Miért szidják a reklámokat?
Folyton az megy, hogy a reklámok milyen agymosóak, és hogy a nagy hatású reklámok mennyi embert megbolondítanak. És természetesen aki ilyen reklámokat készít az maga a sátán. Nem értem miért szidják őket. A marketingeseknek az a munkájuk, hogy minél figyelemfelkeltőbb reklámot készítsenek, minél rövidebb reklámidőbe, mert nem kis pénz. fél percbe nem fér bele egy komoly szakmai érvelés diagramokkal.... és lássuk be az átlag ember nem is kíváncsi rá. Ami pedig a becsapást illeti, csak azt lehet becsapni, aki hagyja. Ha nekem valami egy hatásos reklámból megtetszik, akkor is megnézem a boltban az apró betűs részt a termék hátulján. Ha valaki erre nem képes, és csak azt nézi, hogy jaj milyen szépek a coca-colás kamionok, akkor meg is érdemli, hogy becsapják.
Én nagyon tisztelem a marketingesek munkáját, mert szerintem jó reklámot csinálni ugyanúgy művészet, mint jó filmet. És nem fér a fejembe, miért ők a gonoszak mostanában mindenhol.
Hm.
Az tény és való, hogy valamiből mindenkinek meg kell élnie. Viszont innentől kezdve, a munkáját mindenki saját magának választja.
Attól , mert egy munka jövedelmező, még nem feltétlenül jó és attól , mert jó, még nem feltétlenül jövedelmező. Ezt ugyebár mindenki tudja.
Na most már , ha valaki egy olyan munkát választ magának, ami SZÁMÁRA jövedelmező, de amúgy sok más ember számára nem jó, akkor hadd ne legyen az én ügyem az, hogy aki ezt a munkát csinálja , az milyen egy ügyes valaki.
Ellehet ezt mondani sok más munkáról is , ott van például az ügyvédi pálya ( ajánlom Az Ördög ügyvédje című filmet ) : ha egy ügyvéd szakmailag kiváló és olyan jól keveri a lapjait, hogy neki köszönhetően elítélnek egy ártatlan embert, akkor tudva azt, hogy mindez egy nagyon ügyes és jól képzett ügyvéd által történt, érdemel-e az az ügyvéd valójában elismerést és tiszteletet ?
Pénzt érdemel, hírnevet érdemel, sikert érdemel, de tiszteletet miért érdemelne ? Elismerést ( emberileg nyilván ) miért érdemelne ? Nem érdemel , és itt jön képbe azt, hogy a szakmai tudást és az emberi mivoltot ketté kell tudni választani.
A reklámokra nézve amúgy én egyáltalán nem azokra haragszom úgymond , akik az egészet tervezik, mert rájuk egyszerűen nem volna okom haragudni, hiszen tudom azt, hogy ők csak egy sokkal magasabb pozícióban levő cég feladatait teljesítik, sokszor még maguknak a reklámtervezőknek sincs fogalma arról, hogy valójában mi az, amit ők reklámoznak ( a szükséges információkon kívül nem kell ők túlzott beavatást nyerjenek az adott termékbe ).
De ezzel szerintem az emberek többsége is így van, hogy maga a reklámokat utálják és nem a reklámkészítőket, ez pedig teljesen érthető, mert igazad van abban, hogy csak azt lehet hülyíteni, aki hülyíthető, de minek is kell egyáltalán hülyítéssel próbálkozni ?!
Ez itt a kérdés, hogy miért elfogadott manapság az, hogy minden idiótaságnak helye van a tévében, az interneten, az újságokban, az üzletekben és mindenhol, mert tulajdonképpen világi szinten egy akkora színvonal degradálás van, hogy az az ostoba ember, akit ez nem zavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!