Hogyan különböztethetem meg, mely tulajdonságaim a sajátjaim, és melyikek azok, amiket a környezetem hatására csak hiszem, hogy a tulajdonságaim?
Aligha vannak olyan dolgok amik saját tulajdonságait. Sőt én inkább híve vagyok annak, hogy semmi sem a saját tulajdonsága az embernek, csak másképp szűri az információkat (esetleg ez az ami sajátos tulajdonság).
Gyerekkorodban a szüleid 'határozzák meg', hogy milyenek legyenek a tulajdonságaid, később az iskola, barátok stb.
Asszem, félreértenek néhányan. Olyasmikre gondolok, hogy vannak alapvető emberi tulajdonságok. Ha valaki amolyan örökmozgó, de folyton úgy nevelték, hogy az rossz tulajdonság, és az csak fuzsitusság, akkor el is hiszi idővel, és leszokik róla, elfojtja, és idővel egyszerűen rájön, hogy az nem ő, akkor az nem neveltetésből adódik. Vagy épp fordítva.
Vagy valaki nagyon kreatív típus, de a kreativitását elfojtották, mert azt épp a munka alól való kibúvónak titulálták merev szülei. Közben meg képtelen ő "jómunkásember" lenni, mert ő egyszerűen kreatív típusú ember, és abban érzi jól magát, ha így dolgozik, kiéli a kreativitását a monoton gyári munka helyett.
Vagy egész egyszerűen folyton azt mondták, hogy neked szar a hangod, közben jó énekes lennél, vagy fordítva, de te elhiszed, és már te is úgy tudod magadról.
Az embereket gyakran nyomasztják olyan élethelyzetek, amikbe vélt tulajdonságaik miatt kerültek, és idővel rá kell jöjjenek, természetesen az önismeret segítségével arra, hogy mi az, ami IGAZÁN ő, hogy önmagával tudjon "rezonálni".
Ennek a folyamatnak a tudatosítása, tudatos felgyorsítása érdekelne.
Egész életünkben elvárásoknak kell megfelelnünk. A társadalmi, morális elvárásokon kívül szűkebb környezetünk elvárásainak is. Először szüleink, nevelőink, tanáraink, később főnökünk, párunk, aztán a gyerekeink elvárásainak.
Mindeközben van egy komfortzónánk, amit elhagyva kényelmetlenül érezzük magunkat. Tehát azt a középutat kell megtalálni, ahol a saját, magunkkal hozott, nem feltétlenül nevesített tulajdonságaink még összeegyeztethetőek a velünk szemben támasztott elvárásokkal.
#2 vagyok. Na ez így már tényleg nagyon kényes téma. Fhu. Erre csak idővel jön rá az ember sajnos, hogy mihez értesz, mihez van érzéked, és lehet abba is belebuksz, mert rosszul ítéled meg (pl. nagyon sokan pszichológusnak képzelik magukat 18 éves kor környékén, aztán felsülnek, mert igazából az önismeretet keresték mintsem a tényleges szakmát).
Azonban itt is ugyanúgy közrejátszik a szülői szerep. Általánosban azért csak-csak látszik a gyermeken, hogy mi az, amihez érzéke van, és a szülőnek pedig arra kell terelni az útját. Az iskolákban úgy általánosan azért támogatni/egyengetni is szokták ezt az utat és segítenek a felismerésben.
Aka. iskolai fellépések, délutáni foglalkozások, vagy csak szimplán az órákon és a szülői értekezleten egyeztetés, szünetekben, hogy mennyire barátkozó típus, sportolás stb. De ez egyfajta idillibb kép, mert nem mindig fenékig tejfel az élet ugye :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!