Miért lehet egyre többször olyat tapasztalni különféle szolgáltatásoknál (pl. boltok, éttermek stb.), mintha elfelejtették volna az ott dolgozók, hogy ők vannak értünk, és nem fordítva?
Miben nyilvánulnak meg ezek a tapasztalatok amiért erre a következtetésre jutottál?
Én is járok pár helyre azért és nem tapasztalom azt amiről írsz. Bár nem ártott volna ha alapból kifejted, mert ez így csak egy üres állítás..
Mert az emberekből kivertek mindennemű empátiát, az alacsony bérek és infláció miatt nehéz a megélhetőség, a lakhatás, a boldogulás, ezért rengeteg ember egy agyhalott szintén csak úgy van, sokan el vannal keseredve, a körülmények miatt gyűlölködve és irigykedve élnek, miközben van egy olyan réteg amely gátlástalanul és látványosan gazdagodik (kösz fidesz). A 20 éve tartó felelőtlen politikai szégyen idáig süllyesztette a társadalmat. A bolti dolgozó/vendéglátós meg általában nem az anyagilag és életkörülményileg jobban szituált rétegből származik, szóval rajtuk, mivel emberekkel dolgoznak, igencsak kijön.
Én úgy látom azért, legalábbis ezt tapasztaltam, hogy az elmúlt 1-2 évben kicsit jobb lett a helyzet ami az ilyen dolgozók hozzáállását illeti.
Mennyi megkeseredett nyomi :D
Én sem tapasztalom ezt.
Én dolgoztam kereskedelembe a kedves normális embereket mindig szerettem kiszolgálni, segíteni nekik, de néha voltak olyan ocsotrányos tapló semmirekellő söpredékek, akik nálam a "hátravinni, agyonlőni" kategória volt.
Ennek ellenére mindig igyekeztem türtőztetni magam, de mikor 30 forint reklamáción verte a nyálát egy öreg tata, akkor csak flegmán elküldtem a vevőszolgálatra, hogy ott kezelik a panaszát és otthagytam.
Egyébként én is sokszor szembesülök ezzel, hogy néha ezek a dolgozók olyan viselkedést engednek meg ami már nagyon nem ok, míg láttam a másik oldalt is, így valahol megértem a frusztrációjukat.
A kérdésre válaszolva, hol érdekli a dolgozót, amíg bemehet dolgozni?
Leflegmáz egy vevőt, úgy is bejön utána 100 másik ott hagyni a pénzét, vagy ha bezár a bolt, bepanaszolják, kirúgják, olyan szar melót bármikor talál újra. Mi vesztenivalója?
Mert akik ilyen helyekre járnak ott élik ki azt amit ők kapnak a munkahelyükön.
Néha hallani, hogy olyan bunkón beszélnek/viselkednek velük, hogy hihetetlen és csóriknak tűrniük kell…. Néha ember számba se veszik őket.
Oké “belőled él” de a főnöke él belőled leginkább, nem abból a 2-500ft-ból amit hagysz neki borravalónak, ha eltűrt mindent amit kapott tőled. Te 500 forintért tűrnéd, hogy úgy viselkednek veled mind a kutyával? Na ugye hogy nem…
Én azt tapasztalom, hogy csak azok háborodnak fel azon, hogy a sozlgáltatók nem nyalják a talpukat, akik azt hiszik, hogy a boltos azért van, hogy csicskáztassuk.
Eleve a hozzáállás: "ők vannak értünk". Pardon? Nem. Ők nyújtanak egy szolgáltatást, pl lecsippantják a vásárolt termékeket és segítik a fizetést a pénztárnál. Vagy kiadják a kért terméket a pult mögül. Nem azért vannak, hgoy te barátokat találj.
Sokan szarul idézik a híres mondást, miszeirnt "a vevőnek mindig igaza van". Ugyanis a teljes mondás úgy szól: "A vevőnek mindig igaza van ízlés dolgában.". Tehát ha te venni akarsz egy hosszában csíkós öltönynadrágot és egy keresztbe csíkós zakót hozzá, szíved joga. Ha visoznt csapolt sört kérsz a szabótól, nyugodtan elküldhet az anyádba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!