Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Hogyan lehet íróként befutni?

Hogyan lehet íróként befutni?

Figyelt kérdés

Itt most arra gondolok, hogy vannak olyan könyvek, amik napjainkban nagyon népszerűek, de vannak olyanok, amik szintén nagyon jók, de mégsem olyannyira ismertek.

Sétálgatok a könyvek között és csak úgy jönnek szembe velem az ismerős nevek, címek, de olyanok is találhatók közöttük, amelyekről eddig nem hallottam, az író neve sem ismerős, elolvasva viszont annak a története is legalább olyan szórakoztató, mint egy mostani híresebb könyvnek.


Miért van ez, hogy hiába a sokkalta jobb könyvek, mégsem lettek népszerűek? Azokkal az írókkal mi van/ mi lett? Lett belőle hasznuk? Vagy már itt a pénz dönti el, melyik könyv lesz jó, melyik nem?



2014. júl. 18. 17:48
 1/4 anonim ***** válasza:
Minden csak a reklámon múlik,és a forgalmazó disztribútor cég hol tudja értékesíteni azokat,de leginkább az hogy nem kevés pénzt fektetnek bele,azon felül hogy kiadják X limitált példányban egy ismeretlen szerző könyvét,festményét,zenéjét ebben még nincs benne az,hogy mennyit ölnek bele a promocióba,s hogy legyen valami hátszele is,hogy eljusson a fogyasztóhoz...talán a sikert nehéz ilyen téren difiniálni.De befutni,manapság ilyenből szinte lehetetlen.Ha csak nem hobby szinten csinálja az ember.
2014. júl. 18. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Kapcsolatok és reklám. Sajnos nagyon sok mestermű van ami azért jut el kevés emberhez mert nem ismert. Ezzel szemben rengeteg agyonreklámozott fílm és könyv van amit persze mindenki ismer és szeret annak ellenére hogy semmi újat nem mutat fel. :/

Legyen jó! Terjeszd jó helyen!

2014. júl. 18. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ha annyira ínnnnyenc vagy,akkor előbb utóbb úgyis ráakadsz a minőségi termékekre.de tény,hogy reklám nélkül nehéz nagyon népszerűségnek örvendezni....
2014. júl. 18. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

ajánlom figyelmedbe Ryan Holiday: Egy médiamanipulátor vallomása c. könyvét, amiben elmeséli, hogyan működik a média gépezet és hogy ő marketingesként hogyan szokta azt meghackelni - amit azóta is sikeresen alkalmaz sztoikus filozófiával foglalkozó könyveinek népszerűsítésekor.


meg Guy Kawasaki: APE - Author, Publiher, Enterpreneur c. könyvét, amiben bemutatja, hogyan működött régen a könyvkiadás és milyen, sok esetben sokkal jobb lehetőségek vannak ma már helyette.

lényegében korábban az egyetlen lehetőséged az volt, hogy meggyőzöl egy kiadót, hogy lássanak benned üzletet, adják ki, tolják be egy rakás könyvesboltba és reménykedhettél, hogy még marketingelik is, hogy az emberek értesüljenek is róla és meg is akarják venni, aztán vagy bejön vagy nem.

Tom Clancy világraszóló sikeréhez pl. nagyban hozzájárult, hogy egyszer meglátták a (tengerészeti) házi kiadású könyvét Reagan elnök kezében. ezután haláláig folyamatosan bombázták a nagy kiadók az újabb kötetekre szóló ajánlatokkal.

Kawasaki pl. elmeséli, hogy sokszor előfordult, hogy a hagyományos kiadók se nagyon tettek a nyomtatáson és könyvesboltba küldésen kívül semmit egy-egy könyve sikeréért. volt amelyik szervezett a könyvbemutató kürutakat, dedikálásokat, stb. de volt, ahol egy szalmaszálat se tettek keresztbe - miközben a kiadó busás jutalékot szakított az eladásokból.

mióta saját kiadásban adja ki a könyveit, azóta többet kell foglalkoznia az ellőállítás, nyomtatás, stb. feladatokkal, meg a marketinggel is, de miden bevétel csak az övé, magának dolgozik és csak a saját munkájának eredényességén múlik a könyve sikere.


Wolf Gábor is írt róla egyszer, hogy mennyivel kevesebb példányban fogy a Kisvállalati Marketing Biblia című könyve az országos könyvesbolt hálózatokban, mint a saját merketing felületein. miközben neki a saját költségére le kell gyártania és kiszállítani többszáz példányt, hogy minden könyvesboltban kint legyen VALAHOL egy polcon - és ezt csak azután fizetik ki neki a boltok, ha egyszer majd eladják véletlenül, elenyészően kevés példányt adnak el belőle a könyvesboltok, szemben azzal, hogy a saját csatornáin sokszorosát értékesíti, szóval igazából nem is térül meg neki, hogy ott van a könyvesboltokban, legfeljebb presztizs értéke van.


ma már egy csomó szerző így dolgozik, hogy van egy saját aktív követőtábora a neten, akiknek akár már megjelenés előtt el tudnak adni annyit, amennyi miatt érdemes egyáltalán belekezdeni a gyártásba. már aki ügyesen csinálja persze. de a könyv gyártás messze nem egy nagy üzlet.


a tehetséggel és a jó történettel meg pláne nem feltétlenül van kapcsolatban. lehet valaki nagyon tehetséges, ha sosem ismeri senki meg a művét, mert ő csak kedvtelésből írogat és meg se meri mutatni senkinek. a net ilyen szempontból is jó, mert sokan blogokon, vagy más hasonló felületeken teszik közzé a műveiket. van olyan író, akinek egy csomó követő rendszeresen összedobja a havi megélhetését csak, hogy folytassa a történetét.

2019. dec. 19. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!