Iskolás gyerekeket, miért kötelezik kötelező szabadidős tevékenységekre ( tánc, sport, hittan, tanfolyamok), ha később elfelejthetik a tudásukat a jövőben?
#11: ez a reakció miért kellett? Mi ebben a kötekedés, ha őszintén, érdeklődésből megkérdezek valamit?
Azért köszönöm a linket...
Megjegyzem, ebben is csak ugyanaz az állítás van, amit korábban leírtál, a hivatkozott statisztika nem elérhető.
Tehát, nem kötözködésből, de meg kell állapítanunk, hogy Te sem tudod, honnan vannak ezek a számok, mire alapozta Vekerdy ezt az állítását, ami ráadásul nem is pontosan azt adja vissza, amit korábban állítottál. Ennyit arról, hogy mennyire rosszul kerestem.
Te állításod: "a korábbi generációk a mai napig ennek [ti. 9%-nak] a többszörösére"
Vekerdy állítása: "a 60-as évek óta tudjuk, hogy a megtanult
anyag 75%-át az eminens is garantáltan elfelejti öt év alatt"
-> vagyis a nem eminens ennél is rosszabb (feltételezés). De alapból 25%-ról indulunk. És Vekerdy sehol nem állítja, hogy a '60-as években érettségizettek, vagy a korábban érettségizettek többre emlékeznek: kifejezetten azt mondja, hogy ezt tudjuk a '60-as évek ÓTA.
Te állításod: "az érettségit követő második évben már csak alig 9%-ra emlékeznek a gimnáziumi tananyagnak"
Vekerdy állítása: "Viszonylag új vizsgálat: 20-30 közötti felnőttek mennyire emlékeznek használható módon a gimnazista tananyagból? 9%-ra."
-> a 20-30 korosztály messze nem csak azokból áll, aki előző évben érettségiztek, hanem olyanokból is, akik több mint 10 éve. Fogalmam sincs, ez az adat hogyan, milyen mintából áll össze, de jogos feltételeznem, hogy 20 és 30 között, minden korosztályt egyenletesen reprezentálva jön ki a 9%. És jogos azt is feltételeznem, hogy van szórás, variancia, és ezt az átlagot a 30-hoz közelebbi emberek lefelé húzták, mint a 20-hoz közeliek felfelé. Értsd: az érettségit követő évben 9%-nál többre emlékeznek.
Összességében az állapítható meg, hogy míg Vekerdy egy régóta fennálló tendenciát olvas ki a számokból, Te belemagyaráztad. Ha neked ez kötözköés, hát legyen.
De ha már az oktatást kritizáljuk, gondolkodjunk is.
1.Több évet tanítottam, tudom, hogy évek alatt hogyan csökkent a követelményszint (pl. matematika), ezzel együtt hogyan nőtt a töltelék tárgyak száma.
2.Kérlek, hogy a leírtakat próbáld meg pontosan értelmezni.
3.Talán beszélj a tanáraiddal, vagy egykori tanáraiddal :)
4.Nagyon szépen megfogalmaztad, de valami azt súgja, hogy nem vagy egy matematikus :)
A kifelyezéseket használd pontosan :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!