Aki nem jár/járt egyetemre, az miért hangsúlyozza percenként, hogy a diplomától nem lesz senki okos és ismer hülye diplomásokat, meg intelligens szakmunkásokat?
#28
Erre csak annyit mondok, hogy nem mindenki azért jár egyetemre, hogy ott helyezkedjen el, ahol az adott szak egyenes bemenetet képez. Sokakat ismerek, akik úgy mennek egyetemre, hogy már megvan a munkahelyük és csak arról akarnak többet tudni, ami érdekli őket. Sokan mennek 50-60 évesen is egyetemre, büfészaknak gúnyolt szakokra. És fiatalon is, mikor még nem döntötték el, hogy mit akarnak dolgozni, az sem biztos, hogy diplomás munkát szeretnének végezni, de amíg van lehetőségük, beleássák valamibe magukat, amiről szívesen olvasnak, tanulnak. Akkor is, ha utána elvégeznek egy fodrásztanfolyamot és ott élik ki a kreativitásukat. Meg akkor is, ha utána vesznek egy nagy levegőt és inkább életművészkednek az irodai mókuskerék helyett. Az emberek szeretnek belekóstolni dolgokba, egy ilyen az egyetem is. Nem tagadom, vannak olyanok is, akik rosszul választanak és nagy naivan tényleg azt hiszik, hogy lesz hely nekik az adott szakmában. Van, hogy igazuk van (és ezen a ponton megjegyzem, hogy nem minden itt sem a pénz) és van, hogy nincs. De sokféle motivációjú emberrel találkoztam az évek során az egyetemen és felül-harmaduk szájából elhangzott az, hogy nem feltétlenül álmuk a szakmában dolgozni és/vagy tudják, hogy nem keresik magukat hülyére vele. És semmi akadálya, hogy ezt megtegyék, elvégre is, ez nem a Harvard egy ház árának megfelelő tandíjjal, hanem Magyarország, ahol 6-8 évig ingyen tanul az ember a felsőoktatásban egy általában közepes átlag felett.
A 3 egyetemi végzettségem közül én is csak abban a szakmában dolgozom, amiből még nincs is papírom. A másik kettő egyszerűen érdekelt és szeretnék majd abból a tudásból egy magasabb szinten hasznot húzni. Nevezhetjük hobbinak is, mert nem is biztos, hogy összejön, de egyszerűen csak érdekel.
A szociológiához pont nincs közöm személyesen, de sok szociológus hallgatót korrepetáltam statisztikából. Kicsit "out of the box" kellene gondolkodni. Egy történelemszak sem ér sokat önmagában, legalábbis sok ember olvasatában, egy hittudományi szak sem. De ha teszem azt, valaki 1-2 ilyen szakot elvégez együtt, sokkal több dologra lesz képes, mint egydimenziós ismeretekkel.
Én is hasonlóra készülök, biológiai és képalkotó diagnosztikai végzettségem van, mégis mezei programozóként dolgozok, informatikából szerzem a harmadik papírom. A későbbiekben a korábbi szakmám módszertani szeletét szeretném megtanulni és eszközöket (szoftvereket) fejleszteni rehabilitációs célra. Ehhez viszont szükségem van mindkét szakterület felületes ismeretére, hogy tudjam, egyáltalán mit és hol keressek. Hogy legyen egyáltalán ötletem vagy felvetésem és ne vakon gányoljak az egyébként hasznos youtube tutorialok mentén, hanem megkapjam a terület azon részét is, ami magamtól nem is jutna eszembe, hogy létezik és érdemes tudni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!