Mit tesztek akkor, ha állandóan abba a helyzetbe kerültök, hogy tojnak a pénzetekre? Vagy ha valami meg van már beszélve és mindkettőtöknek megfelelő minden egyszerűen halogatni kezdik a dolgokat?
Például beajánl egy rokonod egy autószerelőhöz, egy másik ismerősöd is ajánl valakit, mindkettővel megbeszéled mi a problémád a kocsival, és ő mondja meg mennyiért csinálja, létrejön a megállapodás, aztán sose jó egyik időpont se.
Elmész egy harmadikhoz vagy egy márkafüggetlen szerelőhöz ismeretlenül ajánlás nélkül, aki már azzal indít, hogy nagyon sok munkája van, és nemtudja mikor, aztán mond egy háromszor akkora összeget, mint az ismerősök által ajánlottak és előadja, hogy lehetséges, hogy jövőhéten rá tudna nézni. (Ha rábízom, otthagyom a kocsit és utána kezdi halogatni, jártam már így). Egy félnapos munkáról lenne szó, minden alkatrészt adnék.
De az élet más területén is ilyeneket tapasztalataim, például ha villanyszerelőt keresek, vagy ha mondjuk éppíttetni akarok egy hűtőkamrát, vagy ablakot vagy ajtót cseréltetni egy lakáson.
De például jártam már úgy is autószerelővel, hogy azt mondta, miért az én kocsimmal foglalkozzon amikor egy újabb drágább autó szerelésért többet kérhet el (??).
Összefoglalva, hogy félnapos munkákra hetekig, hónapokig kell emberekkel egyeztetgetni, úgy hogy a pénz nem számítana, nem alkudok lefelé az általuk mondott összegből, aztán alig kezdik el a munkát vagy még azt is elhúzzák, vagy háromszoros áron végeznek hanyag munkát.
Tapasztaltok ilyesmit? Mi lehet az oka ennek?
35 Férfi vagyok.
Meg is válaszoltad a kérdésed: mert olyan munkája van ami neki fontosabb/többet hoz.
Ha semmi dolga nem lenne, és nem egy naplopó az illető, akkor nekilátna a kocsidnak
Az, hogy átba-sznak az autószerelők, kilopkodnak cuccokat, eltörve rakják vissza stb, az megszokott sajnos.
hát ha magadnak megtudod csinálni akkor hajrá :)
Pasimnak az a szerencséje, hogy vannak szerelő spanjai, akikben azért megbízik.
De így is elég sz*rul csinálták meg a múltkor. Valami nyikorgás van azóta mióta valami nagy dolgot javítottak rajta. Visszavitte, hogy a nyikorgást is csinálják meg, pár napig jó is voolt, azóta megint nyikorog :D
Nem tudni mitől van, vagy a szerelő sz.rt rá, vagy ő sem tudta megjavítani
Megtudnám, ha lennének szerszámaim, meg csápos emelőm, présgépem.
Most egy önkiszolgáló műhelyt béreltem ki péntekre, de már egyszer jártam ott és hát.
Necces otthagyni a szerszámokat, mások is dolgoznak, és para, hogy valami eltűnik ha nem nézel oda, vagy kimész wc re, nameg a másik kérdés, hogy időre kész tudok e vele lenni, vagy záráskor kilapátolnak az utcára a vasdarabokkal együtt.
Magyarország alapból egy elöregedő társadalom, ráadáaul jelentős a kivándorlás is. A jó szakemberek nagy része már külföldön, aki maradt, annak meg annyi kliense van folyamatosan, hogy simán válogathat, és nehéz hozzá bekerülni. Még a bénákhoz is.
Ez minden más szakmában is így van, se orvos, se ápoló, se tanár, se eladó, minden szakma hiányszakma kb.
#5
De ha ez így van tényleg akkor hogy létezik, hogy autószerelők kezdő órabére 1500-1700 netto?
Ennek gumis szervízbe voltam fültanúja még tavaly ősszel. Egy vidéki sráccal beszéltek, és körbeért a szája a füle körül úgy örült ennek a pénznek. Én meg 20-30 ezerért nem találok szerelőt /nap...
Nem tudom milyen régi autód van, de egy bizonyos kor felett egyszerűen nem éri meg bevállalni. Össze vannak az idős autók rozsdásodva, tákolva. És a tulaj általában azért jár idős autóval mert szerény anyagi háttere van. Így az összes berohadt, elmart csavarral és korábbi félmegoldással te szívsz. Háromszor annyit dolgozol rajta. Megbontasz valamit, kiszakad vagy tönkremegy más is. Mikor mondod hogy a fékbetét csere nem olyan egyszerű mert a dob leszedésekor kiderült hogy a főfékhenger ereszt, kézifék bowden meg van nyúlva, és fékolajat is cserélni kell akkor szívja a fogát a +10-15 ezer forintos extra költségen, amit már jófejségből kedvezményes munkadíjjal számolsz.
Kiolvasni a sok szart csak speckó felszereléssel lehet, már amelyiket lehet egyáltalán... Ha nem lehet akkor mindent szétszedni, tesztelni, összetenni hogy megtudjuk mi a baj. Az újakra sak rádugod az OBD2-t és nagy része mondja is neked mi a baj. A régiekbe sokkal több időt bele kell ölnöd és a tulajok mindenen alkudni akarnak. "Nem lehet azt olcsóbban?" "Bontott alkatrészt nem lehet beletenni?" "Most miért kell fizetnem hogy megmond mi a baj?" Hát azért mert nem varázsgömbbel vagy hasraütésre találom ki, hanem időbe és sokszor alapanyagba kerül nekem is.
Emellett sok úgy állít be hogy hozta az alkatrészt. Éppen amit legolcsóbnan megkapott fene tudja hogy épp használtan jófogáson, vagy az aliexpressről rendelve....
Aztán mikor a szar minőségű olcsó alkatrész megadja magát egy hónap múlva, akkor ráfogják hogy biztos a te hibád.
#8 Nem éri meg bevállalni? Mármint a szerelőnek?
Amúgy 22 éves legegyszerűbb Daihatsu.
Lengőkart, féltengelyt, meg kerékcsapágyat kellene cserélni rajta bal oldalon, nem atomfizikát... Tavaly év végén műszakizott...
Nem kell kiolvasni semmit, a kért feladatok a keresek szerelőt, és ezt közlöm is. Fékhatást műszakin mérték tavaly és előtte volt betét meg tárcsacsere, semmi gond vele, a lengéscsillapítás is 68% a leggyengébb helyen. Mellesleg nem új autót kértem csak a fentebb felsoroltak cseréjét. Nem vagyok szerény anyagilag, ennek semmi köze ahhoz, hogy ki milyen kocsival jár!
Szerintem ha 35 ezrerért rendeltem egy új lengőkart hozzá, 16 ezerért egy komplett bontott féltengelyt, és 12 ezerért kerékcsapágyat akkor a szerelő félnapos munkadíja sem jelent problémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!