Miért tetszenek nekünk az autók?
Ilyen nincs, hogy "az autók tetszenek nekünk"..
Vannak bizonyos formák, esztétikai kialakítások, amiket szépnek ítélünk meg, de ez is egyénenként változhat. Van akinek pl tetszik a citroen kacsa, szerintem pl k..rva ronda hányinger. Van akinek bejön a wv bogár, nekem nem (bár a kacsánál jobb).
Alapvetően szeretjük az ívelt formákat, ösztönösen vonzódunk bizonyos struktúrákhoz; pl az aranymetszés szabálya az egyik legősibb természetben kódolt esztétikai/funkcionális harmónia.
Ez a vonzalom nyilván az ősembernél is megvolt ezekre a formai megjelenésekre, de eszköz és intelligencia híján nem volt lehetőségük Ferrarit csinálni maguknak :)
Szerintem a szabadság miatt. És a tested meghosszabbítása :) Olyan helyekre is eljuthatsz, sokkal gyorsabban, mintha tömegközlekedéssel mennél. Sőt vannak helyek, ahol nincs, vagy kur.va szar a tömegközlekedés. Főleg ha kirándulni jársz, akkor tudod, hogy milyen előnyökkel jár, ha egy nap alatt több helyre eljuthatsz vele. Tavaly többek között kirándultunk észak-keleten. Egy nap alatt meg volt Boldogkőváralja, Regéc és Hollókő vára. Lehetetlen lett volna egy nap alatt, tömegközlekedéssel megcsinálni, főleg, mivel az ország másik végéből mentünk.
Aztán, hogy milyen típus tetszik, ez meg attól függ, hogy mire használod:) Mondjuk 10 évig lada samarát vezettem, vezettem már pár autót, de egyik sem volt olyan kényelmes.
Miért tetszenek az épületek? Miért tetszenek a ruhák? Festmények? Szobrok?
Miért kéne hogy őskori dolog legyen ami tetszik nekünk?
Az attól függ, milyen fajta.
Nekem speciel az autógyártás legelső generációjától a Ford T Modellen át a '30-as-'40-es évek oldtimerein keresztül az '50-es-'60-as évek klasszikus csodái, meg a '70-es évekbeli Amerikai nagyverdákig tetszenek a járgányok.
A '80-as évektől kezdődött a karosszéria leegyszerűsödése, a '90-es években pedig a lekerekítés, a szögletesség eltűnése, a mai autók meg nekem már leginkább egy repülő csészealljhoz kezdenek hasonlítani, a mai autóforma egyáltalán nem fog meg semmiben.
Azonkívül az is zavar, hogy egyre több az autó, és ezzel egyre több a probléma is: zaj, légszennyezés, helyhiány (leginkább pl. parkolni próbálás egy belvárosi egyirányú utcában a biztos halál), közlekedési dugók, dudálások, anyázások, balesetek, lehet sorolni.
Persze ez szubjektív vélemény, én fél Budapesten átmegyek mindennap melóba, aztán szinte mindennap a feljebb említetteket látom és hallom, meg aztán vannak kivételek is, vidéken talán nem akkora stresszfaktor az autóvezetés, de hát a nagyvárosban káosz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!