Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért értékelik jeggyel a...

Miért értékelik jeggyel a művészeteket (ének, rajz stb) az iskolában, ha azokat nem lehet tanulni, tehetség kell hozzá?

Figyelt kérdés
Mindenki tudja hogy énekelni, rajzolni, nem tud mindenki tökéletesen, akkor ezeket miért akarják értékelni? Ehhez tehetség kell, nem úgy mit más tantágyak megtanulásához. Mégis értékelni akarják azt, ami (pl nekem) nincs és szinte kötelezően csinálni kell. Azaz nem mindenkinek van tehetsége valamihez, de ezt nem veszik figyelembe. Főleg, hogy ezek a művészeti ágak szinte semmit sem érnek, de a tanulókra bűntudat nehezedik ha nem sikerül egy bizonyos szintet teljesíteniük. Az meg a másik, hogy egyes tanárok megalázzák (nem az összes persze) őket ha nem úgy sikerül valami ahogy kéne. A tehetséghez születni kell, nem lehet megtanulni szerintem, és hülyeség értékelni azokat. (kivéve mondjuk versenyen. Versenyre csak az jelentkezik, aki tud is valamit, ezért az nem számít, meg a többi ilyesmi sem.)

2017. márc. 17. 13:06
 1/9 anonim ***** válasza:
87%
A matekhoz is tehetség kell.
2017. márc. 17. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
81%

Mindenhez kell tehetség. Vannak olyanok, akiknek nincs nyelvérzékük. Magolhatnak és járhatnak külön órákra is, de akkor se megy nekik az adott nyelv.


Nekem a töri soha sem ment iskolában, mert a rengeteg dátumot napra pontosan sosem tudtam megjegyezni. Ülhettem én órákon át a könyv fölött, akkor sem ment belém. A saját születésnapomat is képes vagyok elfelejteni.


A rajz és egyéb művészetek is így vannak. Mindenhez kell valamilyen szintű tehetség/érzék.

2017. márc. 17. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
84%

Mindenről elmondható, hogy bizonyos szintig tehetség kell hozzá, bizonyos szintig meg tanulható. Persze, az arányok lehetnek mások, de nincs olyan, amihez csak tehetség kell, mint ahogy olyan sem, amihez csak tanulás.

Nyelvérzéke sincs mindenkinek tökéletes, sőt, az emlékezete sem mindenkinek ugyanolyan, mint ahogy logikája is kinek több van, kinek kevesebb. Mégse mondhatjuk azt, hogy akkor tilos osztályozni bármit, amit kívülről meg kell tanulni, hiszen az javarészt azon múlik, hogy milyen az emlékezeted. Nem mondhatjuk azt, hogy matekból se osztályozzunk, mert az is tehetségen múlik. Sorolhatnám még.


Abban az egyben mélységesen egyetértek, hogy az, aki a képességei miatt megalázza a tanulóit, az nem való iskolába. A hibázás normál esetben a tanulási folyamat része, mondhatjuk úgy is, hogy a hibáiból tanul az ember.

Abban viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy ezek felesleges tantárgyak lennének. Kezdjük ott: kinek mi a felesleges? Aki fizikusnak akar menni, annak soha az életbe nem lesz szüksége arra, amit irodalomból vagy történelemből tanul. Aki meg építésznek megy, annak alapvető, hogy legyen egy biztos rajztudása. Ha meg valaki óvónőnek készül, akkor pedig elengedhetetlen, hogy tudjon énekelni, szolmizálni, rajzolni, stb.

Ha elkezdünk játszani a gondolattal, hogy akkor csak olyasmit tanítsunk, ami mindenkinek biztos, hogy kelleni fog a mindennapokban, akkor egyrészt be is szüntethetnék a középiskolákat, másrészt meg ilyen hozzáállással az ember még mindig barlangokban élne.

Attól pedig, hogy valaminek nincs közvetlen, a leendő munkában alkalmazható haszna, nem azt jelenti, hogy felesleges. A rajzórák- és technikaórák fejlesztik a kézügyességet, az énekórák a zenei hallást, a művészeti tárgyak a kreativitást és a szépérzéket, a testnevelésóra pedig a mozgáskultúrát. Egyik sem elhanyagolható. Nem azért, mert mindenkinek annyira nagy szüksége lesz majd rá a mindennapi munkavágzásben, hanem azért, hogy egy ép képességekkel rendelkező felnőtt legyél.

2017. márc. 17. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
52%

Mindenhez kell valamifajta tehetség. Én matekból voltam rossz, a hármas mindig lehúzta a szép átlagomat.


Az a különbség, hogy a matek pl mindig számít (felvételi, érettségi stb.), míg mondjuk a rajz jegyét sehol sem kérik annak, aki világéletében pocsék volt rajzból.


Egyébként valamilyen szinten minden tanulható. És itt most arra gondolok, hogy egy lapszintet el lehet sajátítani akár rajzból, akár énekből.

