Vannak itt olyanok, akik a rossz oktatási rendszernek köszönhetően buták maradtak?
Nem a rendszerre fognam, inkabb a tanárra. Es nem buta, csak maskeppen tanult.
Peldaul matekbol nagyon vagott az eszem 5 osztalyig, 6-ban egy hulye diktator lett a matektanar, epp hogy ev vegen atmentem.
6 evet kinoztak némettel, fölöslegesen , romanul es angolul szinte egyedul tanultam meg. Tehet nem lehet lustasagra fogni.
Infotanarunk evente legalabb 5 volt. Tudas semmi, itt a gyakorin 100x tobbet tudtam meg a gepekrol.
Én bizonyos tantárgyakból maradtam csak s..gghülye...
Az egyik ilyen a matek, amiből szerintem simán fejleszthető lettem volna (amikor elkezdtem külön órákra járni, akkor jobbak is lettek a jegyeim) de a tanárunk szabályosan büszke volt arra, hogy mennyire sok embert buktat meg, és milyen rossz nála általában az osztályátlag. Magyarán arra, hogy milyen szar tanár.
A legfőbb problémát arra fogom a saját életemből, hogy tudatlan (nem lexikális tudás hiányára gondolok, hanem inkább tájékozatlan "tudatlanság" ez) kis taknyosként nem tudtam, mi mire jó, mivel mit lehet elérni, miben mi a szépség, és a kötelező maszlagot tanulva, igazából soha nem volt semmiből házim. Utáltam is a sulit, mint a fenét. Bementem, bohóckodtam, eltelt.
A tanárok kevese volt képes felkelteni valamiféle vágyat a tantárgyuk "felfedezésére", ami a tanulási vágyat jelentette volna nálam.
Matekból jól láttam az összefüggéseket, de soha nem volt füzetem se középsuliba, majd amikor minden órán kaptam egy egyest, de a témazárókat 3-4-esre írtam, akkor a tanár rájött, hogy jobb, ha nálam nem kéri a házifeladatot. (mindenki mástól kérte, és szankcionálta is)
A vége az lett, hogy nem kellett megbuktatni matekból soha, és 4-esre tudtam érettségizni (nagy adag szerencsével)
Látta, hogy az árral szembeni vizelése nem visz sehova.
Értékelem is a jóindulatát már így felnőtt fejjel.
Persze ha tudtam volna, hogy most a for ciklusok tervezésénél, és a ledpanelek vezérlésénél, vagy a vektorgrafikus ábrázolásnál milyen jó lenne a vektorok rendes ismerete, akkor lehet oda is figyeltem volna órán, talán még házit is írtam volna. :)
De kb nincs a diák előtt egy olyan "cél", ami még ha nem is lesz a jövője (borzasztó hamis voltam, annak ellenére, hogy zenei általánosba jártam), de van benne pillanatnyi öröm, vágy az átélésére, a tanulással.
Szóval igen, buta maradtam, sok csoporttársam a fősulin sokkal okosabb nálam, én csak a szorgalmammal, a minőségi házi feladatok készítésével maradtam a "belső magban", míg ők voltak az "autisták" (ez itt bók).
De utólag, már felnőtt fejjel akármennyire is az oktatási rendszert okolom, a MÁBAN a felelősség az enyém, hogy mit kezdek az időmmel, mit akarok megtanulni.
És én most (bár szakmailag elég gyér vagyok, mert 16 évesen ismerkedtem meg először a számítógépek alkatrészeinek ELNEVEZÉSÉVEL (funkció ismeret nélkül), mára már modellrepülő elektronikát akarok építeni, hogy ne kelljen vezetni a saját repülőm, csak belökni a kordinátarendszerbe egy pöttyöt, és "oda repül".
Nagy cél, nem tudom milyen buktatók jönnek közbe, de haladok. Nem a cél elérése a cél, hanem a cél MEGLÉTE.
És fejlődök, reményeim szerint állandóan.
Őszintén, szerintem borzalmas a magyar oktatás, a pedagógiai szellemiség (10-ből 3 tanár értékes), és ha tehetném, a gyermekeimet se iratnám be a suliba, hanem megtanítanám neki ITTHON azokat az értékeket, amiből örömet, pénzt, és elismerést profitálhat a gyerkőc idővel.
27F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!