Máshol is a türelmetlen emberek érvényesülnek?
Egy autószerelő mühelyben dolgozom, és a legtöbb ügyfelünk visszatérő, 3 év alatt valamennyire kiismertem őket.
Alapvetően vannak a türelmes, és a türelmetlen fajták. Értelemszerüen a türelmetlenek a problémásak, ők mindig sietnek, nekik azonnal ugrani kell. Ha itthagyják az autót egy 3 napos melóra akkor naponta hívogatnak, hogy kész van-e már az autó?
Ha épp egy türelmes ember autóján dolgozom, akkor a főnök gyakran abbahagyatja velem a munkát, mert érkezett egy sürgős meló, és azt kell csinálnom. Igazából ugyanannyi haszon van mindkét ügyfelen, a prioritás csak azon múlik, hogy melyiknek mennyire sürgős.
Nekem alkalmazottként mindegy, hogy épp melyikkel dolgozom, csak az igazságérzetem bántja, hogy azok szívják meg, és kell tovább várniuk, akik jófejek, a bunkó türelmetlen embereknek hamarabb elkészül az autójuk.
#10
Szerinted az erőszakosan azt érti a kérdező, hogy bejön gazsi és mindjárt agyonver ha nem állsz neki vagy azt, hogy határozottabb és nem belenyugszik a határidőkbe, hanem próbálja erőltetni, hogy csináljátok meg minél hamarabb, stb..
Ha az előbbi akkor az nem üzleti szempont hanem BTK, ha utóbbi akkor meg ugyanott tartunk.
"Ha az előbbi akkor az nem üzleti szempont hanem BTK, ha utóbbi akkor meg ugyanott tartunk."
Nyilván az utóbbira gondoltunk, de nem értek egyet azzal, hogy ez az üzlet érdekét szolgálná. De inkább a félreértések elkerülése végett válasszunk szét két esetet.
1: bejön a műhelyembe Türelmes úr és Türelmetlen úr. Türelmes úr érkezett először, az ő munkájával kellene kezdeni, de ő tud várni, Türelmetlen úr meg nem. Mivel szeretném mindkettejüket kiszolgálni, ezért Türelmetlen urat előre veszem, mert Türelmes úrnak ez belefér, így kecske is, káposzta is. Erre mondod te, hogy üzleti érdek, és igazad is van. Ez a setup ugyanakkor feltételez két dolgot: egyrészt mindkét ügyfél elégedett, másrészt én döntöttem így. Teljesen korrekt.
2: Türelmes úr autóján dolgozom éppen, és bejön Türelmetlen úr. Kényelmetlen, rámenős figura. Azonnal kell neki az autó, meg is várná helyben. Mondom neki, hogy most éppen benne vagyok valamiben, de mondja tovább, hogy neki nagyon sürgős. Végül beadom a derekam, és megcsinálom az autóját, Türelmes úrnak meg telefonálok, hogy mégsem lettem kész az övével. Szerintem ezzel nem az üzletem érdekét szolgálom, hamem épp ellenkezőleg: a saját üzleti érdekemet - a türelmes, megbízható ügyfél bizalmának megőrzése - alárendeltem Türelmetlen úr érdekeinek.
Szerintem egy kezdő vállalkozásnál ez tipikusan kényszer is, mert nem fér bele egy-egy ügyfél elveszítése, ezért az ember mindenre igent mond. Aztán ennek az árát ha más nem, majd a család és az egeszség kifizeti.
Történetesen ezt pont végignéztem, mert az apósom autószerelő. Se szeri se száma nem volt az ilyen ügyfeleknek, és ő inkább bent maradt este 11-ig a műhelyben, nehogy csalódást okozzon. Amikor közeledett a nyugdíjas kor, és a saját ideje lett fontosabb, akkor higgadtan közölte a "tegnapra kell, megvárom" ügyféllel, hogy ne haragudj, jövő hét utáni csütörtök délután tudom megnézni. Mindegyik türelmetlen ügyfélről kiderült, hogy tud várni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!