A vasút,mert bármennyire sokat szidják,nagy távolságon a kötöttpályás közlekedés biztonságos, kényelmes,gyorsabb és olcsóbb minden másnál.
Sajnos nem minden régióra jellemző a fejlődés,de ahol tömegek utaznak,ott azért sok változás volt.
Olyan járműveket soroltál fel, amelyeket nem lehet egy kalap alá venni - hatótávolságukat tekintve.
A rövidtávúak közül a metró a leghatékonyabb és leginkább környezetet kímélő, ráadásul nem szakad le véletlenszerű időközönként a felső vezetéke. A felújítása viszont eléggé komoly "hadművelet", - nagyon költséges és nagyon alapos szervezést igényel.
A középtávúak közül nem is komoly a választék, - egyedül a HÉV van.
A HÉV eléggé üzembiztos, pontosan járatják, megbízható, üzembiztos és nyújt annyit, ami elég a gyors helyváltoztatásra. Én rövidebb szerelvényeket járatnák sűrűbben, de ez az én személyre szabott hülyeségem. Budapest klasszisokkal nagyobb kakiban lenne, ha nem járatnák a HÉV-eket, - abban viszont biztos vagyok! Ez is környezetbarát, de ennek is költséges a felújítása - sajnos!
A hosszútávon sem széles a kínálat, - egyedül a vasút van! A vasúttal a csatlakozásoknál vannak a legsúlyosabb problémák és az utazó közönség mentalitásával. Ha az emberek normálisan viszonyulnának a vasúti kocsik rendeltetésszerű használatához és az utazás közben egymáshoz, ill. javítanának a bliccelési rátán, akkor egészen emberinek is lehetne nevezni ezt a közlekedési módot. Itt is a felújítás az egyik gyenge láncszem, - eszméletlen költségeket emészt fel egy-egy szakasz felújítása, üzemben tartása.
Az emberek azon hányada, amelyik megteheti, hogy céges vagy magán gépjárművel vesz részt a közúti közlekedésben, azok többnyire azért részesítik előnyben a privát megközelítést, mert a tömegközlekedésben gyakori, hogy többet időt kell az utazó közönségnek várakozással eltöltenie, mint maga az utazás ideje. Pl. nem feltétlenül lehet arányosnak nevezni azt, hogy egy Pestről Buda külterületéig tartó - lemért - 17 km-es utat 80 perc alatt lehet tömeg közlekedve áthidalni! Ez kilométer per órában nagyjából egy futó teljesítménye! Hülyék lesznek beállni az emberek ebbe a szoborparkba, ha ugyanezt az utat - szabályosan közlekedve is - át tudják hidalni 25 perc alatt. És még hülyébbek lennének koszban, mocsokban, nyomorogva, önmagukról megfeledkezett, emberként viselkedni képtelen "utastársak" között vergődve zötykölődni, ha ezt viszonylag egyszerűen el tudják kerülni. A napi 160 perc "utazást" sehogy nem lehet szembe állítani a maximum 60 perces utazással!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!