Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Beosztjátok, hogy hetente max...

Beosztjátok, hogy hetente max mennyit költötök vagy, hogy osztjátok be a pénzt?

Figyelt kérdés
Sajnos nagyon kezdő vagyok ezen a téren, 2 hónapja költöztem össze a barátommal, előtte otthon laktam. Hónap elején sokat költök és hónap végére alig marad.

júl. 19. 14:56
1 2
 1/13 anonim válasza:
100%

Ezt nehéz megérteni, hogy miért van az, hogy valaki hónap elején sokat költ, hónap végén (nyílván fizetés elött) meg már keveset. Jó jó persze értem, nyílván a tudatos vásárlás hiánya miatt van ez.


Ha elköltöztél már 2 hónapra akkor bizonyára kezded kapisgálni, hogy mi mindenre kell költened ahhoz, hogy fenntartsd magad. Írj listát azokról a dolgokról, amikre valóban szükséged van. Ez segít elkerülni az impulzív vásárlásokat. Így hónap elején nem vásárolsz össze minden hülyeséget. Egy idő után már nem kell lista, ez csak kezdeti dolgog, hiszen úgy is kialakul majd és zsigerből fog jönni, hogy mi az amire költened kell és mi az amire nem.

júl. 19. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
72%
Soha nem számolgatom. Amit meg kell vennem/be kell fizetnem, azt megveszem és kész. Amin lehet spórolni, az a szórakozás, szabadidős tevékenységek, nem rendelgetsz minden nap kaját, hanem főzöl, nem 20 ezerért veszel rövidnadrágot, hanem 5 ezerért stb - de azon, hogy be kell fizetni a lakbért, a diákhiteltörlesztőt, el kell menni fogászatra, mert fáj a fogad, el kell vinni a kutyát állatorvoshoz mert valami baja van, új telefont kell venni, mert az előző behalt - ilyen költségekből nem lehet lefaragni, ezek vannak és kész, akár számolgatsz, akár nem. Ha nem jössz ki a fizetésedből annak ellenére sem, hogy amiből tudsz, lefaragsz, akkor más munkát is be kell vállalni.
júl. 19. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Be.
júl. 19. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
71%