Miért lehet belefáradni az emberekkel való munkákba?
"Többen írták itt a Gyakori kérdéseken, hogy hosszútávon nem lehet emberekkel foglalkozni"
Ez egy tipikus-cinikus f.szság.
Annyiról van szó, hogy emberekkel dolgozni nagy erőfeszítés, mert az ő tetteiket nem tudod irányítani, és ez magával hoz olyan feladatokat, mint kommunikáció, konfliktuskezelés, visszajelzés adása/fogadás, stb. Azért mondják, hogy ezt hosszú távon nem lehet csinálni, mert ezt nem fogadják el, inkább puffognak rajta, hogy mindenki hülye.
Példát mondok: én alapvetően szoftverfejlesztő vagyok. Ha valaki jó a munkájában, és a karrierje növekedésnek indul, mindenképpen mások munkáját kell felügyelnie, ha akarja, ha nem. Egyszerűen azért, mert egyrészt a tudása érték lesz másoknak, ezért többen fordulnak hozzá, másrészt meg azért, mert ha jó szoftvert akar építeni, akkor muszáj megküzdenie azokkal, akik "elrontják".
Na most ha egy szoftverfejlesztő úgy képzeli el, hogy ő mindig a kódban fog élni, akkor ezt az egészet úgy fogja látni, hogy minden nyűgje-baja az emberekből fakad. Ha eleve tisztában lenne azzal, hogy bármilyen munka ezzel jár, akkor nem rinyálna ezen, hanem már az elejétől kezdve fejlődne ebbe az irányba.
A lényeg annyi, hogy fárasztó emberekkel dolgozni, mert ahány ember, annyi egyéniség és lehetetlen küldetés hosszútávon megfelelve egymástól teljesen eltérően gondolkodó és reagáló emberek érdekeit összefésülve hatékonynak maradni egy viszonylag kötött szabályrendszert, - amely az elvégzendő munka menetét szabályozza.
Ha van egy olyan munkája valakinek, amelynek legfőbb munkaeszköze maga az ember, - beteg, ügyfél, vevő, munkapartner, - akkor az emberi tényezőket meg kell próbálni valahogyan összefésülni a munkában elérendő céllal és az emberek a saját érdekeiket a legtöbb esetben nem együttműködő partnerként szemlélik, hanem abban a tévképzetben élnek, hogy a személyes érdekeiknek akár csak alkalomszerűen is, de bármi alárendelhető.
Amikor szembesülnek azzal, hogy ez nem így van, akkor kezdődnek a problémák, - amelyek lényegében egymást érik egy t órában végzett munka folyamán. Van, aki ezt jól tudja kezelni, de a legtöbb ember kimerül abban, hogy folyamatosan mások érdekeit próbálja beleilleszteni az elvégzendő munkába. Különösen fárasztó, ha napi szinten több erőszakos, értetlen embert is kifog az ember.
Sokan rajtad fogják kitölteni a mérgüket mert éppen rossz napjuk van. Nem feltétlenül a botrányos viselkedése gondolok amikor kitessékelheted, hanen pl ha csak zsémbesek már az is elég. Letolnak hogy miért "késik" a kaja, miért ilyen miért olyan, miért nem nincs a menün ez még az, esetleg lekezelőek, neked ehhez még jópofát kell vágod és udvariasan kitérni a vita elől, esetleg bocsánatot kérni akkor is amikor nincs igazuk, csak mert ő a vendég, ő hozza a pénzt. Ha elriasztod a vendéget (aki hozza a pénzt) akkor meg te is bucsúzhatsz az állásodtól.
Ha nem is vendeglatohelyiség hanem egy sima élelmiszerbolt, akkor is fárasztó hogy az emberek sokszor azt hiszik hogy csak azért mert kiszolgálod őket ők máris egy felsőbbrendű fajhoz tartoznak.
Persze van hogy pont az eladó vagy pultos viselkedik bunkón mert azt hiszi hogy ő tesz szivességet azzal hogy kiszolgál, de egy nívósabb helyen vagy egy kis helyen ahol maga a tulaj szolgál ki ott tudják hogy a vendég/vásárló viszi a pénzt.
Ezért lehet bele fáradni. Leszívja az energiádat hosszútávon, mondjuk minden más is amit nem szeretsz.
Ha olyan helyre mész ahol jól kereshetsz akkor viszont meg kell ragadni az alkalmat. Vannak helyek ahol jó borravalókat adnak. Csak legyen egy B terved a jövőre nézve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!