Mozdonyvezető gyakornok,illetve a mozdonyvezetői hivatás előnyei és hátrányairól tudnátok írni?
Előny: sokat utazol az országban, embereket segítesz eljutni a(z úti)céljukig
Hátrány: ha valamelyik eléd fekszik/gurul, az eléggé meg tud reccsenteni egy életre
Tatám volt anno mozdonyvezető, Ő még meg is süketült teljesen (70-80-as években).
#1 Az nem előny, amit írtál, hanem feladat, munka. Ez olyan, mintha a péknek azt mondanád előnynek, hogy sok kenyeret süt, mert az emberek eszik a kenyeret.
----
Előny: gondolom, van a családnak vasúti utazási kedvezmény, feltételezem, ingyen utazhatnak, ha jól tudom, bizonyos mennyiségben külföldön is, de ez nem biztos.
Valakinek ez megszállottság, tényleg bele lehet szerelmesedni de ez adottság kérdése, nem mindenkinek.
Szerintem érdemesebb inkább a neten rákeresni, több információhoz jutsz. Google a barátod.
Előnye, hogy van munkád, kapsz érte pénzt. Aztán kb ennyi. Ma már nincs megbecsülése a szakmának, már nincs az hogy az ember kikönyököl a mozdony ablakába és az emberek köszönnek, integetnek hogy jajj de jól hozta a vonatot vezér úr! Ma inkább csak lejjebb csúszom a székban hogy ne is lássanak és felhúzom az ablakot, hogy ne tudjanak beköpni (előfordult).
Aki azt mondja, hogy de jó neked, világot látsz, az csináljon meg egy nap 6 kanyar Nyugati Vácot oda-vissza! Hamar át fogja értékelni. Amikor már észreveszed, hogy az egyik fán két körrel ezelőtt még 4 levéllel több volt, na az az igazi világlátás.
Előny: magyar viszonylatban tűrhető fizetés, vasúti utazási igazolvány, stabil munkahely (nagyon nagyot kell bakizni ahhoz, hogy kirúgjanak), jó cafeteria
Hátrány: rendszertelen életmód, jönni kell éjszaka, hétvégén, ünnepeken, nincs megbecsülés, nagy a felelősség, sokszor stresszes, rengeteget kell tanulni, folyamatos vizsgák
Ahogy előttem is írták, világot nagyon nem fogsz látni, mert ugyanazokon a vonalakon jár az ember, egy idő után inkább unalmas, ezenfelül pedig sokszor nincs esély arra sem, hogy az állomásról kitedd a lábad, mert élesben fordulsz vissza. Jellemzően mozdonyvezetőnek azok mennek, akiknek ez az álmuk és szeretnek vezetni, akik csak utcáról bekerülnek nem volt jobb alapon, úgy, hogy nem érdekli őket a vasút, azok már vagy a tanfolyamon kibuknak, vagy pár év után felmondanak maguktól.
"nagyon nagyot kell bakizni ahhoz, hogy kirúgjanak"
Azért az übergáz, hogy valaki így áll hozzá a dolgokhoz.
Csinálhatok akármit, úgysem rúgnak ki. Namár!
#7
Állami vállalatoknál ez tényleg így van. A vasúthálózat meg olyan állapotban van, amilyenben, azon sem lepődnék meg már, ha vmi iszonyú fontos főjelző elromlana. Ilyen környezetben nem a mozdonyvezető Jóska bácsin fogják számonkérni, hogy mondjuk pár méterrel arrébb állt meg a vonat... a lajosmizsei vonalon olyan is volt, hogy a vasúti kocsik fele leszakadt a szerelvényről, a mozdonyvezető meg egy ideig észre sem vette, tudomásom szerint még őt sem rúgták ki...
Jajj annyira tudtam, hogy lepontoztok :D
Szánalmas.
Pont az lenne a lényeg, hogy ha a bizt. ber. nem működik, akkor is lehessen vonatozni.
Ha egy főjelző elromlik a mozdonyvezetőnek akkor is 100%-ban tudnia kell hol és hogyan, milyen szabályok szerint közlekedhet!
Ezt csinálják a mostani tanfolyamokon... idomított majmokat képeznek akik ha minden jól működik akkor eljutnak a végállomásra. De ha valami baj van, akkor mindjárt összesz.ják magukat, mert biztos tudás, felelősségvállalás, kötelességtudat nincs. Csak a szelfizés megy az instára.
#9
Valószínűleg jelentkeznének jobb képességű jelöltek is, ha jobbak lennének a munkakörülmények. Csak egy tipp...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!