Miért nézik sokan szolgának az eladókat?
Szupermarketben dolgozom, kassza.
Bár többnyire pozitív tapasztalataim vannak a vásárlókkal, akad azért néhány, aki direkt kötekedik.
Pl mindig kérnem kell a pontgyűjtő kártyát. De van, hogy 10-11 órát dolgozom egy nap, és a több ezer vásárlónál egynél elfelejtem, mert közbekérdez valamit, vagy a főnök szól valamit az adóvevőn, és kimegy a fejemből. Vagy azt mondja a vevő, nincsen, fizet, majd közli, amugy mégis van, és hasonlók.
Legutóbb egy fiatal nő jelenti be gúnyos vigyorral: "Mi lesz, ha elfelejti kérni a kártyám?"
Én: "Velem, önnel, vagy a pontjaival?"
ő: "Önnel, természetesen. Ha én ezt jelentem?" (és vigyorog közben, mint aki reméli, hogy kirúgathat)
Közöltem, velem semmi, mivel ismer a főnököm, tudja, jó munkaerő vagyok, és ilyen apróság miatt, ami ráadásul ritkán is fordul elő, nem fog kirúgni. De amennyiben a pontjai miatt aggódik, csak én értettem félre, szívesen szólok, hogy sztornózzuk a vásárlását (3 dolgot vett csak), újra behúzom, és akkor a kártyáján lesznek a pontok is. Erre kiakadt és köszönés nélkül távozott.
Tudom, hogy köteles vagyok kérni a kártyát. De ha ő tudja, hogy van, ne várja meg, míg kérem, mert nem én vesztek rajta, hanem ő. Azért kell kérnem mindenkitől, ha esetleg egy vásárló elfelejti, emlékeztessem. De szándékosan arra várni, majd közölni, szarul végzem a munkám, elég kicsinyes.
De itt az oldalon is sokat szidják (gyakran ok nélkül) az eladókat.
A vevőnek mindig igaza van, oké. De amikor valaki direkt kötekedik, mert rajtam akarja kiélni a kisebbségi komplexusát, mert többnek képzeli magát nálam, az minden, csak nem jogos. Attól, hogy én egyetem mellett hétvégente a kasszában ülök, nem leszek kevesebb annál, aki egy irodában.
És ha az utcán nem jönne oda hozzám bunkózni, akkor ne tegye a munkahelyemen se, mert az, hogy ő van a kassza másik oldalán, nem jogosítja fel semmire. Lehet ez még fordítva is, sose lehet tudni.
Nem szolgának nézik, sokféle eladó van, én alapból normális vagyok minden eladóval, és segítek nekik.
De vannak olyanok, akik kb úgy dolgoznak, mint akik rossz időben vannak rossz helyen, valójában ők hercegnők, és ők sem értik, hogy kerülnek oda.
Legutóbbi ÉMÁSZ-os kedves hölgyike, rámcsörög 1-et. Majd még 1-et.
Erre felhív végül, hogy hívtam magát, miért nem hívott vissza???
Mondom tessék?
Mindezt úgy, hogy be sem mutatkozik, és egyből támad.
Majd kijelenti, hogy ő ekkor és ekkor fog jönni villanyórát leolvasni, és akkor legyek otthon, ha tetszik, ha nem.
A baj az, hogy a cégek nem tanítanak alap etikai dolgokat a dolgozóknak, és automatikusan sok dolgozó azt képzeli, hogy a vevők, fogyasztók vannak az eladókért, szolgáltatókért, nem fordítva.
Ez van.
Ha nem bírod pszichésen nem vagy oda való!
Ez a szakma ilyen sajnos vagy nem...
Szolgáltatunk. A pénz nagy úr.
A kereskedő ma már robot.Ott be kell fogni a szájacskát,csak mosolyogni lehet.
Magánéletben meg kiállsz magadért,ennyi.
Hát azért eladóknál is van bunkó, nem is kevés. Amikor a lehuzott terméket ugy vágja eled, ahogy a kutyának se tenné meg legtöbb ember, vagy amikor flegmázik....
Te 1 vásárlóról beszélsz, ugyanez az arány meg van az eladoknál is!
Nem arról van szó, hogy nem bírom, vagy nem vagyok idevaló. Szívesen csinálom, a legrégebbi vagyok a diákmunkásaink közül, elégedett velem a főnökség.
De akkor se fogom hagyni, hogy valaki kénye-kedve szerint alázzon (voltak durvább esetek is), csak mert épp egy olyan helyzet áll fenn köztünk, ahol ő van jobb pozícióban.
Jó, nem fogok senkit melegebb éghajlatra küldeni durván, mert ahhoz nincs jogom, akkor se, ha ő ezt teszi, de diplomatikusan még ismertetni lehet vele, hogy most pont nincs igaza, de megtárgyalhatja a főnökömmel, ha bármi problémája van velem, a munkám megítélését meg hagyja rá.
Én is járok vásárolni, nem egy eladóval találkoztam már, de szerencsére még nem volt köztük egyetlen kötekedő vagy bunkó sem.
Lehet, közrejátszik, hogy ismernek már, ahová járok, nem tudom.
Teljesen mas ha a megszokott helyekre mész. Munkám miatt járom az országot, és naponta más üzletekbe járok.
En inkább azon csidalkozom, hogy tudok még udvariasan odamenni.... inkabb nem minősítek.
Ameddig a vásárló eljut az eladóhoz, szembesül vele, hogy:
-A legtöbb "szuperakciós" termékből sosem volt kirakva 1 darab sem, és a kétszer annyit kell megvennie-
-A húspultban végigállta a hosszú sort, mert csak 1 hentes volt
-Végigszlalomozott a sorok között, mert néhány idióta beáll a kosarával keresztbe a sorokba, hogy ne férjen el
-Végigállta a végeláthatatlanul hosszú sort a kassza előtt, mert pont 1-el kevesebb kasszás van mindig, mint kellene (vagy több).
Ezen kívül ott van mögötte egy stresszes munkanap, stb..
És sajnos te vagy, akin sokszor csattan a stressz, de nem azért, mert konkrétan veled van a bajuk, hanem azért, mert máson nem tudják levezetni a negatív bevásárlási "élményüket".
Lényegében minden munkakörnél így van. Sokan elvárják, -valamilyen szinten jogosan- az eladók részéről nyújtott segítőkészséget.
Elhiszem, hogy van rossz napjuk, de sajnos vannak olyan eladók, akik direkt beszólnak, bunkóznak a vevőkkel. Nem egy ilyen esetet tapasztaltam. Már csak azért is kiakadnak, mert megmerted kérdezni, hogy hol van kirakva egy bizonyos termék. Arról nem is beszélve, hogy sok eladó hosszasan beszélget a vevőkkel, ezáltal feltartja a sort.
Nyilván vannak kivételek, de ha több rossz tapasztalat érte a vevőket, akkor gyakran általánosíthatnak.
Persze megértem, hogy a Te estedben a vásárló volt lenéző, ezen úgysem tudsz változtatni. Mindenki szereti felsőbbrendűnek érezni magát, ebben a helyzetben pedig jól esik nekik, ha Téged minősíthetnek, és gonoszkodhatnak Veled.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!