Most fogok először repülni, miket kell tudnom?
Mi köze ennek a becsekkoláshoz?
Amúgy, ha megpusztulok, nem érdekelne az sem, ha fent maradna örökké. Legalább a hullámat el tudnák temetni, ha egyszer leszednék.
"Érdemes tudnom valamit, hogy ha úgy van, ne pánikoljak be?"
Igen. A szárny egyes részei mozognak. Felszálláskor és leszálláskor állítanak a szögén, így ha kilátsz a szárnyra, ne lepődj meg, ha mozognak rajta elemek.
Az áramlásrontó lap pedig bizonyos manővereknél és a széltől magától is felcsapódhat néha, mert csak lazán van rögzítve az egyik oldalán. Ez úgy tűnhet esetleg, mintha le akarna szakadni a szárnyból egy darab.
Egyre figyelj, a koronavírus miatt most elképzelhető, hogy a reptéren szokatlan ellenőrzéseket végeznek. Mást a csekkolásról nem igazán tudok, én inkább a repülés alatti dolgokról mondanék pár szót.
Pár dolog, amitől sokan befosnak elsőre:
"Jézusom, felhajlik a szárnyak vége, le fognak törni!"
Nem, nem törnek le, egyszerűen a felhajtóerő teszi a dolgát, a szárnyak pedig simán kibírják ezt.
"Nagyon rázkódunk, le fogunk zuhanni!"
A rázkódás természetes jelenség, ilyenkor a szél dobálja a gépet, viszont ahhoz brutális széllökések kellenek, hogy bajt okozzanak. Ilyennel meg nem fogsz találkozni, messze kerülik a pilóták.
"Már 20 perce itt körözünk a reptér felett, biztos nagy baj van!"
Ez egy megszokott eljárás arra az esetre, ha túl sok üzemanyag maradt a leszálláshoz, netán nagy a forgalom és várakozni kell.
"Már kétszer nem sikerült a leszállás, mi van ha harmadjára belehalunk?"
Egyrészt az átstartolás megszokott jelenség, ha egyszer előfordul, akkor is minden rendben. Ha másodjára is ez történik, akkor sem kell aggódni, annyi fog történni, hogy a repülő átmegy a legközelebbi reptérre, és leszáll ott. És nem, nem fog kifogyni az üzemanyag, továbbá nem, nem neked kell intézned az emiatt keletkező kellemetlenségeket, ezt a légitársaság intézi.
"Nem megy az egyik hajtómű, most mi lesz?!"
Semmi, repültök tovább, kicsit alacsonyabban. A gépeket úgy tervezik, hogy fele annyi hajtóművel is képesek legyenek repülni. Sőt, vannak olyan 4 hajtóműves gépek is, amik akár egyetlen hajtóművel is képesek a levegőben maradni.
Egyszóval nem kell fosni, a mai gépek elképesztően jól vannak megépítve (kivéve a 737 Max, de azzal nem fogsz találkozni), elképesztő dolgokat is kibírnak. A pilóták pedig elég kemény képzést kapnak, és szigorúan ellenőrzik őket.
Melyik légitársaság?
Csak nehogy köhögj, mert most rá vannak parázva. Amúgy repülni jó dolog. Meg arra figyelj, hogy érkezzen időben, mert elhúzódhatnak a biztonsági ellenőrzések.
Hányózacskót nem kell kérni, az minden ülés előtti rekeszben ott van. A légitársaság sem szeretne fölöslegesen takarítani....
Rengeteget repültem, de még senkit nem láttam hányni, pedig voltak időnként légörvények.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!