Miért reklámoznak szinte minden terméket tökéletes külsejű emberekkel?
Megmondom őszintén, engem azok a lányok "zavarnak", akik sminkelni hívnak plázákban. Egy 180 centis, vasalthajú, bohócsminkes lánnyal nem akarok leállni csevegni, de ha ilyen magamfajta alacsony, átlagos lányzó állítana meg, jobban érezném magam.
Nem tudom, nálam ez pont visszásan működik. Pl. Penelope Cruz reklámoz egy X sampont, akkor arra gondolok, ő valószínűleg hetente jár fodrászhoz, milliókat költ, ez nekem nem kell.
Pontosan, én is hasonlóan gondolkozok. Ha látok egy samponreklámot amiben a derék érő, dús hajú csaj arról panaszkodik, hogy mennyire töredezett és száraz (megjegyzem, sok lány szeretne olyan "töredezett" és "csúnya" hajat), akkor kb. elmormolok magamban egy WTF-t. Vagy az én esetemben (férfi) nem akkor fogok megvenni egy parfümöt ha ilyen stílusú reklámot látok: https://www.youtube.com/watch?v=Q8lxGGx0R04
Nem tudom ki mennyire vette észre, de ebből a szempontból a Dove reklámok kellemes meglepetések, mert ha valamilyen termékükről szóló reklámot látok, mindig tök átlagos nőket mutatnak, akikkel lehet azonosulni.
Persze a világon nagyon sok ostoba ember él és mindig lesz több millió ember, aki csak azért vesz meg egy Calvin Klein boxert, mert Cristiano Ronaldo feszít benne az izmos testével (megjegyzem semmi problémám a márkával).
Egyszerű pszichológia. Ha a gyanútlan (és általában intelligenciáját tekintve alábecsült) célközönség az adott terméket szép emberekkel kapcsolatban látja, egy idő után társítja a dolgot a szépséggel, tehát arra a következtetésre jut, hogy a reklámban szereplő személy szépségéhez/jóllétéhez/gazdagságához a reklámozott termék is hozzájárult. Ez motivációt képez arra, hogy megvegye a terméket. El sem hinnéd, hogy ez mennyire beválik, nem véletlenül alkalmazzák. A világon rengeteg ember van, akit meg lehet így vezetni anélkül, hogy észrevenné.
A másik amit írsz, a sztereotipikus boldog család. Nekem is sokszor feltűnik, vicces módon általában a margarinos dobozokon. Egészségtől és boldogságtól kicsattanó fiatal szülők, anyuka általában szőke, a fickó szemüveges menedzser-típus, gyereket viszont én szinte mindig kettőt látok az ilyen képeken: a szőke kislány általában a nagyobbik és egy sötétebb hajú kisfiú a kisebbik.
A sampon és egyéb kozmetikai szer reklámok is érdekesek. Narancsbőr elleni krém reklámjában 17-18 éves kis csaj, aki maximum a neten olvashatott narancsbőrről, digitálisan fényesített és hosszabbított hajú modell, ahogy a töredezettség elleni balzsamot dicsőíti, wtf.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!