2017. márc. 17. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
*alapszintet
2017. márc. 17. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
55%

Kérdező, te ritka nagy baromságot írsz.

A rajthoz és az énekhez tehetség kell? Igen?

Mi a helyzet a matekkal, fizikával, kémiával? Valaki meggebed és akkor is csak max 3-as ezekből.

Egyesek egyszerűen nem értenek az infóhoz, mert annyira idegen nekik az egész.

Megint mások a testnevelésből gyengébbek.

Aki meg magolni nem tud, annak kínszenvedés a magyar, és a töri.

Plusz akinek nincs nyelvérzéke, annak se osztálozzuk a nyelvtudását?


Mindenhez kell tehetség, nem az olyan átlagemelő tantárgyakon kell fennakadni, mint például ének. Eszem megáll.

2017. márc. 17. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
47%

Amíg az oktatási rendszert nem reformálják meg, addig a diákok mindig is gyomorgörccsel fognak iskolába járni.

Mindenhez tehetség kell! Azt kellene kiaknázni, hogy az illető mihez ért és nem azzal eltaposni az embert, ami éppen nem megy neki.

Olyan nyomást gyakorolnak az emberekre, amitől csak "alávalóbbnak" érzi magát.

2017. márc. 17. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Az én iskolámba (művészeti) úgy adnak jegyet rajzon, hogy magához képest milyet alkotott, hogyan fejlődik. Van egy lusta lány lehet hogy az a rajz amit csinlt szép, de a tanár nem ad rá csak hármast mert összecsapta. Van egy másik lány aki tehetségtelenebb, rajzol egy rosszabbat mit az első lusta lány de beleadott mindent, és látszik rajta hogy fejlődött, és nincsenek benne egetverő bakik akkor megkapja a négyest

Csak sok helyen nem így osztályoz a tanár

2017. márc. 17. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
51%
Én nem egészen értek egyet azzal, amit írtál. Szerintem a legtöbb tanár tisztában van vele, hogy ezek készség tantárgyak és nem is azt várják el a gyerekekről, hogy tökéletesen, tisztán tudjanak énekelni vagy gyönyörűen rajzoljanak, hanem inkább a ráfordított energiát, időt, türelmet értékelik. Például én nagyon béna vagyok tesiből, nem tudok se bukfencezni, se kötelet mászni se semmi ilyesmit, viszont mégis négyes vagyok belőle mert próbálkozom, gyakorlok és bár nem tudom megcsinálni a gyakorlatokat, de a tanár értékeli azt, hogy próbálkoztam. Ugyanígy vagyok például az énekkel is, nincsen se jó hangom, se hallásom, sosem tanultam zenét, de megtanulom az énekeket és elénekelem...énekből is ötös vagyok. Rajzolni mondjuk szeretek és jobban is megy, de ott ugyanígy a kreativitást, a türelmet, a belefektetett energiát és időt értékelte a tanárunk. Valamint nálunk énekből, rajzból is mindig volt művészettörténet, énekből szolmizálás, népdalelemzés stb., ezeket mind meg lehet tanulni. Persze, biztosan vannak olyan tanárok, akik nem így állnak hozzá a dologhoz, de azért szerintem az manapság egyre ritkább. Ezeknek a tantárgyaknak nem az a célja, hogy művészeket, sportolókat csináljanak a gyerkekből, hanem pl. fejlesztik a kreativitást, a gondolkodást és én úgy gondolom, hogy egyáltalán nem baj, ha picit több kultúrát tömnek a fejükbe. Én mindig élveztem ezeket az órákat mert lightosak voltak, jól esett a törtlénelem meg a matek órák között egy picit lazítani, bár nekem szerencsém volt mert mindig jó tanáraim voltak. Mikor az embernek már konkrét elképzelései vannak, hogy mondjuk mérnök vagy orvos szeretne lenni, akkor persze, feleslegesnek érezheti az irodalom, történelem vagy az ének órákat, de én úgy gondolom, hogy itt sem az a lényeg, hogy évszámokat, definíciókat tanuljanak, hanem, hogy fejlődjön a gondolkodásuk, segítsék az értékrendjük kialakítását, legyen egy átfogó kép a fejükben a korszakokról, ideológiákról stb. és megszerezzék azt a tudást, ami az általános műveltségbe beletartozik. Valóban nagyon sok olyan dolgot tanítanak az iskolákban, amire később nem lesz szükségük, nem tudják hasznosítani az életben, de szerintem az sem lenne jó irány, ha mindenkiből szakbarbárokat nevelnének. Egyébként pedig igazából semmi jelentősége nincsen annak, hogy milyen jegyei vannak egy gyereknek pl.rajzból, ha nincsen szüksége rá, felvételin sem nézik, tehát szerintem felesleges ezen aggódni.
2017. márc. 17. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!