Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért reklámoznak szinte...

Miért reklámoznak szinte minden terméket tökéletes külsejű emberekkel?

Figyelt kérdés
Most nem a divatmagazinokra értem (azoknak úgyis megvan a tökéletes külsejű célközönségük), hanem az alapvető gyógyszer- élelmiszerreklámokra is. Múltkor az egyik rokonomnál olvastam valamilyen egészségügyi prospektust, amiben egy kerekesszéket egy "mozgássérült" csinos egyetemi diáklánnyal promóztak. Azt hittem lefordulok a székről. Persze az a gyönyörű csaj nagy valószínűséggel egy divatcégnél egy másik fotózáson meg fehérneműket reklámoz ugyanúgy jó pénzért. Tudom, hogy kapitalizmus, marketing stb., de nem lenne hitelesebb, ha az ilyen termékeket átlagos kinézetű, jó egészségügyi állapotban lévő idős emberekkel reklámoznák. Mondjuk az is nonszensz, hogy az ilyen családbarát magazinokban a tök átlagos családot is úgy ábrázolják, hogy a hosszú szőke hajú, hosszú lábú Heidi Klum alkatú 40-es anyuka és a dús hajú 190 centis latin vonású apuka (aki természetesen egyáltalán nem kopaszodik 35-40 évesen), retinát égető zöld színű fűben ülve, piknikezés közben ragyogó fehér fogakkal rámosolyognak az egy szem pici szőke kislányukra (mert miért is lenne több). Nem azt mondom, hogy lecsúszott emberekről, ZS kategóriás minőségben kellene fotókat készíteniük a reklámcégeknek, de ezek a stílusú reklámok nekem valahogy nagyon hiteltelennek tűnnek, főleg ebben az országban, ahol szinte csak az irigység dominál. Ha valaki provokatívnak és sértőnek tartja a kérdésem stílusát, attól előre is elnézést kérek, de azt hiszem sejtitek, mire gondolok és biztos van olyan, aki egyet ért velem.

2016. máj. 22. 16:36
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Mert vonzó emberrel reklámozni vevőcsalogatóbb, mint egy ocsmánnyal. Az emberek szeretik a szépet.
2016. máj. 22. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
94%
azért mert a szép, nagymellű nőnél odatapadnak a csatorna elé a pasik (vagy a csajok kigyúrt testű pasinál) míg egy okádék embernél meg elkapcsolnak.
2016. máj. 22. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Engem is irritál, de gondolom az üzlet a lényeg. A reklám célja, hogy minél több terméket adjanak el, az emberek pedig szeretik a szépet, a tökéletest, így a terméket is azonosítják a tökéletessel.
2016. máj. 22. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 Roland G. ***** válasza:
100%
Jobban eladható a termék így és az emberek figyelmét is jobban megragadja!
2016. máj. 22. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Ki a ménkű venné meg azt az Axe hónaljsprayt, amit egy Quasimodo külsejű fickó reklámoz?
2016. máj. 22. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Megmondom őszintén, engem azok a lányok "zavarnak", akik sminkelni hívnak plázákban. Egy 180 centis, vasalthajú, bohócsminkes lánnyal nem akarok leállni csevegni, de ha ilyen magamfajta alacsony, átlagos lányzó állítana meg, jobban érezném magam.


Nem tudom, nálam ez pont visszásan működik. Pl. Penelope Cruz reklámoz egy X sampont, akkor arra gondolok, ő valószínűleg hetente jár fodrászhoz, milliókat költ, ez nekem nem kell.

2016. máj. 22. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Pontosan, én is hasonlóan gondolkozok. Ha látok egy samponreklámot amiben a derék érő, dús hajú csaj arról panaszkodik, hogy mennyire töredezett és száraz (megjegyzem, sok lány szeretne olyan "töredezett" és "csúnya" hajat), akkor kb. elmormolok magamban egy WTF-t. Vagy az én esetemben (férfi) nem akkor fogok megvenni egy parfümöt ha ilyen stílusú reklámot látok: https://www.youtube.com/watch?v=Q8lxGGx0R04

Nem tudom ki mennyire vette észre, de ebből a szempontból a Dove reklámok kellemes meglepetések, mert ha valamilyen termékükről szóló reklámot látok, mindig tök átlagos nőket mutatnak, akikkel lehet azonosulni.

Persze a világon nagyon sok ostoba ember él és mindig lesz több millió ember, aki csak azért vesz meg egy Calvin Klein boxert, mert Cristiano Ronaldo feszít benne az izmos testével (megjegyzem semmi problémám a márkával).

2016. máj. 22. 19:12
 8/14 A kérdező kommentje:
*derékig érő
2016. máj. 22. 19:13
 9/14 anonim ***** válasza:

Egyszerű pszichológia. Ha a gyanútlan (és általában intelligenciáját tekintve alábecsült) célközönség az adott terméket szép emberekkel kapcsolatban látja, egy idő után társítja a dolgot a szépséggel, tehát arra a következtetésre jut, hogy a reklámban szereplő személy szépségéhez/jóllétéhez/gazdagságához a reklámozott termék is hozzájárult. Ez motivációt képez arra, hogy megvegye a terméket. El sem hinnéd, hogy ez mennyire beválik, nem véletlenül alkalmazzák. A világon rengeteg ember van, akit meg lehet így vezetni anélkül, hogy észrevenné.

A másik amit írsz, a sztereotipikus boldog család. Nekem is sokszor feltűnik, vicces módon általában a margarinos dobozokon. Egészségtől és boldogságtól kicsattanó fiatal szülők, anyuka általában szőke, a fickó szemüveges menedzser-típus, gyereket viszont én szinte mindig kettőt látok az ilyen képeken: a szőke kislány általában a nagyobbik és egy sötétebb hajú kisfiú a kisebbik.

A sampon és egyéb kozmetikai szer reklámok is érdekesek. Narancsbőr elleni krém reklámjában 17-18 éves kis csaj, aki maximum a neten olvashatott narancsbőrről, digitálisan fényesített és hosszabbított hajú modell, ahogy a töredezettség elleni balzsamot dicsőíti, wtf.

2016. máj. 22. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Ja és a családos képekről nem maradhat le a kutya sem, 10-ből 9 esetben egy golden retriever.
2016. máj. 22. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!