Mit tennél vezetőként? A mérőszámok alapján rosszul teljesít egy munkahelyi csapat, viszont saját elbeszélésük szerint jó munkát tettek le az asztalra. Szerintetek ez lehetséges?
Statisztika a fő profilom, szóval nekem kevés mesét lehetne beadni arról, hogy mit mutat és mit nem egy adat.
Igazából attól függ, hogy mit értünk mérőszám alatt. A bevételt? Az sajnos az utóbbi pár évben elég sok dolgon múlott, nemcsak a dolgozók hatékonyságán. Volt itt covid, volt elég nagy infláció, a részvénypiac is drámai fordulatokat vett, szóval simán lehet, hogy ugyanolyan erőfeszítéssel más eredményt kaptunk, mint korábban, a dolgozók hibáján kívül.
Ehhez viszont ki kellene venni a képletből az ő teljesítményüket, szóval kezdhetnénk egy objektív összehasonlítással a sikeresebb időszakokhoz képest.
Így ha még nem volt a cégnél, bevezetném a munkafolyamatok logolását negyedórára pontosan, ha pedig volt, áttekinteném a logokat, hogy ki mivel és mennyi időt töltött és az adott projekt hogyan alakult ennek fényében.
Ha az alapján nincs különbség, akkor nem náluk van a hiba. Erre pedig megoldást jelenthet egy jó menedzser vagy valamilyen üzleti tanácsadó. Én vallom, hogy akinek van elég pénze befektetni, annak legyen pénze arra is, hogy fizet magának egy szakembert aki segít a pénze kezelésében (jogászt, közgazdászt, helyzettől függően egyéb szakembert). Nem akarnék egyedül hősködni, tudom, hol a helyem és cégmenedzsmentből nincs két diplomám meg 10 év szakmai tapasztalatom, mint abból, amiben magabiztosnak vallom magam.
Statisztika = a termék megjelenése után erre specializálódott emberek tesztelik a terméket és ha találnak hibát, arról értesítik a termék fejlesztőit és feletteseiket. Itt viszonylag sok hibát találtak, ami miatt majdnem elgondolkoztak a vezetők, hogy nem fog megjelenni a termék. Illetve belsős határidőket nem mindig tudta teljesíteni a csapat, mégha végső határidőre készen is lettek.
De azt senki sem vitatja, hogy a csapat terméke sokkal komplexebb, mint egy megszokott termék. Ezt mindenki tudja, látja.
Megvizsgálnám, mi az oka a dolognak, kinek a felelőssége az, hogy ennyire félrementek a dolgok (gyatra minőség, határidők, a termék megjelenésének a veszélye). És igen, ki kell nyomozni, hogy a folyamatok, termék tervezése az ok ok vagy a kivitelezés önmaga. Illetve mennyire szakmai az, hogy "nem gondoltak minden eshetőségre", hogy egy esetleges ufó inváziót nem kalkuláltak bele, vagy olyant, amit azért reálisan kellett volna.
Nagyon sok mindenen el tud csúszni egy dolog, és leginkább több oka is van, főként tervezési és munkafolyamat szervezési.
Statisztikák szerint nekünk 77% a hibaarányunk.
Főnökök időnként kiakadnak rajta de olyanokat csinálunk amit senki más nem vállal be mert azt sem tudják melyik az eleje.
Megváltoztattuk, hogy mit mérünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!