Művészeti munka esetén ha nem tetszik valami az ügyfélnek mi az etikus eljárás?
Például adott egy grafikus/festő/varrónő, rendel tőle valaki. A megrendelő megnézi előtte a szolgáltató profilját, portfolióját.
Ha viszont a kapott végtermék nem tetszik neki vagy nem olyan amit várt, attól még ki kell fizetnie? Ebben az esetben ki a "hibás"? A megrendelő előtte látta a szolgáltató munkáit és annak fényében rendelt. Viszont ha a termék nem hibás, csak szimplán nem tetszik akkor mit lehet tenni?
Ez így logikus.
Csak néhol elég vékonynak érzem a határt. Ha azt mondja a megrendelő, hogy ő vidám stílusút kért, akkor ami a szolgáltatónak vidám az lehet tök szubjektív. Vagy hogy mi az a vidám egyáltalán.
Szoktam pénzért rajzolni.
Előre kérem a megállapított összeg felét, nyomatékosítva, hogy ez nem visszatéríthető. Majd küldök egy-két vázlatot, amiken könnyű változtatni, ha megegyeztünk, akkor küldök egy részletesebbet, amin még mindig tudok változtatást eszközölni. Ha arra azt mondja hogy ok, akkor kérem a pénz másik felét, megcsinálom a végleges lineworkot, és még azt is elküldöm, hogy tuti jó-e, majd utána színezem és véglegesítem.
Nekem ez többnyire működik, csak meg kell beszélni az elején, és csak korlátozott számú változtatást tenni lehetővé, különben folyton variálni akarnak majd. Előre, ingyen nem dolgozom senkinek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!