Pár munkatársam rámszállt kérincsélni. Hogyan állitsam őket le ha vigyázni kell a jó kapcsolattartásra?
Példák
A karbantartó segített nálam ezt azt megcsinálni amit ki is fizettem, de nem kért sokat.
Ez mellett pl a cégnél megkínáltam kávéval ezzel azzal, azóta pofátlanul beleiszik a kávémba, kérincsél, és elkezdett kölcsönkérni is.
Nemeket mondok, de ez nekem kellemetlen pl mert nincs gusztusom sem utána már inni a kávém.
Az hogy valakit egyszer megkínálok valamivel, vagy 2 szer, miért hiszik abból azt hogy akkor rámjárhatnak? Kb a csöbesek vagy kóborkutyák ilyenek.
A megkínálás miért jelenti nekik azt hogy aztán "rámjárni" természetes és rendszeres lehet?
Másik kollegától pedig vásároltam ezt azt(szokott mindenki behozni vmit a céghez így néha egymás közt),azóta folyamatosan tukmálja rám a dolgait, szinte hetente.
Ö is miért hiszi azt hogy ha egyszer veszek vmit akkor majd én rendszeresen fogok állandoan?
Vagy a másik avonos kollega is ilyen. Állandóan hozza a kisfüzeteit és várja a rendelést.
És nekem kellemetlen nemeket mondani és elutasítgatni őket.
A karbantartón kívül mind diplomás pedig.
Miért vannak ilyen csöves/kutya szinten hogy alkalmi eseményeket benéznek annak hogy aztán én leszek az ingyenkávé meg minden osztogató, meg majd én folyamatos törzsvásárlójuk leszek csak mert egyszer vettem vagy rendeltem vmit?
Komolyan a csövesek ilyenek, ha egyszer adtam egy szendvicset még naiv tiniként, másnap már a haverjával volt a házunknál és becsöngettek kérni!
Meg amikor vettem egy kóborkutyának felvágottat, hazáig rámtapadt és órákat várt a ház körül.
Hát ezt a szintet nem vártam volna munkatársaktól is.
A kölcsönkérés már nagyon túlment.
Nem szégyellik magukat? Én nem is mernék így kérincsélni vagy tukmálni.
#1 szerintem bele is mennének aztán kezdődne ez az oda vissza játék, mivel eleve ez a játszma megy. Megcsinált vmit olcsón és kínalgattam. Ez is valami oda vissza "szórakozás" és aztán megint "segít"pl elvisz melo után (miközben nem is én kérem hanem velem akar utazni de úgy adja elő mintha szívességet tenne)aztán meg tartja a "markát"es iszik a kávémból meg kérincsél.
Mint a "prolik hogy valamit valamiért "segitek", hogy aztán kérhessek".
De a karbantarto megint jön majd szerelni(kifizetem( megint megkínálom.(mint az összes szerelővel is ez megy, legyen az bárki)
Aztán a cégnél soha nem fog leállni, nem is értené ha bent azt mondanám,nhogy ne igyál már a kávémból légy szíves. Menne a sértődés egyből.
Aztán a tukmálós kollegák is személyes elutasításnak vennék.
Azaz érzelmeket visznek bele hogy nekik esik rosszul ha bocsi, nem kérem. (Mint amikor az emberek olyanon is képesek sértődni ha nem lájkoltad egy posztját, vagy nem köszönted a feszbúkon neve napján (miközben semmi közöd hozzá mert csak ismerős, vagy nem is láttad; nem is vagyok közösségiken ilyenek miatt)
Ettől függetlenül ersze elutasítok bárkit, mivel nem akarok rendelni, mondanom is kell, hogy nem köszi.
Csak ami kellemetlen helyzet kialakul ezzel azt ugy elkerülném
Még én érzem magam kellemetlenül pedig nekik kéne.
Ők a kérincsélők/tukmálók, de nekem van ebből problémám, ahelyett hogy nekik lenne.
Még én égek helyettük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!