Miért van az pl. hogyha a gyereknek mondom hogy ne ess el akkor azonnal elesik? Mi ennek a jelenségnek a neve? (További példa lent)
Pl az is eszembe jutott hogy amikor ált. sulis voltam, mindig mukkanas nélkül kellett ebédelnünk nehogy félre nyeljen valaki ezt szinte nap mint nap hallottuk. És mi volt? Minden évben volt legalább egy súlyosabb félre nyelés és több kisebb baleset. Olyan mintha valami tudatalatti manipulacio lenne az, hogy mondják ne nyelj félre es az agyad csak a "nyelj félre" részt raktarozná el.
Ellenben a jelenlegi középsulim össze van vonva egy ált sulival. A gyerekek állandóan nyüzsöghetnek ebédeltetés közben és (lekopogom) 5 év alatt soha nem volt semilyen jellegű baleset.
Vagy pl zenét tanulok és ha folyamatosan megjegyzik hogy sok a hanghiba akkor jellemző lesz hogy sok hangot elrontok. Ellenben ha arra koncentrálunk hogy milyen legyen a zene megformálása akkor nem lesz benne hanghiba.
Ez mitől van? Mi ez a jelenség ha egyáltalán létezik és nem csak véletlen egybeesések?
Csakazértis-szindróma 😁
Vagy pedig az, hogy annyira rágörcsölsz arra, hogy ne rontsd el azt a bizonyos dolgot, hogy jelentősen megnő az esélye, hogy mégis el fogod a stressz miatt.
Amit #1 is ír...
Az agyad jobban teljesít már betanult dolgokat, ha nem koncentrál rá és "automata módban" van. Azzal, hogy felhivod egy cselekvésre a figyelmüket, kirántod őket ebből az automata módból, és a cselekvés tudatos lesz = ügyetlenebb.
A gyerekek gondolkodasa alapbol pozitiv.
A nem tagadoszot es eleve a negativ kommunikaciot nekik még az agyukban "le kell forditani"azaz a jelentést megforditani.
Ne ess el. Az elsö ami eljut az agyba,maga az àllitmàny, elesés baleset veszély. Es azt le is képezi hirtelen.
Valahol ez jol le van vezetve. N nem tudom sajnos ugy visszaadni.Olyanokat kell mondani lepj ovatosan kapaszkodj.
Igazabol mindenki pozitiv beallitottsaggal születik amolyan "igenemberként", azaz azt nézzük mit hogyan lehet, es nem azt hogy mit hogyan nem lehet. Felig tele a pohar esete.
Vagy talan a nyelvtanulassal is hasonlithato.(német megy)
Ök amikor azt mondjàk neki nincs vmije, ugy fogalmaznak nekem van es utàna tagadjàk azt.ich habe keine. A magyar embernek is kicsit at kell àllnia hirtelen gondolkodasban. Hogy most van vagy nincs?
Kb a gyerekeknek is még a negativ kifejezésekkel tagadàsokkal, a nem-el még meg kell birkozniuk.
Ne szaladj. Helyett erdemes azt mondani àllj meg különben hirtelenjében nem egyèrtelmü es veszélyhelyzeteket is szülhet.
7.vagyok.
Amugy szerintem sajnàlatos leszoktatni a gyerekeket arrol a velünk született nézöpontrol vagy gondolkodasi mechanizmusrol, hogy lehetöségeket nézzenek es ne akadàlyokat.
Mint fentebb aki irta is, kikerülöm a fàt a jaj neki megyek helyett.
Ez gyerekként ilyen aprosàgokban mutatkozik meg de felnöve: Jaj soha nem jövök ki ho végére a bèrböl, olyan szemetek velem a suliban, anya mindig csak kiabàl, en ezt ugy sem tudom megcsinalni, jaj meg fogok bukni UV-n is.
Es szoval gondolat teremti a szavakat a szavak a tetteket a tettek az életed.
Ez is valahol szebben le van irva :)
" Lao-ce filozófusra, aki szerint: „Vigyázz a gondolataidra, mert szavakká válnak. Vigyázz a szavaidra, mert tettekké válnak. Vigyázz a tetteidre, mert szokásokká válnak. Vigyázz a szokásaidra, mert formálják a jellemed. Vigyázz a jellemedre, mert az határozza meg a sorsod.”
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!