Ezen a női autó / férfi autó dolgon valaki eligazítana? Mitől lesz egy autó női? De komolyan. Szeretnék egy Fiat 500e-t feketében, bőrbelsővel, nagyon szép car de mindenki lebeszél próbál róla, meg azzal riogat hogy melegnek fognak hinni.30f
Formavilág és a szín dönt arról hogy hova sorolható.
Egy 500e lehet fekete, ha nem tudsz alá berakni 19-20as króm felniket.
Férfiasnak egy Passat CC-t mondanék, ramses felnikkel.
"Formavilág és a szín dönt arról hogy hova sorolható."
Kifejtenéd, hogy az egyik forma mitől lesz férfias, a másik pedig nőies? Mert sajnos ezt a részét nem értem látod. A színt sem annyira, mert szerintem pl a rózsaszín egy tök jó szín, az erős rózsaszín. Nagyon tetszik. De nem értem, a formák az autóknál mitól nőiesek, ugyanis nem találom az autón ( vagy lehet rossz a radarom) a feminim/masculine testi jellemzőkre utaló jegyeket.
Hát tényleg vannak autók amikre ha ránézel beugrik egy bizonyos sztereotíp kép hogy ki vezetheti.
Például a Fiat 500 nekem tipikusan női autónak tűnik. Persze vannak semlegesek, mint például a golf vagy egy corolla vagy focus. És vannak kimondottan férfiasak mint a mustang vagy számomra az f és g astra is.
De igazából vedd azt ami neked tetszik. Te fogod vezetni, nem más.
Hidd el, bármit veszel mindig lesz olyan ember akinek nem tetszik. Teljesen mindegy mit választasz.
Attól lesz egy autó formája nőies, hogy feminin formatervezése van. Kerek alak, nem haragos tekintet, kerek lámpák, majdnem minden vonal benne kerekítve van. Nézz meg egy mini-t, fiat 500-at vagy vw bogárt.
A férfias autók, férfias külsőt kapnak. Egyenesebb, nagyobb formatervezés. Haragos szemek. Hosszúkás vagy nagydarab test.
Ránézel megmondod kategória.
Persze vannak a kultusz autók amik azért tetszenek az embereknek mert mosolygósak és cukik. És a köréjük épülő kultusz miatt a srácok is szivesen furikáznak benne. Ilyen például az MX5 NA. De azért a fiat 500 nem egy MX5.
Ugyan, ugyan, ugyan.
A férfi autó-női szembeállításhoz való hozzáállásotok nem mást mutat, mint hogy a marketinget, mint eladásösztönző módszerek gyűjteményét nem ismeritek.
Szóval.
Összehívnak iksz számú nőt, és iksz számú férfit (ezen csoportok tovább oszthatók jövedelmi decilisek, kor és egy csomó más szempont szerint. Úgy válogatják össze őket, hogy reprezentatív legyen az összetételük stb). Erre kiválóan alkalmasak a bemutatók, autóshow-k például. Megnézik (kvantitatív és kvalitatív elemzésekkel, statisztikákkal), hogy mely csoport a termék mely tulajdonságaival elégedett, mely szempontokat fontosak számára egyáltalán vásárláskor, mely elvárásoknak kell megfelelnie a terméknek, mik az általuk előnyben részesített tulajdonság (ez samponra, banki szolgáltatásra és autóra is igaz). Ezután az okosok kiötlik, mik a női csoport prefernciái, mik a férfiaké. Ennek megfelelően készítenek terméket a különféle célcsoportoknak.
Szóval a férfi autó/női autó sztereotípia mögött két tény bújik meg:
1. kinek szánja a gyártó? Mit valószínűsít a termelő termék-optimalizálási szándéka, ki fogja megvenni a cuccost?
2. a kocsit -anélkül, hogy tudná, az ő nemére/jövedelmi decilisére/korára stb van optimalizálva a termék- kik fogják nagyobb valószínűséggel megvenni?
Röviden: férfi autó és női autó nem létezik. Termékdifferenciálás van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!