Milyen hangszóró-erősítő párost válasszak? (autóhifi, mélyláda)
Egy mélyládát szeretnék betenni az autómba, pár technikai dolgot szeretnék letisztázni ezzel kapcsolatban.
A hangszóró rms teljesítményénél kisebb erősítőt kell rákötnöm a ládára?
Az ohmoknál mire kell figyelnem, hány ohmos rendszert érdemes választani?
Egy darab mélyláda esetén (későbbi bővítésre nem fog sor kerülni) nagy hülyeség 2 vagy 4 csatornás erősítőt betennem mellé ami bridge-ben hajtja meg, vagy maradjak a mono-nál?
A többi paraméterrel nagyjából tisztában vagyok.
Milyen rendszerbe, milyen zenére, milyen autóba, mennyi pénzből? Ezek nélkül nem lehet válaszolni érdemben.
"A hangszóró rms teljesítményénél kisebb erősítőt kell rákötnöm a ládára?"
Nem feltétlenül, sőt!
"Az ohmoknál mire kell figyelnem, hány ohmos rendszert érdemes választani?"
Alap esetben 4 ohm.
"Egy darab mélyláda esetén (későbbi bővítésre nem fog sor kerülni) nagy hülyeség 2 vagy 4 csatornás erősítőt betennem mellé ami bridge-ben hajtja meg, vagy maradjak a mono-nál? "
Monoblockot elsősorban 4 ohm alatti terhelésre, kifejezetten mélyládák hajtására használnak. 4ohmos felhasználásra, normál hangerőre nem feltétlenül muszáj ilyet venni, egy hidalt 2 csatornás is jó lesz.
Én csak a technikai paraméterekről érdeklődöm, nem akarok konkrét típusokat :)
Tehát az erősítő rms teljesítménye lehet nagyon mint a hangszóró rms-e? Gondolom a max erősítőteljesítménynek viszont kisebbnek kell lennie a hangszóró max terhelhetőségénél nem?
De ha már a típusnál tartunk most egy ilyen párosítást találtam: [link]
Még csak nézelődés szinten van a dolog szóval ez az első amin megakadt a szemem.
De milyen technikai paraméterekre gondolsz? Az utolsó szempont egy hifi komponensnél, hogy a ráírt számokat nézed.
"Tehát az erősítő rms teljesítménye lehet nagyon mint a hangszóró rms-e? Gondolom a max erősítőteljesítménynek viszont kisebbnek kell lennie a hangszóró max terhelhetőségénél nem?"
A max terhelhetőséggel nem kell foglalkozni, az egyszerű vásárló megvezetése csupán. Nincs ilyen összefüggés a teljesítményt illetően. Én 2x akkora teljesítményű erősítővel hajtom a ládámat. És jobban szól, mint gyengébb erősítővel.
Az a szett nevetséges ennyi pénzért. :)
Valamit nézni kell, mindegyiket nem tudom élőben meghallgatni :)
Nem a wattokra megyek, de a max terhelhetőség felett nem megy széjjel a hangszóró?
Mint mondtam, nagyon kezdetleges még a dolog. 100e-ig mennék el árban, többet nem ér nekem a dolog. Ha tudsz ajánlani ezen a kereten belül akkor várom ;)
Pedig a mélyládát nem árt próbálgatni adott autóba, mert ugyanaz a láda teljesen máshogy fog szólni másik autóban. Képek, számok alapján nem fogod tudni hogy szól. Esetleg fórumozni kell, kérdezgetni X típusról.
Mégegyszer: a max terhelhetőség egy kamu adat, nem kell foglalkozni vele! 300/1200-as nyomóm volt, 1200W-ot rátolva az űrig repülne.
