Valóban nehéz ilyen kollégával együtt dolgozni?
Egy logisztikai cégnél raktárban együtt dolgozom egy roma fickóval, aki vezető üléses targoncát vezet, én békát. A többi kolléga nem roma, velük nem is volt gond. De ez a csávó nem dudál, ha például tolatni akar, és ezért nem tudja az ember, hogy éppen mit fog csinálni. Aztán be állt velem szembe, és akkor bezzeg rám tudott dudálni (jártam tanfolyamra, tudom mikor kell jelzést adni). A másik szitu, amikor én már előbb bent voltam a villával a cucc alatt, és akkor ő a többit kezdte tolni ott felém. Oda jött hozzám, és mondja, hogy kib*sz a fenébe, és szól a műszakvezetőnek na várjak. Amikor mondtam, hogy én hamarabb ott voltam, arra bezzeg nem tudott mit mondani hirtelen. Végül a harmadik szitu ami totál kiborított engem, mikor mondtam neki, hogy aksit kéne cserélnem. Ekkora mondta oké, amint kiment a kamion akkor addig helyettesít. Amint mentem el onnan, hívta is a TK-t, aki hozta a kézi erővel tolható békát, amivel majdnem kiköptem a tüdőmet. Engem így oktattak, hogy akkor szóljak neki. A többi targissal nem volt gondom, ők nem romák, ezért is kérek elnézést emiatt, hogy így kiemelem.
Tehát valóban nehezebb egy roma kollégával együtt dolgozni? Ráadásul az összes targoncás nagyképű?
"Egyébként sokszor leragasztják a szenzort a targisok, hogy ne pittyogjon, mert idegesíti őket."
Amit szintén kötelességed jelezni a munkavédelemnek, illetve mivel balesetveszély esetén köteles vagy abbahagyni/megtagadni a munkavégzést, ha baleset történik, téged is leültetnek, nemcsak őt.
1. A békában akksit kell cserélni? A béka a kézi raklapemelő.
2. A dudálásról csak annyit, hogy ahány ház, annyi szokás. Dolgoztam olyan helyen, ahol egyfolytában dudáltak, mint az őrültek, most meg olyan helyen dolgozom, ahol nem dudál senki. Amúgy tolatóhang van, plusz tükör is van a gépen; figyeljük ám a se99ét is, meg csak a rakományt.
A targoncavezetői vizsgán az első két vizsgázó után azt mondta a vizsgabiztos, hogy aki még egyszer dudálni mer, azt megbuktatja. Az, hogy mi az elméleti szabály, az nem jelenti azt, hogy életszerű is lenne. Például ki-beugrálsz a gépbe, nem kötöd be magad a biztonsági övvel. Például igenis végzel két mozgást egyidejűleg, például kanyarodsz és emelsz szimultán, pedig tilos.
A szabályos az, ha megállsz a rakomány előtt, üresbe teszed a gépet, behúzod a kéziféket, aztán felemeled a villát, majd kiengeded a kéziféket, kuplungolsz, előremenetbe teszed, majd bemégy alá a villával.
Aztán mikor alatta vagy, akkor ismét kuplungolsz, üresbe teszed, kézifék be, majd emelsz. Emelés után kézifék, kuplung, hátramenet, és így tovább. Ha tíz percig szabályosan dolgozna valaki, kirúgnák a pi**ába.
Sokadik pont: ne számíts arra, hogy betartják a telepen a maximális sebességet, sem a targoncások, sem a teherautók, nem tartják be a kötelező haladási irányt se, sem a jobbra tartást; mindig számíts arra, hogy nem adják meg az elsőbbséget. A 40 tonnás kamion eltapossa a gépet. Inkább el kell engedni. Agresszív vezetők mindenhol vannak, a targoncások között is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!