Mennyire nehéz elnézést kérni egy hétköznapi szituációban? Vagy csak intelligencia kérdése? Lentebb írok két példát.
Szóval két példát emelnék ki, de rengeteg ilyen eset van.
1. Múltkor ruhaboltban 4.000,- Forintot kellett fizetni. Az eladó kapott egy 5öst, ill. némi aprót, ami kiderült, hogy még kerek egy ezres. Szóval hatezret. Visszajárót pedig csak egy ezrest kaptunk. Ezt illedelmesen szóvá tettük, a kasszás megnézte, igazunk volt és megkaptuk a pénzt.
Én elhiszem, hogy fáradt/nem figyelt/nehéz nap stb..., de egy elnézést jól esett volna. Ehelyett csak azt kaptuk, hogy nem kellett volna az apró, az csak bekavart stb. stb.
Tehát beállított minket hibásnak.
2. Vidéki város, november 1, éjjel. Későn értem be, tömegközlekedés már nem volt, hívtam egy taxit, akire fél órát kellett várni. Rendesen odafagytam a betonkockához. És mikor megjött azzal kezdte ingerült hangnemben, hogy "eddig is ezt csináltam! Fuvar volt"
Én megértem a problémákat, munkát stb. De tényleg megértem, ritka jó ügyfél vagyok! :-D Nem is szoktam szóvá tenni, ha megfelelő udvariassággal kezelik a dolgot. De ha nyilvánvalóan a másik hibázott, illetve az ügyfél került kellemetlen szituációba teljesen véletlenül, akkor nem a szolgáltató személynek kellene egy elnézést kinyögnie???? Ezt kívánná az illem, akkor is ha esetleg nem volt hibás. Ha meg az volt, akkor pláne!
már bocs, de miért is adsz 6 ezret, ha 4 ezer a számlád? ez hülyeség! odaadod az ötezrest és visszakapsz egyet, ennyi. te bonyolítottad túl, ez tök egyértelmű.
a taxisok meg alapból bunkók, 10 perc várakozás után felhívtam volna a központot, hogy mennyit kell még várni és azonnal megmondják. Ha sokat, hívok másik taxit, ennyi. Lehet, hogy nyomta a gázt ezerrel, mert a város másik végéből jött, igyekezett, te meg kérdőre vontad.
Azért hagytam 6ezret, hogy legyen aprója a kasszában.
Felhívtam a központot kétszer is.
Valóban a város másik végéből jött, de nem vontam kérdőre! Beültem, jó estét kívánok, mondtam a címet és nem is akartam szóba hozni, gondoltam, hogy nem kávézni volt, hanem dolgozott. Ő kezdett el hepciáskodni kérdés nélkül! :)
Értelek. De!
A kasszástól meg kell kérdezni, hogy kér-aprót. Ezt így illik, hogy ne okozz kavart. Néma gyereknek anyja sem ért ia szavát. Bár az, hogy nem kért elnézést udvariatlan volt tőle. Ebben igazad van.
A taxisnak meg simán nagyon rossz napja volt és kellett valaki akin kitöltheti, azaz kiöntheti, elbeszélheti neki ezt a rossz érzését. Sajnos rosszul sikerült és kitöltötte rajtad a frusztrációját. Viszont ő is bunkó volt. Akinek ez a munkája, már reflexből us elnézést kellene kérnie a késésért, akkor is, ha nem az ő hibája, hogy jobb benyomást keltsen a vevőben.
1. a pénzezős dolgot én sem értem, de hát lehet, hogy csak azért, mert másik nemű vagyok. :-)
2. az alapkérdésben (elnézést kéne kérni), igazad van, nyilván, tehát az csak költői kérdés lehetett.
ergo: ha jól sejtem, akkor a "kérdés" kiírását az vezette, valakinek el kellett mondanod a bánatodat.
jó, hát akkor ez megvolt. :-)
Neeem, nem az vezette, hogy valakinek el kellett mondanom a bánatomat. :) Írtam az elején, hogy csak két példát emelek ki.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, vagy véleményetek szerint én cselekedtem rosszul. Oké.
De nap mint nap találkozok ilyen esetekkl/látok ilyen eseteket.
És a kérdésem még mindig a fő kérdés: Annyira nehéz elnézést kérni? Ráadásul úgy, hogy szolgáltató iparban, szolgáltató cégnél dolgozik, a vevő sokszor semmiről nem tehet. Van mikor igen, de sokszor nem és akkor is a szolgáltató személynek áll feljebb.
Csak az menjen kereskedőnek aki a rossz napjain is ugyanolyan mosolyt tud villantani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!