Online apróhirdetés, adás-vétel: mi ez a kettős mérce?
Az internetnek hála veszek és eladok, akár naponta többször. Ennek köszönhetően sok tapasztalatot gyűjtöttem, vevőként:
-érezzem magam megtisztelve, hogy egyáltalán foglalkoznak velem
-várjak csak türelmesen, amíg a tisztelt eladó heti egyszer elolvassa az üzeneteit
-menjek csak el a termékért, hogy a kapun se kelljen kilépnie az eladónak
-próbagarancia eszembe se jusson
-mindenki "fontos ember", rohan, elérhetetlen, külföldön van
-rossz fényképek
-hiányos vagy semmilyen adatok
-a termékek irreálisan drágák
-telefonos elérhetőség? Minek az neked?
-információ és kommunikáció teljes hiánya
Eladóként:
-érezzem magam rendkívül megtisztelve, hogy egyáltalán keresnek
-legyek elérhető munkanapokon délelőtt és vasárnap hajnalban egyaránt
-álljak útra készen és csettintésre azonnal ugorjak
-ne csak garanciát, de teljes körű helpdesk-szolgáltatást is nyújtsak
-vigyem el a terméket az ország másik végébe, vagy küldjem el ingyen
-engedjek még valamennyit az ár feléből
-információ és kommunikáció teljes hiánya
-áron alul sem vesz meg senki semmit.
Akkor hogy is van ez? Minél bunkóbb valaki, minél inkább a feljebb leírtakra hasonlít a hozzáállása, annál sikeresebb eladó lesz?
Lakást adtam el, természetesen megadtam a számomat, hiszen ez a legegyszerűbb módja a kapcsolattartásnak.
Amikor vevő voltam, akkor én is azokat kerestem, akiket fel lehetett hívni és lehetett gördülékenyen egyeztetni velük.
Egyébként szám megadásakor lehet jelezni, hogy x-y óra között keressenek. Szóval nem fognak állandóan hívogatni.
Alku: az emberek általában bepróbálkoznak. Nyilván a vevő minél jobban megpróbál lemenni az árban. Ezzel semmi gond, hiszen az eladó dönti el, hogy ő mennyiért adja el.
Nem a bunkó a sikeres eladó. Sőt!
De vevőben sem ez a nyerő!
Nekem volt olyan bunkó érdeklődöm, akinek megmondtam, hogy ha akarná se adnám el neki, mert aki ilyen, azzal nem akarok üzletet kötni, ki tudja, hogy még milyen galibákat okoz a későbbiekben, inkább semmi se kössön össze bennünket egymással.
Nem vagyunk egyformák, és nem egyformák a lehetőségeink.
Én írásban kommunikálok rugalmasabban, mivel telefonon nem mindig vagyok elérhető (és lehet, hogy pont ebédszünetre iktatnak be egy megbeszélést, így a telemarketingeseknek is azt mondom, hogy este 6 után keressenek), nekem kiszámíthatatlan a telefon, de a leveleimet olvasom minden nap.
Ha magánszemélytől vásárolsz, más, mint hogyha cégtől. Cég adhat garanciát, magánszemély nem tud, tőle úgy veszel valamit, ahogy látod. Én előző hónapban tettem ki lomtalanításon két nyomtatót, ami legfeljebb már csak alkatrésznek jó, de működésképtelen (kipróbáltam), nem akartam pepecselni az eladással, nem érte volna meg a ráfordított idő, de van, aki ilyenekkel is boltol.
Évekkel ezelőtt adtam el egy billentyűzetet magánszemélynek, nálam még működött, a vevő meg azt állította, hogy nála meg már nem, azt meg ő nem akarta, hogy nézzük meg együtt. Hát, akkor én is megrántottam a vállam, hogy akkor bocsi, de nem tehetek semmit.
Mostanában csak eBayről meg cégektől vásárolok a neten, ezzel még nem volt problémám.
8: Az érdeklődők kb. 80%-a ingatlanos volt.
Egyébként pont ingatlanos segítségével sikerült eladni, pedig nagyon ellenük voltam eleinte :) És úgy éreztem, hogy a vevők sem rajonganak az ingatlanos cégekért (bár nekik tök ingyen van) mert sokszor úgy hívtak fel, hogy az első kérdés az volt, hogy ugye nem ingatlanos vagyok, hanem valóban magánszemély :)
Én is tapasztaltam már mindkét oldalról, és én is fel nvagyok háborodva, hogy mekkora tahók vannak, már bocsánat.
Eladóként:
- ha kiírpm, hogy csak Bp-n, személyes átvétellel (megvan rá az okom, mert ismerjük a postát, arra meg nekem nincs időm, hogy az eltűnt csomagot hajkurásszam
- direkt megadom a telefonszámomat, és írom, hogyha vmi baj van, hívjon azon, mert Facebookon nem vagyok fenn napközben... erre a hülye p.csája ír Facebookon
- azt hiszik, a másik ideje semmit nem ér, és 6x változtatják meg az átvétel idejét, helyét
- meg van adva, hol lehet átvenni, vevő meg megveszi, aztán, ja amúgy hozd el nekem a város legkintebbi szélére, lehetőleg du. 2kor. Ő nem hajlandó 2 buszmegállót se menni.
- alkudozás 200 Ft-os terméknél
- szarrágás (küldjek közeli fotót a cuccról, hogy egy fél rozsdafolt nincs-e rajta, aztán cs.szik válaszolni)
- többnapos egyeztetés után "ja, mára elfogyott a pénzem"
Vevőként:
- megbeszéljük, hogy megveszem, erre 2 percre rá eladja vki másnak, mert az ráígért 150 Ft-ot
- emberke laza fél órákat késik a találkozóról, egy bocsánatkérés nélkül
- 6x elküldi nekem a öbbi termékét, hogy na, vegyek még, amikor leírom, hogy azok nem kellenek
- leírom neki, hogy jó-e úgy, ha x. nap után veszem át, mert akkor államvizsgázom (még a rábólintás előtt). írja, oké. Aztán előtte 1 nappal ír, hogy nem venném-e át akkor neki úgy jobb... (ugyanez a csaj szinten késik, helyszínt variál előtte éjfélkor, aztán találkozónál mégsem abba a buszmegállóba megy)
- akiktől nem veszek, de agybajt kapok: akik leírják a legkommerszebb szarokra, mekkora ritkaság, meg örökségből volt, barokkos körmondatokban
- ha nem lehet elérni az eladót
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!