Hogyan kell szolgáltatást igénybe venni?
Az elmúlt években azt tapasztalom, hogy ha szolgáltatást próbálok igénybe venni, abból nagyon rosszul jövök ki.
Elviszem az autót márkaszervizbe olajcserére az olajat nem cserélik ki (3 próbálkozásból 3X 2 márka 3 szerviz)
Építtettem tetőt a teraszra. Egy év javítgatás után még mindig beázik. (A vállalkozó szerint: "Akkora esőkre, amik mostanában esnek nem kell számítani, és ez még rosszabb lesz") (3 ajánlatból választottam a leg kevésbé esélytelent)
Gázkészülék éves szervizt már rutinosan tavasszal elkezdtem intézni. Típus egyeztet, Hozzáértő kijön, kivülről megtakarít, majd közli, hogy nincs nála a Szent Tömítőpaszta (valami márkát mondott), majdjövő héten visszajön.
Következő próbálkozó 99X elmondja, hogy ő mester. Majd amikor megkérdezem, hogy mikor jön ki, közli, hogy amennyiben ilyen bizalmatlan vagyok nem látja biztosítva, hogy fizetek
Felhívom a Sziget-Gáz Kft-t (párszor) még nem hívtak vissza.
Felhívom a gyártó képviselőjét. Mond egy elképesztő árat, de a (kb 1600 m távolságra) hajlandó a kiszállási díjtól eltekinteni...
Hívtam tapétázáshoz szakembereket (előtte 2 referencia lakás megtekint). Egy nap után felajánlottam nekik, hogy amit szerintük jól megcsináltak, azt számlázzák ki. (sűrű anyázásátok közepette egy fillér követelés nélkül távoztak, a felrakott tapéta ráncos volt, a fal anyagában levő foltok átütöttek stb..)
Ugyan akkor (1997 óta a szolgáltató iparban dolgozom), ha én nem végzek 100%-os munkát, másnap már nem kell mennem (ezt tartom normálisnak)
A kérdés kicsit hosszabban:
Hogyan lehet elérni, hogy amennyiben én veszek igénybe szolgáltatást, a szolgáltató legalább kárt ne okozzon
Mikor falun a szüleimnél laktam akkor egy jól bevált módszer volt az hogy lehetőleg mindent magunk csináltunk. Persze teljesen mindent nem lehet hisz például fogorvost nem lehet házilag pótolni. A kenyéren kívül az élelmiszert is magunk termeltük meg és az garancia volt arra hogy bármilyen luxuséttermi szolgáltatást vagy bolti műkaját felülmúljon mind mennyiségben mind minőségben hisz az ember önmagának jól és úgy dolgozik hogy megfeleljen.
No de mégis hogy vegyünk igénybe szolgáltatást? Úgy is lehetne fogalmazni hogyan kössünk üzletet kártékony kreténekkel. Vagy úgy hogy hogyan tartsunk veszélyes állatot, például kígyót vagy skorpiót. A hasonlatokból sejthető hogy nem könnyű de nem lehetetlen.
Az egyik íratlan szabály az hogy már az elején elzavarjuk azt amelyik egyoldalú nyerészkedés gyanúját kelti. Például a fölényeskedő magatartásáról felismerhető. Illetve szóba sem állunk olyanokkal.
Amikor egy cégnél voltam ügyvezető, a tulaj kikötötte hogy elsősorban megszorult munkanélküliekre bízzam a teendőket jól menő vállalkozók helyett. Például egy munkagép javítására egy jól menő vállalkozó kiszámlázott 200 000 Ft-ot a semmire. Míg egy munkanélküli szerelő akár egy motor teljes felújítását pedánsan megcsinálta egy meglepően olcsó áron amit saját maga javasolt. Ez kölcsönösen kialakult ár volt, hisz nekünk mint megbízónak is megfelelt. De kerülni kell minden olyan szolgáltatót amelyik egyoldalúan akar nyerészkedni, amelyik uralkodik sőt ragadozó. Ahogy egy falusi portán sem tartanak például farkasokat, medvéket, mérgeskígyókat vagy pirányákat, netán krokodilokat. Hanem kizárólag hasznos állatokat. Ahogy a konyhakertben sem ápolják a gazt hanem kikapálják hogy a haszonnövény erősödhessen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!