Nem tudok ajánlani, mert az első hsz-emben feltett kérdésekre nem válaszoltál, ezek függvényében lehet válogatni. A hifi nem úgy működik, hogy beteszel egy képen szimpi valamit, és kész. Mondjuk hifi komponenseket régóta csak használtan veszek, mert az új ár töredékéért sokkal jobbat kapok, és nem is mennek tönkre olyan könnyen. A másik, hogy a legtöbb gyártó mai kínálata minőségben jóval silányabb a régebbi modellekhez képest. Sajnos most már a profitmaximalizálás a cél, nem a minőségi termékek eladása. Tisztelet a kivételnek.
"Nem a wattokra megyek, de a max terhelhetőség felett nem megy széjjel a hangszóró?"
Az, hogy nagy erősítő van a rendszerben, nem jelenti azt, hogy rá is kell tolni maxon. Be kell állítani a gaint, a fej rca kimenetének jelszintjére, a hangerő állítást a torzítási szint alá lőve. A nagy erősítőben mindig lesz tartalék, nem fog erőlködni. Az alulméretezett erősítő sokkal hamarabb nyír ki egy hangszórót, mivel könnyű túlvezérelni, kocka jelet fog küldeni, ami leégeti a tekercset.
Ja igen, bocsánat :)
Egy 3-as clio-ba lesz amiben már fejegységet cseréltem egy PIONEER MVH-X560BT-ra. A gyári blaupunkt hangszórókat audison apk 130-ra fogom lecserélni, emellé szeretnék egy mélyládát hátulra. A zenei stílus pedig főleg tuc tuc :)
Hát ha ekkora a difi akkor lehet körbenézek a piacokon.
A hangbeállítással nem lesz gond.
Egyébként, ha már erősítőt veszel, érdemesebb lenne 4 csatornásat, amire az elsőket is köthetnéd. Máshogy fog szólni az egész, mint fejről... Nem sokkal drágábbak a 4 csatornások (főleg használtan), a kábelezés meg kell a 2 csatornásnak is.
Most nézem, 42 ezer egy ilyen hangszóró szett és te fejre akarod kötni? :O Szerintem ez jókora pazarlás. Inkább egy olcsóbb szett, rendesen előkészített ajtóban (bitumenes szigetelés) és erősítőről hajtva. Ebből a szettből vennél 4-et? A másik, hogy én megpróbálnék egy 16-os hangszórót betenni, jóval mélyebbre mennek már csak a membránfelület miatt is.
A Clioban 1 légtérben lesz a nyomó, így nem lesz gond a hanggal, tucc tuccra meg reflex láda való. Persze ha ilyen drága szettet tervezel, akkor nem az ilyen olcsó Pio cuccokat kell nézegetni. Eléggé aránytalan lesz így a motyó. Nézz szét carstyling-on, olx-en, jofogason, vaterán, facebookos autohifi csoportokban. Mindig van valami jó vétel.
Igen, ezt olvastam, hogy az első hangszórókat is érdemes lenne rákötni az erősítőre. Meglátom, hogy mit találok majd, de akkor lehet a 4 csatisra megyek rá.
Ez egy 4 hangszórós szett, 2db tweeter meg 2db 13 cm-s. Sajnos nagyobbat nem tudok beletenni, pedig 16-os volt a terv. Ahhoz nagyon át kellene alakítani az ajtókat, annyit nem ér nekem a dolog. Azért is akarok egy ilyen minőségű szettet beletenni mert a 16-os hangszórók kilőve, meg ovállal sem kell kiegészíteni.
Jaja bassreflex ládákat nézegetek.
Biztos nem fér be egy 16-os szett kiemelőkerettel? A kárpitot nem kell bántani.
Eleve nem is tennék előre-hátulra hangszórót, mert csak ront a hangképen, ráadásul pénzbe is kerül. Annak meg ugye nem sok értelme lenne, hogy az elsőket erősítőről, a hátsókat fejről hajtod. Szóval a legjobb megoldás előre egy 16-os szett erősítőről hajtva, a hátsó hangszóró árából meg kiszigetelni az ajtót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!