Végre szembesültem azzal, hogy a szak, ahová járok, tulajdonképpen egy "kamuszak" és egyáltalán nem kaptam megfelelő tudást. Ezek után mitévő legyek? Szerintetek elpazaroltam ezeket az éveket?
Ipari termék- és formatervező mérnök szakra járok.
Nem sokára le kell adni a szakdogát, és nemrég szembesültem azzal, hogy rajtam kívül szinte mindenki, aki most végez, "lakberendez" a diplomamunkájában. Pedig hát mi nem lakberendezők leszünk, arra elég lett volna egy okj-s képzés, hanem elvileg termék és formatervezők. De végül is a kellő tudást nem igazán szerezheti meg a hallgató ezen a szakon, ezért érthető, hogy sokan kénytelenek lakberendezni.
A probléma az, hogy a szakdogában egyáltalán nem olyanokat várnak el tőlünk, mint amikre elvileg felkészítettek minket. Például csinálni kell egy 3d-s rajzot, de egyetlen ilyen program használatát sem tanították meg nekünk. Ez teljesen komoly! Egyedül egy szabadon választható Cad alapismeretek tárgy van, minimális férőhellyel és garantált ütközéssel. Holott jövőbeli álláslehetőségnél alapkövetelmény legalább egy ilyen program kellő ismerete.
Ezzel szemben az első két év szinte kizárólag csak a műszaki tárgyakról szól:matek, fizika, mechanika... Holott semmit sem hasznosítunk ezekből. A mechanika tanár konkrétan megmondta már anno, hogy semmi hasznát nem vesszük majd a tárgynak, és igaza is lett. Matekból meg deriválni tanultunk, de kérdem én, mi a búbánatnak? Semmi értelme nem volt ezeknek a tárgyaknak, csak szívtunk velük, és főleg a tanárok minősége miatt. Szóval még csak azt sem mondhatom, hogy legalább ezekből a tárgyakból kellő tudásra tehettünk szert.
Nagyjából másfél éve még egy akkor végzős hallgatótársam azt mondta, hogy többet értünk volna egy okj-s lakberendező képzéssel... akkor még hülyeségnek tartottam, amit mondott, de most kezdek rájönni, mennyire igaza volt.
A szigorlat az az, mikor több tárgyból vizsgázol egyszerre, vagy egy tárgyból, de annak több féléves anyagából vizsgázol egyszerre.
Azért érdekes hallani, hogy az általad tapasztaltak nem csak humán szakosokkal történnek meg, hanem "matekba bújtatva" is van ilyesmi. Vagy keress más szakot, vagy ha nincs idegzeted tanulni, menj el dolgozni.
Sajnos 3D szoftvert magadtól kell megtanulnod használni vagy elmenni egy oktatásra. Ha mázlid van és találsz munkát, esetleg ők fizetik.
A szakod alapvetően, szerintem használható, csak kérdéses, hogy mennyit tudsz ténylegesen. Ahogy írtad, sok fontos dolgot nem tanítottak meg és sok feleslegeset igen. Szerintem kezdj el cégeknél érdeklődni és keresgélni, a szakdogád meg arra építsd. Cégtől próbálj témát kérni hozzá.
Az a helyzet, hogy a jelenlegi magyar mérnöki oktatás egy része úgy rossz, ahogy van. Gépészmérnöknek tanulok, de vicc az egész. Teljesen felesleges tárgyakat tanulunk, szétterhelnek minket felesleges házikkal és szinte alig tanulunk valami használhatót. Mint a magyar oktatás nagy része, ez is megrekedt évtizedekkel ezelőtt sok helyen.
Pécsen pl. nincs matekszigorlat a gépészmérnököknek.
5
Ezek szerint akkor ez nem egyedi jelenség. :/
A matek oktatásról annyit, hogy hetente 3 órás kötelező előadások voltak, plusz 90 perces gyakorlatok, ahol szintén nem a lényeget tanultuk meg, hanem csak "leadták a kötelező anyagot". Ha a ZH előtti órán nem adott volna oda nekünk egy ZH-sort gyakorlásra a tanár, akkor biztosan mind megbukunk a csoportból, mert köze sem volt a dolgozatnak az órákon leadottakhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!