Igen, ez is jó marketing fogás, hogy ''úú ez a hangfal nagyon hangos, hatmilliárd decibelen képes megszólalni'', csak hát cseszhetik, ha ez egy borzalmasan egyenetlen frekvenciamenet miatt van és azt a maximális x decibelt csak néhány frekvencián éri el a rendszer. Ha igazán hangos rendszert akarsz, hááát, 100ezerből használtan talán vehetsz valamit ha szerencsés ember vagy és rá futsz jó cuccokra olcsón. Egy jó japán tranzisztoros erősítő és egy jó európai, főleg angol hangfal. Viszont innentől jön a neheze, mert ez nem úgy van, hogy megadnak egy adatot és az alapján meg lehet határozni, hogy valójában milyen hangos a rendszer, mivel ez a lényeg, nem a papíron szereplő technikai adatok. Vagyis inkább a technikai adatok együttese a lényeg, amiből nagyjából megsaccolható a rendszer tényleges hangereje. Előszöris kell egy pár hangszóró, ennek lesz a legnagyobb szerepe, tehát a 100-ból kb 65-75ezret rákölthetsz, a maradék az erősítőre lesz költve. A hangszórónál az első amit figyelembe kellene venni, az a frekvenciamenet, ez minél egyenesebb, annál jobb, mert minél egyenesebb a frekvenciamenete, annál jobban szétoszlik a hangerő a tartományok között és nincsenek betöltetlen rések. A következő az érzékenség, ezt decibelben mérik úgy, hogy egy watt terhelés alatt hány decibelen szólal meg a hangszóró. És most jön a terhelhetőség, itt fontos, hogy általában három különböző terhelhetőséget tűntetnek fel: rms (ez a hangszóró folyamatos terhelhetősége análkül, hogy meghibásodna, sajnos olcsóbb márkáknál ezt is úgy számolják, hogy azon a frekvencián mérik, amit legjobban bír a hangszóró, szóval sokszor kamu szám, mégis tanácsos ezt az adatot figyelembe venni, amikor majd erősítőt választasz hozzá), zenei terhelhetőség (főleg régebbi hangszóróknál szoktam látni, logikus, régebben dinamikusabbak voltak a zenék, gyakran váltakoznak a halk és hangos részek, így a hangszóró nincs folyamatos terhelés alatt, megfigyeléseim szerint ez általában 10-20%-al szokott nagyobb lenni az rms terhelhetőségnél), a peak power pedig egy olyan felesleges adat, amiből mára remek marketinget csináltak a kínai hangszórógyárak és sikeresen kihasználják a naív vásárlók nagy számok iránti vonzalmát. A legoptimálisabb teljesítmény eléréséhez a hangszórónál ezeket kell figyelembe venni, minél egyenesebb frekvenciamenet valamint minél magasabb érzékenység és rms teljesítmény. Ezután jöhetnek azok a részletek, hogy hány utas legyen, milyen kialakítású, stb. (Valójában ezeket a dolgokat kellene először átgondolni, de el tudom képzelni, mennyire érdekel). Erősítőnél legfontosabb tényező amit figyelembe kell venni az az erősítő osztálya, például az ún. ''new A class'' pioneerom köröket ver az előző ''d class'' sony-mra, pedig papíron kb. ugyanazt a teljesítményt voltak képesek leadni. Javaslom neked is a ''new A class''-t, japán tranzisztoros erősítők közül sok van, de minden márkánál más néven, pl Pioneer-nál ''dynamic power non switching'' felirat díszeleg az ilyen erősítők előlapján. Utána hozzáigazítod az erősítő MAXIMÁLIS csatornánkénti teljesítményét a hangfalak RMS teljesítményéhez és kész is vagy, hangos is lesz és szépen is fog szólni.