és nálatok a gumigyár! Gumigyárból különben is nagyhatalom vagytok...:)
Élj boldogul, nekem ez több időt nem ér.
No, majd ha ezekkel előállsz, akkor folytathatjuk.
36. Én erre a témára tél óta, az előző akkumulátor-alkatrészgyár bejelentése óta, mióta fennállt a nyíregyházi akkumulátorgyár gyanúja, elég sok figyelmet, erőt és energiát szentelek, mert szeméjesen érint, és eléggé meghatározza a jövőmet, meg a környezetem jövőjét az, hogy lesz-e itt gyár vagy sem. Ezért elég sokat olvastam, nézelődtem már a témában, a gyártásmechanizmusról is. Épp ezért nekem minden időt és energiát megér, hogy ez a gyár itt ne legyen!
Ajánlom a figyelmedbe ezt a videót, ebben dr. Vasárus Gábor beszél arról, amivel kapcsolatban most számonkérsz:
https://www.youtube.com/watch?v=DRXTdQdarUM
"Minden technológia elavulttá válik egyszer" - De nem mindegy, hogy mikor. Komolyan megéri valakinek a 10-20 éves profitja miatt évszázadokra tönkretenni, élhetetlenné tenni egy várost, annak a termőföldjeit, talajvizét, termálvizét, levegőjét, az itt lakók egészségét? Szerintem nem.
Szóval neked mindegy, hogy Nyíregyházán megépül-e a gyár? Ahhoz képest elég sok időt-energiát szántál rá, és elég sokszor visszajöttél, hogy meg próbálj meggyőzni arról, hogy ez a gyár nem jár az általam említett veszélyekkel, anélkül, hogy ezt az állítást bármilyen hiteles forrással, szakvéleménnyel alátámasztanád, csak példálózol teljesen irreleváns, más jellegű gyárakkal.
Én itt leszek, mert engem ez a téma személyesen érint, számomra fontos, és ha te is itt leszel, akkor nem nagyon tudsz úgy tenni, mintha a te esetedben ez nem lenne így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!