Ha a munkahelyen a munkások egymással viszályban állnak kinek a feladata ezt megoldani?
Az apró emberi problémákat (Jóska büdös, Sanyi folyamatosan beszél, Pista állandóan böfög meg fingik) a kollégáknak egymás között kellene rendezniük. A vezetők nem óvónénik, nem ők fognak rendet tenni a csoportban, nincsenek is hozzá eszközeik.
Persze ez nem szokott működni. A kollégák nem jelzik, ha bajuk van egymással, csak megsértődnek, "éjn ehhöz a ganyéhoz nem is szaólok mán hozzá, köszönök néki, osztán annyi", mennek a főnökhoz bepanaszolni a másikat, általában azzal a megoldási javaslattal, hogy rúgja ki, helyezze át vagy valahogy máshogy távolítsa el a társulatból, mer' ezzel nem lehet együtt dógozni.
Éppen ezért sokszor a főnökök is úgy vannak vele, hogy tojnak a beosztottak közötti problémákra. Amíg a számok jók, nem nyúlnak semmihez, nem érdekli őket semmi. Az sem, hogyan hozzák a dolgozók a számokat, nem gond, ha közben kis híján átharapják egymás torkát. Ha pedig nincsenek meg a számok, beindul a fűnyíró, kirúgnak pár embert, a helyükre hoznak újat, majd attól jobb lesz.
Az eddigi tapasztalatom szerint néha a viszály szánt szándékkal kezdik. Sajnos azt nem tudom miért, de már én is csöppentem bele olyan szituációba, ahol fűt-fát rámmondtak, csak mert valakinek nem voltam szimpatikus.
Sajnos az ilyen helyzeteket tényleg egymással kell megvitatni, a főnöknek nem lehet panaszkodni, főleg ha te vagy az új lány/fiú, nem fogná a pártodat. Amellett pedig nem is az ő dolga rendet tenni két felnőtt között.
Bár sokkal célravezetőbb lenne, ha a két személy leülne a főnök társaságában és megvitatnák hogy mi is igazából a probléma, de valamiért pont ez a szituáció az, amit mindenki el akar kerülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!