Akik vevőkkel, ügyfelekkel dolgoznak hogy bírják idegileg a sok rosszindulatú ember bunkózását, beszólogatását?
Szimplán úgy, hogy nem hat meg. Nekem néha reklamálnak, okoskodnak de olyankor leállítom őket. Mondjuk ugye ez általában akkor fordul elő amikor szerviz kapcsán történik. Persze mindig jobban tudják és csak két kattintást, meg csak 5 perc.. :D
4 éve csinálom, tényleg egy percig nem hatnak meg, ha szemétkedni próbálnak.
Nehezen.
Mert kis hazánkban népszerű az a mentalitás, hogy mindig a vevőnek/ügyfélnek van igaza.
Így aztán lábtörlőnek használ minket a sok frusztrált vagy unatkozó idióta.
És nem lehet megszokni.
Egyedül az kárpótol, hogy sok nagyon kedves ügyfelünk is van. Értük megéri csinálni.
Amúgy nemegyszer gondolkodtam már el a váltáson.
Nehéz nem magadra venni, nehéz nem észrevenni!😕
De ez a viselkedés, ha átgondolod csak őket írja le! Nehéz, de nem kell foglalkozni vele!
Ettől független nállam is van hogy megkeseríti egy-egy napom egy-egy vevő! Rossz hogy te igyekszek és mégis vannak akik ennyire semmibe vesznek és beszólogatnak!
Eladó vagyok ruhaüzletben, sok a külföldi vásárló is. Türelmes vagyok, de imádtam amíg maszkot kellett hordani :) Nem látták, hogy mennyire szeretem őket... Az esetek 99,999999%-ban nem a vevőnek van igaza, a legkönnyebb, ha türelmesen, de határozottan megmagyarázom miért is.
Nem értem miért hiszik a vársárlók azt, hogy ők többet tudnak az üzletről és a szabályainkról, mint mi, ott dolgozók.
Rengeteg példát tudnék felhozni, de ezen pl sokáig mosolyogtam:
Odahívott kezdő kolléga egy kiscsajhoz (18-20 év közötti), hogy segítsek neki, mert nem tudja kezelni. Na nagy mosollyal megyek oda, kérdezem mi a probléma. Mondja a csaj már vöröslő fejjel, hogy ő jogot tanul és tudja, hogy 14 napig kötelesek az üzletek mindent visszavenni - még mindig csak mosolygok - és panaszkodja, hogy a kolléga azt mondta neki, hogy a harisnyát nem vesszük vissza, ha a méret mégsem jó, pedig ő tudja a jogait, blablabla. Megvártam míg befejezi, majd szépen elmagyaráztam neki, hogy az a törvény az online rendelésre vonatkozik és hozzátettem, hogy csak eredeti állapotban lévő terméket veszünk vissza - egy harisnya nem lesz eredeti állapotban ha már felpróbálja. Erre még a füle is elvörösödött, hápogott kicsit, visszatette a harisnyát és szépen kisétált. Remélem tanult ebből a helyzetből, én mindenképpen jól szórakoztam.
Szinte minden nap van ilyen eset/helyzet. Van aki tudja kezelni, van aki nem. A legjobb ha szabályszerűen járunk el és akkor ha oda kell hívni az üzletvezetőt is te jössz ki jól.
Én valahogy bírom, nem érzek semmi stresszt ilyen helyzetekben és haza se viszem. Maximum az visel meg, mikor anyukámat szidják, amiért 60Ft egy szatyor nálunk - mintha én tehetnék róla, hogy pénzbe kerül... Egyedül ez szokott megbántani, mert elszomorodok, hogy ennyi érzéketlen ember van. Általában azt válaszolom, hogy: viszontlátásra. Egyszer egy öreg nyanya mondta hangosan nekem, hogy a k**va anyámat, hogy ilyen drágák vagyunk... persze gyorsan sietett is el, de azért muszáj volt odaszólni nekem. Mert az egy dolog, hogy tájékozatlan, türelmetlen, értetlen és idegesítő a vásárlók 50%-a, de hogy mi adja nekik azt a gondolatot, hogy engem és eladó társaimat szidják, csak mert a munkánkat végezzük, nem értem. Ez hetente legalább egyszer előfordul kortól és nemtől függetlenül.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!