Mennyi idő alatt kell egy átutalást teljesíteni?
Egy web oldalon vásárolt áru meghibásodott. Az eladó meg ígérte, hogy a vételár összegét átutalja az általam megadott számra. Június 23.-a óta nem utal. Ennyi idő alatt a csekkes-postás rendszerben már megkaptam volna.
Késedelmes teljesítés esetén milyen jogorvoslati lehetóségem van?
Köszönöm a válaszokat.
Ez egy webáruház, vagy magánszemély?
Mennyi idő után hibásodott meg?
Mennyi garancia volt a termékre?
Webáruházról van szó. A garanciális terméket megkapta, a fizetési kötelezettségét elismerte, e-mailben igéretet tett az utalásra.
Úgymond törvényt keresek az átutalási határidőre.
Ilyen esetben sok tényező befolyásolja ezt. Nem ok nélkül kérdeztem, hogy hány napon belül jelezted, hogy meghibásodott az áru.
14 napon belül élhetsz az elállás jogával, akkor 14 napon belül vissza is kell fizetni a vételárat. Ha ebből már kicsúsztál, akkor már nem állhatsz el a vásárlástól, de a kereskedő köteles megjavíttatni vagy cserélni az árut, ha az is meghibásodik, akkor már elállhatsz. Ha önként vállal pénz visszatérítést 14 napon túl is, akkor be kell tartania, és itt is 14 nap van a visszafizetésre.
Ennyi információból nem lehet eldönteni, hogy milyen szabályok érvényesek. Én azt javaslom, hogy keresd fel a legközelebbi kormányablakot, ott van már fogyasztóvédelem, és élhetsz a panasszal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!